PracaGrupypl.praca.dyskusje › warto czasem użyć pipy ;)

  • 41. Data: 2007-08-22 15:08:06
    Temat: Re: warto czasem użyć pipy ;)
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1187779396.398571.192430@j4g2000prf.googlegroup
    s.com...

    >tyle, ze monopole powstaja praktycznie wylacznie w warunkach
    protekcjonizmu, a za wprowadzenie tegoz odpowiadaja rzady. Z kolei
    ponadnarodowych monopoli zaden rzad nie rozbije (ani nawet nie
    zamierza).

    A po co miałby to robić?

    --
    andrzej

  • 42. Data: 2007-08-22 15:24:40
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "niezadowolony" <n...@z...ie> napisał w wiadomości

    > Ty żyjesz w swoich utopijnych marzeniach o ręce rynku

    Dasz jakis przykład branży, która po uwolnieniu działała gorzej niż podczas
    regulacji?

    --
    andrzej

  • 43. Data: 2007-08-22 18:08:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1187677128.704969.79550@d55g2000hsg.googlegroup
    s.com
    glosnetu <g...@p...onet.pl> pisze:

    > uzupelnie o pare danych:
    > - stan zatrudnienia PIP w 2006 rok: 2423 osoby (http://www.pip.gov.pl/
    > html/pl/spr_06/spr_o6_zal.pdf)
    > - zrealizowane koszty PIP w 2006: 204,776 mln zl (http://
    > www.tinyurl.pl/?friCjQgW)
    > - zrealizowane dochody PIP w 2006: 0,755 mln zl (http://
    > www.tinyurl.pl/?friCjQgW)
    Fajnie wklejasz linki, też bym chciał tak umieć... ;)
    Ostatnio zaostrzyły się znacznie kary, może ten stosunek się poprawi.
    Nie wszystko zesztą da się przeliczyć na kasę, a nawet jak sie da, to
    niekoniecznie jest to mądre.

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-08-22 18:08:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fahkft$82l$1@news.onet.pl andrzej <u...@o...eu> pisze:

    > Dasz jakis przykład branży, która po uwolnieniu działała gorzej niż
    > podczas regulacji?
    Co to znaczy gorzej? Z czyjego punktu widzenia?

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2007-08-22 18:23:42
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    > Co to znaczy gorzej? Z czyjego punktu widzenia?

    Oczywiście klientów.
    Jestem szczerze ciekaw, czy zdarzyło się już, że w czasie istnienia różnych
    odgórnych uregulowań coś działało jakoś tam, a po uwolnieniu części lub
    całości ograniczeń, klienci zaczeli być częściej niezadowoleni z obsług, z
    wyższych cen, z kolejek itp.

    --
    andrzej

  • 46. Data: 2007-08-22 18:34:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fahuvj$9hp$1@news.onet.pl andrzej <u...@o...eu> pisze:

    > Oczywiście klientów.
    A kto to są klienci?
    Kto jest klientem np. urzędu skarbowego?
    Uwolnić branżę skarbową?
    Branżę wojskową?

    > Jestem szczerze ciekaw, czy zdarzyło się już, że w czasie istnienia
    > różnych odgórnych uregulowań
    Wszelkie uregulowania są mniej lub bardziej odgórne.

    > coś działało jakoś tam, a po uwolnieniu
    > części lub całości ograniczeń, klienci zaczeli być częściej
    > niezadowoleni z obsług, z wyższych cen, z kolejek itp.
    To ogromne uproszczenie, właściwie trącące tanią demagogią, ale - dobra.
    Pozwolę sobie przypuszczać, że chcący zakupić/wybudować lokal mieszkalny
    (niektórzy są klientami branży budowlanej) nie są zadowoleni z wyższych cen.
    To samo dotyczy, jak mniemam, klientów aptek i ośrodków zdrowia (których
    klientami jesteśmy wszyscy).

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2007-08-22 18:53:07
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    andrzej pisze:
> [...]
    > całości ograniczeń, klienci zaczeli być częściej niezadowoleni z obsług, z

    Chcesz - masz : Prywatyzacja kolei w GB :
    http://www.wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=04&nr=0
    5&art=07
    i Estonii :
    http://infobus.pl/text.php?id=8403&from=tag

    Choć pewnie da sie znaleźć artykuły przedstawiające te przedsięwzięcia jako sukces,
    trzeba by przejrzeć
    http://www.google.pl/search?hl=pl&client=firefox-a&r
    ls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&hs=ChF&q=koleje+wielk
    a+brytania+prywatyzacja&btnG=Szukaj&lr=

    Pozdrawiam, M.H

  • 48. Data: 2007-08-22 20:03:39
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    > A kto to są klienci?
    > Kto jest klientem np. urzędu skarbowego?
    > Uwolnić branżę skarbową?
    > Branżę wojskową?

    Brakło Ci wyobraźni, czy przyznajesz, że wszędzie indziej regulacje szkodzą?
    :)

    > To ogromne uproszczenie, właściwie trącące tanią demagogią,

    Ma ktoś z czytających jakąś wiedze, co wartościowego straciliśmy razem z
    ministerstwem handlu wewnętrznego?

    --
    andrzej

  • 49. Data: 2007-08-22 20:07:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fai4r0$umh$1@news.onet.pl andrzej <u...@o...eu> pisze:

    > Brakło Ci wyobraźni, czy przyznajesz, że wszędzie indziej regulacje
    > szkodzą? :)
    Zadałem pytanie. Nietrudne.
    Ale nie sprostałeś.

    --
    Jotte

  • 50. Data: 2007-08-23 12:53:37
    Od: "niezadowolony" <n...@z...ie>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce nie panuje sytuacja nierównowagi, o której dyskutujemy,
    > tylko przeciwna. Mamy rynek pracodawcy, nie pracownika, więc nie
    > bardzo
    > wiem co chcesz wykazać.

    Wykazuje, ze mamy nierównowagę i sam ją nazwałeś-rynek pracodawcy. Nikt
    tu nie chce pracować, ani krajanie ani cudzoziemcy tu nie przyjeżdżają,
    bo warunki i płace są żałosne.