PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim formacie CV ?

  • 1. Data: 2008-02-05 09:06:49
    Temat: w jakim formacie CV ?
    Od: bullet <f...@o...pl>

    witam
    taka troche błacha sprawa ale ...
    obecnie szukam pracy i wysyłam CV-ki w formacie pdf głównie z tego powodu że
    szczęśliwie nie mam windowsa i offica tylko linuksa i OO, pozatym CV w
    takim formacie wygląda o niebo lepiej niż jako ms doc, jest miłe dla oka i
    przejrzyste
    tylko ...
    ostatnio otrzymałem maila od jakiejś tępej sekretarki że jej sie to w MS nie
    otwiera i tu się zacząłem zastanawiać ile takich głupich blondynek od
    podawania kawy wywaliło te maile do kosza?
    zastanawiam się czy pisać w mailu adnotację, że to jest pdf,
    kożystanie z MS u mnie w domu jest naprawde problematyczne
    prawdopodobnie skończy się na tym, że u kumpla zrobie sobie jakieś w doc'u
    i będe sobie takie wysyłał, bo czasami takie napisane w OO po otwrciu w MS
    źle się wyświetla, linijki są poprzesuwane, rozmiary czcionek pozmieniane,
    przeczytać się normalnie da ale czasami wygląda jakby pisał to idiota.
    są jakieś standardy na tego typu dokumenty ?(poza wszędobylstwem MS)
    i czy opłaca się pisać, że to pdf i jak są problemy z otwarciem to niech
    dadzą znać lub otworzą adobem

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-05 09:14:08
    Temat: Re: w jakim formacie CV ?
    Od: Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM>

    Dnia Tue, 05 Feb 2008 10:06:49 +0100, bullet napisal(a):
> [...]
    > są jakieś standardy na tego typu dokumenty ?(poza wszędobylstwem MS)
    > i czy opłaca się pisać, że to pdf i jak są problemy z otwarciem to niech

    Czytałeś archiwum grupy ? Niedawno był spory flame o tym.

    --
    *| __ _ ___ __ |*
    *| / / / ___/ __/ Łukasz Jagiełło - lukasz<at>jagiello<dot>org |*

  • 3. Data: 2008-02-05 09:20:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    bullet napisał(a):

    > ostatnio otrzymałem maila od jakiejś tępej sekretarki że jej sie to w MS nie
    > otwiera i tu się zacząłem zastanawiać ile takich głupich blondynek od
    > podawania kawy wywaliło te maile do kosza?

    Czy szczytem Twoich zawodowych marzeń jest praca w firmie, w której nie
    potrafią odczytać pliku pdf? W dzisiejszych czasach to przecież świadczy
    o firmie... ;)

    j.

  • 4. Data: 2008-02-05 09:49:57
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > są jakieś standardy na tego typu dokumenty ?(poza wszędobylstwem MS)
    > i czy opłaca się pisać, że to pdf i jak są problemy z otwarciem to niech

    1. A w czym problem, aby kupić sobie normalny system i pakiet biurowy?

    2. Trochę szacunku do sekretarek/rekruterek. To one będą decydować o
    Twoim losie, a nie odwrotnie.

    3. MsOffice jest standardem biznesowym i pora się do tego przyzwyczaić,
    a nie próbować wszystkich przekonywać, że standardy to tylko jakieś ISO
    ustala.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 5. Data: 2008-02-05 09:56:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-05, bullet <f...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > źle się wyświetla, linijki są poprzesuwane, rozmiary czcionek pozmieniane,
    > przeczytać się normalnie da ale czasami wygląda jakby pisał to idiota.

    Możesz zawsze sprawdzić jak wygląda Twój dokument poprzez Word Viewer.
    Domowa wersja MS Office również nie kosztuje majątku.

    A CV wysyła się w formacie, w jakim życzy sobie rekruter.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2008-02-05 09:59:27
    Od: Lukasz 'LCF' Jagiello <L...@...LOVE.SPAM>

    Dnia Tue, 05 Feb 2008 10:49:57 +0100, Any User napisal(a):
    > 1. A w czym problem, aby kupić sobie normalny system i pakiet biurowy?

    Może podać definicje "normalnego systemu i pakietu biurowego" ?

    > 2. Trochę szacunku do sekretarek/rekruterek. To one będą decydować o
    > Twoim losie, a nie odwrotnie.

    Szacunek dla ignorantów i ograniczonych technologicznie ludzi ? Nie
    widzę sensu.

    > 3. MsOffice jest standardem biznesowym i pora się do tego przyzwyczaić,
    > a nie próbować wszystkich przekonywać, że standardy to tylko jakieś ISO
    > ustala.

    Co Ty bredzisz ?

    --
    *| __ _ ___ __ |*

  • 7. Data: 2008-02-05 10:00:10
    Od: "Bzyko" <t...@i...pl>

> [...]
    >
    > 3. MsOffice jest standardem biznesowym i pora się do tego przyzwyczaić, a
    > nie próbować wszystkich przekonywać, że standardy to tylko jakieś ISO

    bez kitu jestes ograniczony :)) odnalazlbys sie w jakims totalitarnym
    systemie :)

  • 8. Data: 2008-02-05 10:48:51
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > 1. A w czym problem, aby kupić sobie normalny system i pakiet biurowy?
    A no taki, że nie chcemy monopolu.

    > 2. Trochę szacunku do sekretarek/rekruterek. To one będą decydować o
    > Twoim losie, a nie odwrotnie.
    He he, to on będzie decydował o ich losie.

    > 3. MsOffice jest standardem biznesowym i pora się do tego przyzwyczaić,
    > a nie próbować wszystkich przekonywać, że standardy to tylko jakieś ISO
    > ustala.

    a to już kompletna bzdura. Na dzień dzisiejszy standardem jest OpenDocument,
    a takie Byznesy(z wyraźnym akcentem na B), co nie mają MSO z OD to krzaki.

  • 9. Data: 2008-02-05 11:28:30
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Lukasz 'LCF' Jagiello wrote:

    > Czytałeś archiwum grupy ? Niedawno był spory flame o tym.

    I zanosi sie na kolejny, z powodu nadreprezentacji spolecznosci
    opensourcowych i antymicrosoftowych na grupie.

    Ja osobiscie chetnie bym zobaczyla jakies twarde dane, na przyklad
    wyniki ankiety zrobionej na odpowiednio duzej probce firm, z zapytaniem
    o soft, z ktorego korzystaja i formaty, ktore umieja odczytac i z
    rozroznieniem tego ze wzgledu na wielkosc firmy i jej branze. Moze ktos
    bedzie chcial to zrobic w ramach jakiejs pracy licencjackiej czy czegos
    podobnego? Bo dyskusja opiera sie jak dotychczas wylacznie na opiniach i
    wrazeniach.

    BTW: w krajach rozwinietych MS Word jest jeszcze bardziej popularny,
    poniewaz jest calkowicie dostepny cenowo dla przecietnego czlowieka.
    Popularnosc darmowych rozwiazan w Polsce wynika po czesci z tego, ze ich
    darmowosc jest bardziej atrakcyjna niz tam, gdzie soft kosztuje tyle
    samo, ale przecietne zarobki sa dwa czy cztery razy wyzsze. Druga
    roznica jest taka, ze o ile w Polsce rzeczywiscie niektore sekretariaty
    nie wyobrazaja sobie innego formatu niz doc i nie wiedza o istnieniu
    innych, tu w NZ podawanie akceptowanych formatow w ogloszeniach jest
    dosc powszechne, a wiele firm omija problem umieszczajac formularz na
    www do wypelnienia (niekoniecznie na wlasnej, sa oczywiscie firmy
    udostepniajace odpowiednia aplikacje online) i wymagajac wklejenia do
    niego cefalki w formacie txt - interesuje ich tresc, a nie formatowanie.
    Jest to dobra praktyka.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 10. Data: 2008-02-05 11:36:02
    Od: bullet <f...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Domowa wersja MS Office również nie kosztuje majątku.
    nie mam technicznej możliwości instalacji MS, nie mam procka x86 :D
    > A CV wysyła się w formacie, w jakim życzy sobie rekruter.
    ze 3 czy 4 razy się z tym osobiście spotkałem