PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop wypoczynkowy po macierzyńskim - pilne!

  • 1. Data: 2002-11-19 22:44:36
    Temat: urlop wypoczynkowy po macierzyńskim - pilne!
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    20 XI kończy mi się urlop macierzyński, w związku z tym złożyłam podanie o
    urlop na opiekę - 2 dni i o 31 dni urlopu wypoczynkowego. Dostałam
    następującą odpowiedź; urlop na opiekę - tak (21-22XI), 25 mam stawić się do
    pracy w celu dalszych uzgodnień. Jestem do zwolnienia (bo firma tylko do
    końca przyszłego roku działa) i już nie ma mojego stanowiska. Nie opłaca mi
    się występować o urlop wychowawczy, bo jeśli dostanę wypowiedzenie na uw. to
    tracę okres wypowiedzenia (finansowo) Mam pytania:
    1. Czy muszę się stawić 25 skoro złożyłam podanie o urlop.
    2. Czy jeśli się stawię i dostanę wypowiedzenie ( 3 m-ce) to mogę być
    zwolniona ze świadczenia pracy a jednocześnie na koniec wziąć ekwiwalent za
    urlop a nie wykorzystać go w okresie wypowiedzenia.
    Co mam począć, może jakieś sugestie?
    Z góry dziękuję
    Monika

  • 2. Data: 2002-11-20 08:36:41
    Temat: Re: urlop wypoczynkowy po macierzyńskim - pilne!
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "MT" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się występować o urlop wychowawczy, bo jeśli dostanę wypowiedzenie na uw.
    > tracę okres wypowiedzenia (finansowo) Mam pytania:

    Wygląda na to że na pewno dostaniesz wypowiedzenie umowy o pracę od 1
    grudnia.

    > 1. Czy muszę się stawić 25 skoro złożyłam podanie o urlop.

    TAK!!!! Inaczej jest nieusprawiedliwiona nieobecność w pracy, chyba że
    pójdziesz na L4, ale to najwyżej przedłuży całość o 1 miesiąc.

> [...]
    za
    > urlop a nie wykorzystać go w okresie wypowiedzenia.

    Zwolnienie z świadczenia pracy i zgoda na niewykorzystanie urlopu w naturze
    zależą od Pracodawcy, Może nakazać Ci wykorzystać urlop wypoczynkowy od
    wtorku (napisałaś podanie więc Twoja zgoda jest już niepotrzebna), a
    następnie stawić się do pracy na równorzędne stanowisko. Za styczeń i luty
    będziesz miała jeszcze urlop wypoczynkowy w przyszłym roku.
    Przykre.:-(

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-11-20 09:20:35
    Od: "wacosia" <w...@p...onet.pl>

    Mozesz sie ubiegac o 30dniową opiekę nad dzieckiem 100% płatna.
    Pozdrawiam Gocha
    Użytkownik "Wiesław Wronowicz" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości news:arfje5$b7i$1@news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-11-20 09:45:19
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > TAK!!!! Inaczej jest nieusprawiedliwiona nieobecność w pracy, chyba że
    > pójdziesz na L4, ale to najwyżej przedłuży całość o 1 miesiąc.

    Ale zgodnie z art 163 par 3 i 205 par 3 k.p. pracodawca jest zobowiązany
    udzielić urlopu pracownicy powracającej z urlopu macierzyńskiego.
    Co Ty na to?

  • 5. Data: 2002-11-20 15:22:37
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Ale zgodnie z art 163 par 3 i 205 par 3 k.p. pracodawca jest zobowiązany
    > udzielić urlopu pracownicy powracającej z urlopu macierzyńskiego.
    > Co Ty na to?

    Przecież pisałem: od wtorku. :-)))))))

    Wiesiek