PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop przy umowie na etat, zmienionej na 1/2 etatu

  • 1. Data: 2007-06-13 06:12:08
    Temat: urlop przy umowie na etat, zmienionej na 1/2 etatu
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Witam,
    przesledzilem kodeks pracy oraz serwisy traktujace o urlopach, ale mimo
    wszystko mam watlpiwosci. Chce wyliczyc przyslugujacy mi urlop lub
    ekwiwalent za niego.

    -umowa na czas nieokreslony
    -pierwsza praca
    -staz < 10lat

    od 1.08.2006 umowa na pelen etat za stawke xxx brutto
    od 1.11.2006 aneks do umowy zmieniajacy wymiar na polowe etatu oraz
    stawke yyy brutto (w przyblizeniu xxx/2)-> pracuje 2 i 3 dni w tygodniu
    naprzemiennie co drugi tydzien.

    Do tej pory nie wykorzystalem zadnego urlopu, a ze istnieje p-stwo
    zmiany pracy chcialbym pozostac "na czysto". Chce wyliczyc
    urlop/ekwiwalent w przypadku gdybym zlozyl wypowiedzenie pod koniec
    czerwca i lipiec przesiedzialbym na wypowiedzeniu. W zasadzie interesuja
    mnie 2 opcje: urlop wykorzystany bedac na wypowiedzeniu lub ekwiwalent
    za niego.

    Ilosc dni urlopu wylicza sie w nastepujacy sposob:?

    za pelen etat 1.08.2006-30.09.2006 -> 3 m-ce *1/12*20 = 5
    za polowe etatu 1.11.2006-30.06.2007 -> 8 m-cy *1/12*20*1/2 = 6,66 = 7

    Czyli przysluguje mi 12 dni urlopu, racja?
    I teraz wykorzystuje je biorac pod uwage jedynie dni robocze (czyli np.
    dla kolejnych tygodni 2-3-2-3-2, co daje 5 tygodni urlopu)?

    A teraz jesli chodzi o ekwiwalent to mnoze 12 dni * (srednia dniowka z
    ostatnich 3 miesiecy)? Czy musze oddzielnie wyliczyc dla etatu i polowki
    etatu?

    I ostatnie pytania:). Czy okres wypowiedzenia (w moim przypadku caly
    lipiec) liczy mi sie do ekwiwalentu? Bo biorac urlop podczas
    wypowiedzenia biore tylko pod uwage miesiace do czerwca wlacznie?

    Z gory dziekuje za odpowiedz na przynajmniej czesc z tych pytan:).
    pozdrawiam
    chojny

  • 2. Data: 2007-06-13 08:33:24
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-13 08:12 [chojny] napisał(a):

    > Czyli przysluguje mi 12 dni urlopu, racja?

    W przypadku zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy urlop jest
    rozliczany w godzinach. Za 2006 rok masz 54 godziny, za 2007 - 48. Razem
    102 godziny urlopu. Podczas wykorzystywania urlopu odliczane są wg
    obowiązującego Ciebie harmonogramu pracy więc jeśli w danym dniu
    powinieneś pracować 5 godzin to z urlopu za cały dzień odejdzie 5 godzin
    a jeśli w harmonogramie masz 12 to z urlopu ta dniówka odejmie 12
    godzin. Okres wypowiedzenia też się liczy do urlopu.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-06-14 15:20:51
    Od: chojny <c...@i...pl>

    Pe.Ka napisał(a):

> [...]
    > a jeśli w harmonogramie masz 12 to z urlopu ta dniówka odejmie 12
    > godzin. Okres wypowiedzenia też się liczy do urlopu.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Tylko tak w ramach pewnosci dopytam sie czy liczyles w ten sposob:

    Za 2006:
    2/12 * (20*8)godzin + 3/12 *(20*8/2)godzin = 40+13.33 = 54

    Za 2007:
    7/12 * (20*8/2)godzin = 46.66 = 47

    chojny