PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop-pilne

  • 1. Data: 2004-02-06 22:10:54
    Temat: urlop-pilne
    Od: "magda" <m...@o...pl>

    Cześć!
    Jestem na urlopie macierzyńskim, trwa on o dwa tygodnie dłużej niż moja
    umowa o prace. Pracodawca kazał mi przyjść na rozmowe, co dalej, zaraz po
    zakończeniu macierzyńskiego. Czyli jak już nie mam umowy. Jakie mogę ponieść
    tego konsekwencje (oprócz nie przedłużenia umowy)? Mam jeszcze 20 dni
    urlopu, mogę go teraz wykorzystać, a później pójść na wychowawczy?
    Proszę o poradę co mogę zrobić, żeby dobrze na tym wyjść?
    Dzięki!

  • 2. Data: 2004-02-07 18:59:18
    Temat: Re: urlop-pilne
    Od: "Lech S" <s...@W...gazeta.pl>

    magda <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > urlopu, mogę go teraz wykorzystać, a później pójść na wychowawczy?
    > Proszę o poradę co mogę zrobić, żeby dobrze na tym wyjść?

    Zapoznaj sie z art 177 kp.Generalnie pracodawca nie może rozwiązać umowy o
    pracę w czasie ciąży i urlopu macierzyńskiego jednak od tej zasady są
    odstępstwa , przeczytaj cyt. wyżej art.kp. Na moje oko to wypłacą Ci
    ekwiwalent pieniężny za niewykorzystany urlop i w odpowiednim momencie nie
    przedłużą z Tobą umowy o pracę.

  • 3. Data: 2004-02-08 10:55:43
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "magda" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ponieść
    > tego konsekwencje (oprócz nie przedłużenia umowy)?

    Witam,

    Konsekwencje może ponieść pracodawca, jeżeli przedłuży umowę o pracę (w
    formie aneksu lub następnej umowy o pracę na czas określony lub
    nieokreślony).

    Jeżeli umowa o pracę zostanie przedłużona, konsekwencją dla pracodawcy
    będzie koszt x/12 rocznego wymiaru urlopu wypoczynkowego (gdzie x jest
    liczbą miesięcy w 2004 r., o którą zostanie przedłużona umowa o pracę).

    wa