PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca - Umowa zlecenie

  • 1. Data: 2004-02-06 20:43:41
    Temat: Praca - Umowa zlecenie
    Od: "Hash" <h...@w...pl>

    Witam.

    Pytanie następujące mam:
    Prowadze DG i byłem zatrudniony na etat w związku z czym
    z firmy płaciłem tylko zus zdrowotny.
    A teraz z tego co wiem.. jeśli będe zatrudniony na umowę zlecenie
    nadal za firmę będe płacił tylko zus zdrowotny, a ubezpieczenie
    społeczne zapłaci zleceniodawca w wysokości iluś tam (ilu ?)%
    kwoty na umowie zleceniu, tak ?
    Czyli podpisując umowę zlecenie na miesiąc w wysokości
    np 200 zł i zakladając że ten % to jest np 30. to wszystko co
    pójdzie do zusu to moje zdrowotne z firmy i 60 zł od zleceniodawcy ?
    czyli zamiast 600-700 zł zapłacone będzie ok. 200 ? (zakładając zdrowotny
    ok 140 zł)

    i teraz.. czy taką umowe zlecenie moge podpisać na dłuższy okres czasu ?
    dwa miesiące.. pół roku ? podając w umowie wynagrodzenie
    za miesiąc ?

    proszę o jakieś wyjaśnienie bo już się w tym gubię :)

    przepraszam jeśli namieszałem i to wszystko nie ma zupełnie sensu :)

    pozdrawiam,
    Hash

  • 2. Data: 2004-02-06 22:20:34
    Temat: Re: Praca - Umowa zlecenie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Na Picie przeslanym mi przez pracodawce w rubryce 37 (zaliczka pobrana
    przez platnika z tytulu wynagordzenia ze stosunku pracy) widnieje u mnie
    kwota 0,00 zl.
    Pracowalem u tego pracodawcy 4 miesiace, zarobilem 2824 zl. Czy mial
    prawo nie pobierac zaliczki? Ja oczywiscie dostawalem pensje netto - czy
    li po odliczeniu wszystkich skaldek na zus, na podatek itd.

    Mam nadzieje, ze ten problem zaintertesuje forumowiczow.

    --
    Andrzej