PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop na poszukiwanie pracy

  • 1. Data: 2005-05-22 21:47:33
    Temat: urlop na poszukiwanie pracy
    Od: "yeti 36" <k...@o...pl>

    Posiadam(łem) umowę o pracę na czas określony. do 30 listopada 2005. W
    piątek pracodawca bez żadnych powodów (podobno nie musi) wręczył mi
    dwutygodniowe wypowiedzenie (art 30 par. 1 pkt. 2 w zw. z art. 33 KP) i
    jednocześnie pismo, że udziela mi 9 dni urlopu wypoczynkowego. To znaczy, że
    już nie musze przychodzić do pracy.....
    Ale podobno jest jeszcze dwa dni na poszukiwanie pracy, skoro wypowiedzenie
    trwa co najmniej 2 tygodnie. Żeby było śmieszniej kazał mi napisać wniosek
    urlopowy.... W związku z tym następujące pytania:
    1. czy urlop na poszukiwanie pracy wlicza się do okresu urlopu
    wypoczynkowego? Czy jest to jakieś "extra" 2 dni...
    2. czy to, że jest to umowa na czas określony, powoduje, że urlop na
    poszukiwanie się nie należy?
    3. Jak w tej sytuacji mam żądać tego urlopu (jak to załatwić)? (bo wtedy za
    następne 2 dni musiał by mi wypłacić ekwiwalent)......

    Pozdrawiam wszystkich pracowników Jeronimo Martins Dystrybucja S.A.
    (Biedronka). Na wszelki wypadek nie pytajcie kierowników, dlaczego właśnie
    wy nie dostaliście podwyżki.......

    i jeszcze pytanie nr 4. Czy taka forma rozwiązania umowy o pracę jest dla
    mnie korzystna?

    pozdrawiam. KALMAR

  • 2. Data: 2005-05-22 22:08:20
    Temat: Re: urlop na poszukiwanie pracy
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    yeti 36 napisał(a):

> [...]
    > 1. czy urlop na poszukiwanie pracy wlicza się do okresu urlopu
    > wypoczynkowego? Czy jest to jakieś "extra" 2 dni...

    zupełnie dodatkowe 2 dni

    > 2. czy to, że jest to umowa na czas określony, powoduje, że urlop na
    > poszukiwanie się nie należy?

    nie ma znaczenia

    > 3. Jak w tej sytuacji mam żądać tego urlopu (jak to załatwić)? (bo wtedy za
    > następne 2 dni musiał by mi wypłacić ekwiwalent)......

    wykorzystaj 2 dni na poszukiwanie pracy, za niewykorzystaną część urlopu
    wypoczynkowego
    pracodawca musi wypłacić ekwiwalent
    Wwa

  • 3. Data: 2005-05-22 22:11:32
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 22 May 2005 23:47:33 +0200, yeti 36 <k...@o...pl> napisał:

    > pozdrawiam. KALMAR

    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47406,459081.html?as=
    5

    Czy byles napewno zatrudniony na zastepstwo? - Sprawdz w swoim
    egzemplarzu umowy.
    Chyba poszukiwanie pracy ci nie przysluguje, chociaz, jesli nie miales w
    umowie klauzuli o mozliwosci dwutygodniowego wypowiedzenia, to mozesz
    jeszcze powalczyc i odwolac sie do pip (o ile nie byla to umowa na
    zastepstwo).

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2005-05-22 22:18:44
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 00:11:32 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > umowie klauzuli o mozliwosci dwutygodniowego wypowiedzenia, to mozesz
    > jeszcze powalczyc i odwolac sie do pip (o ile nie byla to umowa na

    Odwolac sie od calego wypowiedzenia, naturalnie. W przypadku wygranej,
    musza zaplacic kase za okres do czasu, gdy powinno wygasnac (jesli cie w
    miedzyczasie nie dopuszczali do pracy).

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 5. Data: 2005-05-22 22:30:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 22 May 2005 23:47:33 +0200, "yeti 36"
    <k...@o...pl> zakodował:

    >Posiadam(łem) umowę o pracę na czas określony. do 30 listopada 2005. W
    >piątek pracodawca bez żadnych powodów (podobno nie musi) wręczył mi
    >dwutygodniowe wypowiedzenie (art 30 par. 1 pkt. 2 w zw. z art. 33 KP) i

    Czy w umowie masz zapis, że można ją wypowiedzieć?

    >jednocześnie pismo, że udziela mi 9 dni urlopu wypoczynkowego. To znaczy, że
    >już nie musze przychodzić do pracy.....

    I ma takie prawo

    >Ale podobno jest jeszcze dwa dni na poszukiwanie pracy, skoro wypowiedzenie
    >trwa co najmniej 2 tygodnie.

    Owszem -
    Art. 37. § 1.W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy
    o pracę dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje
    zwolnienie na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do
    wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi:
      1)   2 dni robocze - w okresie dwutygodniowego i jednomiesięcznego
    wypowiedzenia,

    Złóż teraz na piśmie wniosek o udzielenie zwolnienia powołując się na
    te paragrafy. Problem polega na tym, że za to zwolnienie nie
    przesługuje ekwiwalent - więc jak zamiast tego weźmiesz urlop, to te
    dwa dni przepadną. Jeżeli za to nie wykorzystasz urlopu a zamiast tego
    weźmiesz to zwolnienie, to za niewykorzystany urlop należy Ci się
    ekwiwalent.

    >1. czy urlop na poszukiwanie pracy wlicza się do okresu urlopu
    >wypoczynkowego? Czy jest to jakieś "extra" 2 dni...

    To dwa dni ekstra wyłącznie do wykorzystania w naturze.

    >2. czy to, że jest to umowa na czas określony, powoduje, że urlop na
    >poszukiwanie się nie należy?

    Nie

    >3. Jak w tej sytuacji mam żądać tego urlopu (jak to załatwić)? (bo wtedy za
    >następne 2 dni musiał by mi wypłacić ekwiwalent)......

    Koniecznie na piśmie z potwierdzeniem odbioru.

    >i jeszcze pytanie nr 4. Czy taka forma rozwiązania umowy o pracę jest dla
    >mnie korzystna?

    Najlepsza z możliwych, jeżeli chodzi o zasiłek. Gdyby jeszcze udało Ci
    się udowodnić, że to redukcja zatrudnienia, to należałaby Ci się
    odprawa (jeżeli firma zatrudnia ponad 20 pracowników). Problem jest
    jednak taki, że w przypadku umowy na czas określony (jeżeli można ją
    wypowiedzieć) nie trzeba uzasadniać wypowiedzenia - więc udowodnienie
    likwidacji stanowiska jest problematyczne.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2005-05-22 22:31:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 23 May 2005 00:11:32 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >jeszcze powalczyc i odwolac sie do pip (o ile nie byla to umowa na

    Jeszcze od niczego nie można odwoływać się do PIP - jeżeli już, to do
    sądu pracy (i na wypowiedzeniu musi być o tym pouczenie).

  • 7. Data: 2005-05-22 22:41:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 23 May 2005 00:18:44 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >Odwolac sie od calego wypowiedzenia, naturalnie. W przypadku wygranej,
    >musza zaplacic kase za okres do czasu, gdy powinno wygasnac (jesli cie w
    >miedzyczasie nie dopuszczali do pracy).

    Stosunek pracy wygasa tylko w 3 przypadkach:
    1. Śmierci pracownika
    2. Śmierci pracodawcy
    3. Trzymiesięcznej nieobecności pracownika z powodu aresztowania

  • 8. Data: 2005-05-22 23:14:36
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 00:31:47 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    >
    > Jeszcze od niczego nie można odwoływać się do PIP - jeżeli już, to do
    > sądu pracy (i na wypowiedzeniu musi być o tym pouczenie).

    Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 9. Data: 2005-05-22 23:17:17
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2005 00:41:38 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    > 1. Śmierci pracownika
    > 2. Śmierci pracodawcy
    > 3. Trzymiesięcznej nieobecności pracownika z powodu aresztowania

    Maestro, zastosowalem skrot myslowy w kontekscie czasu do ktorego jest
    zawarta umowa na czas okreslony. Jeszcze z nastepne 3 lata bezrobocia i
    juz calkiem biegle bede poruszal sie w terminologii ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##