PracaGrupypl.praca.dyskusje › diety

  • 1. Data: 2005-05-22 20:59:17
    Temat: diety
    Od: "Jerzy Nowak" <t...@w...pl>

    Witam,

    Udało mi się załatwić robotę jako tłumacz polskiej firmy we Francj. jest jakiś
    budzet przeznaczony dla mnie i chodzi oczywiście by dla mnie zostało jak
    najwięcej, stąd pytanie: czy diety pracowników/zleceniobiorców delegowanych za
    granicę są opodatkowane podatkiem dochodowym i czy są "ozusowane"?

    pozdrawiam
    J.N.

  • 2. Data: 2005-05-22 21:05:15
    Temat: Re: diety
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jerzy Nowak" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > delegowanych za
    > granicę są opodatkowane podatkiem dochodowym i czy są "ozusowane"?

    Nie sa w przypadku pracownikow. Zleceniobiorca z tego, co wiem, nie ma diet,
    bo nie mozna go "wyslac na delegacje" w takim sensie jak pracownika i
    jedynym wyjsciem, by mu zafundowac wyjazd jest ujecie kosztow w wysokosci
    wyplaty z umowy-zlecenia, co jako czesc zarobku z umowy jest ozusowane i
    oskladkowane jak normalny dochod.

    I.

  • 3. Data: 2005-05-22 21:09:13
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Jerzy Nowak write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 22 maj 2005 at 20:59 GMT

    >najwięcej, stąd pytanie: czy diety pracowników/zleceniobiorców delegowanych za
    >granicę są opodatkowane podatkiem dochodowym i czy są "ozusowane"?

    W przypadku pracowników, czyli osób zatrudnionych na umowę o pracę - nie są.
    W przypadku zleceniobiorców (umowa-zlecenie) nie są to wtedy diety :)
    i zapewne jest to załatwiane w inny sposób, co generuje dodatkowe koszta.

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 4. Data: 2005-05-22 21:20:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 22 May 2005 22:59:17 +0200, "Jerzy Nowak"
    <t...@w...pl> zakodował:

    >najwięcej, stąd pytanie: czy diety pracowników/zleceniobiorców delegowanych za
    >granicę są opodatkowane podatkiem dochodowym i czy są "ozusowane"?

    W wysokości ustatowej - nie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-05-22 21:21:12
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    Dnia Sun, 22 May 2005 23:05:15 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > Poniewaz diety na zagranice sa wysokie, to moe oplacaloby sie im policzyc

    Czterdziesci pare euro na dzien. W praktyce -15%, bo kazdy szanujacy sie
    hotel ma sniadanie wliczone w nocleg.
    A stawki UE sa 127-227 euro na dzien, ale z tego trzeba sobie oplacic samemu
    nocleg.

    Zastanawia mnie w tym swietle skandalicznie niska wysokosc diet krajowych,
    za ktore nie da sie, gdy sa w ustawowej wysokosci, wyzywic sie bez
    dokladania do tego :(

    > toto i zatrudnic go na czas okreslony za najnizsza krajowa i dolozyc
    > nieopodatkowane diety?

    Pewnie sie oplaca.

    I.

  • 6. Data: 2005-05-22 21:24:25
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

> [...]
    Poniewaz diety na zagranice sa wysokie, to moe oplacaloby sie im policzyc
    toto i zatrudnic go na czas okreslony za najnizsza krajowa i dolozyc

    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##

  • 7. Data: 2005-05-22 22:36:40
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Czterdziesci pare euro na dzien. W praktyce -15%, bo kazdy szanujacy sie
    > hotel ma sniadanie wliczone w nocleg.
    Nie wiem o jakim kraju piszesz, napewno nie o Francji. Tam kazdy, nawet
    szanujacy sie hotel, np.Mercure, kaze sobie placic osobno za sniadanie.
    Wprawdzie raczej niedrogo za bardzo obfity stół szwedzki ale jednak.
    Dziękuję wszystkim za porady, chyba pozwolę się zatrudnić na żle wynagradzaną
    umowę o pracę.
    J.N

  • 8. Data: 2005-05-23 06:38:04
    Od: Jakub Turski <y...@S...hell.pl>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Immona write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 22 maj 2005 at 21:21 GMT

    >Czterdziesci pare euro na dzien. W praktyce -15%, bo kazdy szanujacy sie
    >hotel ma sniadanie wliczone w nocleg.

    W praktyce każdy szanujący się hotel pozwala na zrezygnowanie z rzeczonego :)

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 9. Data: 2005-05-23 08:12:57
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "Jakub Turski" <y...@S...hell.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ~~~~~ on the memorable day of nie, 22 maj 2005 at 21:21 GMT

    > W praktyce każdy szanujący się hotel pozwala na zrezygnowanie z

    Ale po co? Jest dosc trudno znalezc knajpe serwujaca sniadania, dobry
    szwedzki stol w hotelu to zwykle konkurencyjna propozycja.

    I.

  • 10. Data: 2005-05-23 08:38:06
    Od: Artur Bartnicki <a...@d...eu.org>

    "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> pisze, co następuje:

    [9 linii ciach - AB]

    > rzeczonego :)
    >
    > Ale po co? Jest dosc trudno znalezc knajpe serwujaca sniadania, dobry
    > szwedzki stol w hotelu to zwykle konkurencyjna propozycja.

    Jak to po co. Można zabrać z kraju bułki, konserwy i słoiki i
    przyoszczędzić na dietach :->

    --
    ---

    Okno na świat można zasłonić gazetą.