PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop i dodatek

  • 1. Data: 2003-12-29 20:15:48
    Temat: urlop i dodatek
    Od: "Jaly" <j...@g...pl>

    Prosze o zweryfikowanie kilku informacji, ktore mi siedza w glowie. Sytuacja
    wyglada tak: 1 praca w zyciu, od 15 listopada 2002 roku do dzis, stanowisko
    w sluzbie cywilnej, ale pracownik nie bedacy czlonkiem korpusu sluzby
    cywilnej.

    - Pierwsza watpliwosc, kiedy nalezy sie 20 dni urlopu ?
    Mam zapisane, ze od 15.11.2004. Czy rzeczywiscie dopiero od tego dnia ? Czy
    to oznacza, ze do 15.11.2004 mam prawo do 18 dni, a od 15.11.2004 moge
    wybrac dodatkowe 2 dni, skoro od tego dnia przysluguje mi 20 dni ?

    - Czy dodatek za wysluge lat w Sluzbie Cywilnej jest przyznawany po
    przepracowaniu 5 lat, w szostym roku, w wysokosci 5 % ?

    - Czy na stanowisku operator rzeczywiscie ustawodawca przewidzial takie
    marne wynagrodzenie, czy zalezy to od woli pracodawcy ?

  • 2. Data: 2003-12-29 20:20:47
    Temat: Re: urlop i dodatek
    Od: "Jaly" <j...@g...pl>

    Zapomnialem zaznaczyc, ze w przypadku mojego stazu pracy przy obliczaniu
    urlopu zapewne ma znaczenie okres nauki - 4 lata, liceum ogolnoksztalcace.

  • 3. Data: 2003-12-29 20:34:19
    Od: "Jaly" <j...@g...pl>

    Pojawila sie jeszcze jedna kwestia do rozwiazania. Czy wiecie moze czy
    praocwnikom na stanowiskach pomocnicznych w sferze bduzetowej (sluzba
    cywilna) przysluguje trzynastka ?

  • 4. Data: 2003-12-30 00:00:07
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Jaly" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to oznacza, ze do 15.11.2004 mam prawo do 18 dni, a od 15.11.2004 moge
    > wybrac dodatkowe 2 dni, skoro od tego dnia przysluguje mi 20 dni ?

    W umowie masz prawidłowy zapis, zgodny z przepisami obowiązującymi do
    31.12.2003 r.
    Ale od 01.01.2004 r. - wskutek nowelizacji Kodeksu pracy (Dz. U. Nr z 2003
    r. Nr 213, poz. 2081) - najniższy wymiar urlopu wypoczynkowego będzie 20 dni
    i taki będzie przysługiwał również Tobie jeszcze przez kilka kolejnych lat.

    > - Czy dodatek za wysluge lat w Sluzbie Cywilnej jest przyznawany po
    > przepracowaniu 5 lat, w szostym roku, w wysokosci 5 % ?

    Prawdopodobnie tak, ale możesz o to zapytać w dziale kadr, ponieważ
    powinieneś zostać w tej kwestii poinformowany przy przyjmowaniu do pracy.

    > - Czy na stanowisku operator rzeczywiscie ustawodawca przewidzial takie
    > marne wynagrodzenie, czy zalezy to od woli pracodawcy ?

    Wynagrodzenia w budżetówce określone są w taryfikatorach i rozporządzeniach
    lub zarządzeniach odpowiedniego ministra. Ale praktycznie wysokość
    wynagrodzenia zależy od przełożonych i możliwości finansowych instytucji.
    Taryfikator dla każdego stanowiska przewiduje zakres kategorii (np. od II do
    V), a dla poszczególnych kategorii również są "widełki" wynagrodzenia.
    Przyznanie trzynastki (i jej wysokość) też jest określone regulaminem
    obowiązującym w danej instytucji, być może za 2003 r. będzie Ci już
    przysługiwać. Zapytaj kolegów, szefa lub kadrowca.
    A może coś znajdziesz na www.usc.gov.pl?

    wa