PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ochrona danych osobowych

  • 1. Data: 2003-12-29 14:16:27
    Temat: Ochrona danych osobowych
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    Mam pytanie odnośnie danych osobowych, czy mój przyszły pracodawca może
    zadzonić do byłego i dowiedzieć się odnośnie mojego zatrudnia np : od kiedy
    do kiedy byłem zatrudniony..itd, czy takie dane podlegają ochronie ???

    Pozdrawiam
    TS.

  • 2. Data: 2003-12-29 15:23:42
    Temat: Re: Ochrona danych osobowych
    Od: "Wadim" <w...@i...pl>

    To są informacje ze świadectwa pracy, nowy pacodawca ma prawo do ich
    otrzymania.

  • 3. Data: 2003-12-29 15:30:39
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Ale czy może uzykać te informacje u byłego pracodawcy ??? czy tylko przez
    moje świadectwo pracy ???

  • 4. Data: 2003-12-29 15:35:16
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl>

    Telefonicznie również może uzyskać takie informację.
    Jest to potwierdzenie tego co masz na świadectwie pracy;)

    --
    Kasik
    GG: 243137

  • 5. Data: 2003-12-29 15:41:27
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    ok, dziękuje bardzo za informacje...

    Pozdrawiam
    TS

    Użytkownik "Katarzyna Sokół" <kasik.s****KILL******SPAM@wp.pl> napisał w
    wiadomości news:bsphlo$1cv$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2003-12-29 17:00:49
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Tony_Soprano <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > do kiedy byłem zatrudniony..itd, czy takie dane podlegają ochronie ???

    Każdy pracodawca musi prowadzić kartotekę pracowników - wymaga tego KP

    DZIAŁ CZWARTY
    OBOWIĄZKI PRACODAWCY I PRACOWNIKA
    Rozdział I
    Obowiązki pracodawcy

    Art. 94. Pracodawca jest obowiązany w szczególności:

    ..
    10: prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz
    akta osobowe pracowników,
    ..

    Pracodawca ma obowiązek wypisać ci świadectwo pracy i na twoje życzenie może
    (ale nie musi) sporządzać jakieś wypisy z twojej kartoteki - na przykład o
    odbytych szkoleniach czy jakiś nagrodach, awansach.

    Analogicznie ten, który otrzymuje taki dokument (w szczególności następny
    pracodawca) może się zgłosić do tego, kto wystawił taki dokument o
    potwierdzenie czy jakieś dodatkowe wyjaśnienie - obojętnie czy pisemnie czy
    telefonicznie. Ale może tylko uzyskać informacje o tym, co jest w dokumencie
    i o niczym więcej.

  • 7. Data: 2003-12-29 18:00:27
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Nie jestem pewien czy masz racje.
    Pracodawca może zadzwonic, ale ten do ktorego nie moze mu telefonicznie
    udzielic takich informacji. Zadzwonic moze bowiem kazdy i sie podszyc pod
    kogo mu sie podoba... Jesli nowy pracodawca nie otrzyma swiadectwa pracy
    (Z POWODU NIEUZASADNIONEGO), to niech albo zrezygnuje z kandydata, albo
    wysle pisemnie zapytanie dołączając do tego zgode na takie cos od byłego
    jego byłego pracownika a swojego kandydata

  • 8. Data: 2003-12-29 20:01:41
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Każdy pracodawca musi prowadzić kartotekę pracowników - wymaga tego KP

    tak, ale obceny pracowadca NIE moze telefonicznie zasiegac takich
    informacji, tak samo jak byly pracodawca NIE moze udzielac takih informacji,
    od tego jest swiadectwo pracy, ew. jakis list referencyjny
    przez tel. przeciez nie wiesz z kim rozmawiasz, jesli chodzi o dorge
    formalna, jest wniosek o udost. danych osobowych, ale musisz podac cel,
    ktorym weryfikacja swiadectwa pracy raczej nie jest :/

    Jean

  • 9. Data: 2003-12-29 20:54:08
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Dzięki za info, ale czy mógłbyś mi podać jakiś pargraf od nośnie tego,bo
    każdy pisze tutaj inaczej a dla mnie to jest ważne, bo dzisiaj sprawdzał
    mnie kolega u porzedniego pracodawcy, i pani w dziale kadr, powiedziała
    wszystko, a moim zdaniem nie powinna...i to jest dla mnie ważne ...

    Pozdrawiam
    TS.

  • 10. Data: 2003-12-29 22:21:45
    Od: "rufulus" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > TS.
    > tak panie pawle jest to możliwe, gdyż juz to zrobiłem i pani mi wszystko
    wyśpiewała a swoje pytanie powinien pan zadac osobie lub kancelarii prawnej