PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy

  • 1. Data: 2007-12-19 18:16:27
    Temat: Koniec umowy
    Od: "Tomasz" <t...@g...pl>

    Mam następującą kwestie do rozważenia.
    Otrzymałem umowę na okres próbny od 1.10.07 do 31.12.07.
    W tym okresie za dobrze wykonywaną pracę otrzymałem premie i nagrodę od
    szefa.
    Pytałem się wcześniej swojego kierownika czy będę miał przedłużoną umowę,
    mówił dowiesz się pod koniec miesiąca.
    A dzisiaj przez przypadek wpadł mi mail'a od mojego kierownika do działu
    personalnego, że nie będę miał przedłużonej umowy. Oczywiście mój kierownik
    mnie jeszcze o tym nie poinformował. W związku z tym mam pytanie:
    Czy jak od dzisiaj pójdę na zwolnienie lekarskie to przedłużę swój "byt" (bo
    w takim przypadku ciężko jest mówić o pracy) w pracy (np. przez 3 tygodnie
    czyli będę na zwolnieniu lekarskim już po okresie trwania umowy o pracę) to ?
    Czy czas trwania mojej umowy się skończy (moja umowa się sama rozwiąże) nie
    zależnie od tego czy będę na L4 czy nie, nawet jak pracodawca mnie o tym nie
    poinformuje?
    Proszę o pomoc.
    Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2007-12-19 18:42:50
    Temat: Re: Koniec umowy
    Od: "Piotr S." <n...@g...pl>

    Tomasz pisze:
> [...]
    > zależnie od tego czy będę na L4 czy nie, nawet jak pracodawca mnie o tym nie

    Nic nie dzieje sie przez przypadek ;-). Obstawiam, że to jest test.
    Skoro dostałeś premię czyli sprawdziłeś się, więc jaki byłby powód aby
    Ciebie nie zatrudniać ?
    Sprobuj samemu odp. na to pytanie.

    pzdr.
    Piotr

  • 3. Data: 2007-12-19 19:08:22
    Od: "Hankiel" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr S." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nic nie dzieje sie przez przypadek ;-). Obstawiam, że to jest test.
    > Skoro dostałeś premię czyli sprawdziłeś się, więc jaki byłby powód aby
    > Ciebie nie zatrudniać ?
    > Sprobuj samemu odp. na to pytanie.

    Moze akurat koczy sie ciezki okres, albo wraca ktos po chorobie, albo po
    prostu nie jest juz potrzebny, albo blokuje etat obiecany juz komus z
    rodziny ? Mysle ze po prostu nie przedluza z nim umowy - tak sie zdarza. A
    kiedy sie o tym dowie ? - oczywiscie 31 grudnia - pracodawca nie ma
    obowiazku informowac o nie przedluzeniu umowy wczesniej. Najlepsze (dla
    siebie oczywiscie) co mozesz teraz zrobic to kolo 30 grudnia isc na
    chorobowe, aby jeszcze miec jakis czas kase.

  • 4. Data: 2007-12-19 20:06:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkbn5r$epb$1@inews.gazeta.pl Tomasz
    <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > szefa.
    > Pytałem się wcześniej swojego kierownika czy będę miał przedłużoną umowę,
    Pytanie było zbędne. Opisanej umowy nie można przedłużyć - 3 miesiące to
    maksymalny okres jej trwania.

> [...]
    > pytanie: Czy jak od dzisiaj pójdę na zwolnienie lekarskie to przedłużę
    > swój "byt" (bo w takim przypadku ciężko jest mówić o pracy) w pracy
    Nie.

    > Czy czas trwania mojej umowy się skończy
    > (moja umowa się sama rozwiąże) nie zależnie od tego czy będę na L4 czy
    > nie,
    Dokładnie tak

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-12-20 06:57:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Hankiel pisze:
> [...]
    > siebie oczywiscie) co mozesz teraz zrobic to kolo 30 grudnia isc na
    > chorobowe, aby jeszcze miec jakis czas kase.

    Jedyne rozsadne co moze zrobic, to znalezc sobie nowa, lepsza prace i to
    podpowiadam jako rozwiazanie najlepsze.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2007-12-27 21:31:03
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:fkbn5r$epb$1@inews.gazeta.pl Tomasz

    > Pytanie było zbędne. Opisanej umowy nie można przedłużyć - 3 miesiące to
> [...]
    z drugiej strony istnienie takie coś jak zasiłek chorobowy po ustaniu
    zatrudnienia, aczkolwiek nie wiem jak jest w przypadku umów na okres
    próbny. Zerknij sobie na strony zusu tam jest wyszukiwarka i powinno
    wypluć o tym zasiłku komu się przysługuje i na jakich warunkach. To taki
    plan awaryjny , bo jak wcześniej ktoś napisał najlepsze wyjście to
    znaleźć sobie nową pracę.

    --
    Z pozdrowieniem
    marcin jan

    "Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

  • 7. Data: 2007-12-27 21:42:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fl15iv$ep8$1@inews.gazeta.pl Marcin Jan
    <t...@g...pl> pisze:

    > z drugiej strony
    [cut]
    Tu nie ma drugiej strony. Umowa rozwiąże się z upływem okresu na jaki
    została zawarta.

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2007-12-27 22:28:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Jest możliwy jeden przypadek, kiedy umowana okres próbny ulega
    przedłużeniu na czas _nieokreślony_. ;)
    Niech cię do wojska powołają (do zasadniczej służby wojskowej, a nie
    tylko na tygodniowe szkolenie).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)