PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop - art 161 KP › urlop - art 161 KP
    From: rincewind <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: urlop - art 161 KP
    Date: Thu, 20 Dec 2007 09:27:14 +0100

    Witam!

    Pracodawca w tym roku udzielił mi zaledwie kilku dni urlopu.
    Chciałbym wziąć urlop choć na Wigilię, jednak usłyszałem od szefa że mi
    go prawdopodobnie nie udzieli.
    Czy ma do tego prawo, skoro art.161 KP mówi:

    "Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownikowi urlopu w tym roku
    kalendarzowym, w którym pracownik uzyskał do niego prawo."

    a liczba pozostałych dni roku jest mniejsza niż pozostały przysługujący
    mi urlop?
    Oczywiście i tak mogę wziąć urlop na żądanie, ale wolałbym nie uciekać
    się do takich środków.

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt czytelnikom grupy:)

    Paweł