PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa-zlecenie i składka chorobowa › umowa-zlecenie i składka chorobowa
    From: Mo <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: umowa-zlecenie i składka chorobowa
    Date: Fri, 26 May 2006 22:19:35 +0200

    Witajcie,

    Co właściwie daje ta składka? Z tego co dotychczas wyguglałam wynika mi,
    że prawo do zasiłku, gdybym się rozchorowała. Ale to chyba zwolnienie
    powyżej 30 dni?
    Doczytałam się też, że prawo do owego mam po pół roku opłacania składki
    i tracę je w przypadku przerwy.

    Problem mój polega na tym, że pracuję na u-z od ponad roku i miałam je
    zawsze płacone, natomiast teraz księgową olśniło i uznała, że przecież
    nie muszę jej płacić, więc nie zapłaciła. No i teraz nie wiem, co robić,
    bo już nawet nie chodzi o to, czy to mi naprawdę przy mojej pracy się
    przyda, ale problem polega na tym, że niedługo zmieniam pracę i umowę na
    umowę o pracę, a co za tym idzie, zależy mi na zachowaniu ciągłości,
    skoro już ją nabyłam... A księgowa się upiera i dotrzeć do niej nie
    można, bo w ogóle jest dochodząca, i sprawa jest nie wyjaśniona już od
    miesiąca, tamtej składki mi wciąż nie zapłaciła, na nowym r-ku chyba już
    ją uwzględniła... Zaczynam ją podejrzewać o celowe działanie, bo coś mi
    jeszcze świta o minimalnej składce, a moja płaca zależy od miesiąca,
    przez wakacje zarabiam mniej, czyli pewnie automatycznie ciągłość była
    przerywana... Nie wiem zwyczajnie czy mam się zdenerwować, czy dalej
    załatwiać sprawę ugodowo? ;) Bo w razie czego, to jak ja potem ZUSowcom
    wyjaśnię, że brak ciągłości nie wynika z mojej winy?

    Dzięki
    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)