PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa zleceie

  • 1. Data: 2003-09-28 18:13:10
    Temat: umowa zleceie
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    witajcie grupowicze,

    FAKTY: zatrudniam osobę "K" na umowę zlecenie, stanwisko kasjerka, okres 3
    tygodnie to w ramach zastępstwa.
    SYTUACJA: osoba "K" ma jeszcze do przepracowania 2 dni robocze i dzwoni, że
    nie przyjdzie do pracy, a ja mam jej zapłacić o te 2 dni mniej, oczywiście
    sytuacja dla mnie trudna bo nie mam nikogo na te 2 dni.
    PYTANIE: czy muszę zapłacić osobie "K" za przepracowane dni? Czy moze ta
    osoba nie wywiazala sie z UMOWY i nie nalezy sie jej zapłata?

    pzdr
    seba

  • 2. Data: 2003-09-28 18:38:13
    Temat: Re: umowa zleceie
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl> wrote in message

    > PYTANIE: czy muszę zapłacić osobie "K" za przepracowane dni? Czy moze ta
    > osoba nie wywiazala sie z UMOWY i nie nalezy sie jej zapłata?

    Jak brzmi treść umowy?

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2003-09-29 14:31:20
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Oczywiscie ze musisz.

    (nawet zasztrzezenie w umowie ze nie zaplacisz, jesli nie stawi sie
    ostatniego dnia, bedzie bezprawne i co bardziej obrotny pracownik bez trudu
    wyegzekwowalby pieniadze przed PIPem czy sadem pracy).

    To jest Twoje ryzyko - chciales zminiejszyc koszty, podpisales tez umowe
    zlecenie a nie umowe o prace - ponosisz tez ryzyko i pozbawiasz sie podstaw
    do roszczen wobec pracownika....

  • 4. Data: 2003-09-29 15:08:14
    Od: "" <l...@p...onet.pl>

    > PYTANIE: czy muszę zapłacić osobie "K" za przepracowane dni? Czy moze ta
    > osoba nie wywiazala sie z UMOWY i nie nalezy sie jej zapłata?

    Art. 746 kodeksu cywilnego
    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy
    zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    Liwiusz
    l...@i...pl

  • 5. Data: 2003-09-29 18:55:57
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu,
    > przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.

    o właśnie, "K" nie wywiązała sę z umowy czyli nie należy się jej zapłata ?
    pzdr
    seba

  • 6. Data: 2003-09-29 19:07:02
    Od: "Sebastian Szymanowski" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > To jest Twoje ryzyko - chciales zminiejszyc koszty, podpisales tez umowe
    > zlecenie a nie umowe o prace - ponosisz tez ryzyko i pozbawiasz sie

    czyli jak mi malarz pomaluje 3/4 ściany to też mu się kasa należy ?
    pzdr
    seba

  • 7. Data: 2003-09-29 19:51:57
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    // ciach //

    > czyli jak mi malarz pomaluje 3/4 ściany to też mu się kasa należy ?
    > pzdr
    > seba

    a jak się z nim rozliczasz? na podstawie umowy o pracę ? umowy zlecenie? o
    dzieło? czy raczej zwykła umowa cywilno-prawna? albo wręcz "na gębę"? w
    każdym przypadku masz zupełnie inne rozwiązania.
    w przypadku podpisania umowy o pracę gdzie pracownik otrzymuje zlecenie na
    wykonanie /zrobienie czegoś, to wprost z KP wynikają konsekwencje, np. dot.
    rozwiązania umowy.
    I nie możesz też traktować tego jako umowę o dzieło. W takim przypadku
    byłaby dla ciebie korzystniejsza sytuacja - mógłbyś zapłacić wtedy np połowę
    z umówionych pieniędzy.
    pozdrawiam
    gromax

  • 8. Data: 2003-09-29 22:17:31
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Sebastian Szymanowski napisał:

    > o właśnie, "K" nie wywiązała sę z umowy czyli nie należy się jej zapłata ?

    Art. 22. KP
    § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.
    § 1(1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony
    umowy.
    § 1(2. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową
    cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w
    § 1.

    Poczytaj to sobie najpierw - jak na razie jest remis - pracownica Ci
    zwiała, a Ty się podłożyłeś PiPowi i SP [pewnie też i ZUSowi],
    zawierając umowę cywilno-prawną w miejsce umowy o pracę.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 9. Data: 2003-09-29 22:30:13
    Temat: Re: wazny szczegol
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Zanim zaczniesz wojowac z tym pracownikiem pamietaj, ze to ty jestes na
    straconej pozycji, poniewaz powinienes zawzec umowe o prace na czs
    okreslony: 3 tygodnie
    Praca kasjerki nosi podstawowe znamiona stosunku pracy czyli: jest
    wykonywana we wskazanym miejscu i czasie, regularnie i pod zwierzchnictwem.
    Na twoja korzysc przemawia fakt w tym wypadku, ze ta umowa cywilno-prawna
    juz wygasla (Nie wiem jednak czy i na takie cos nie znajdzie sie paragraf).

    Pamietaj, ze umowa zlecenie jest traktowana z przymruzeniem oka, jesli obie
    strony sa nia zainteresowane. Jesli wasza wspolpraca nie ulozy sie
    pomyslnie, to wola kasjerki sie skonczy i taka wlasnie kasjerka albo kto
    kolwiek inny, zawsze Cie moze pozwac o ustalenie stosunku pracy. I w tym
    przypadku jest to rzecz banalna do stwierdzenia. A wtedy, nie dosc, ze
    bedziesz ja musial zatrudnic na umowe o prace, to jeszcze dowala Ci grzywne
    (za zle zdefiniowanie podstawy zatrudnienia/ uchylanie sie od obowiazkow
    pracodawcy). Chyba w Twoim przypadku nie jest az tak znaczace, ze
    zleceniobiorca ponosi odpowiedzialnosc za zlecenie, bo to po prostu powinna
    byc umowa o prace....

  • 10. Data: 2003-09-30 16:42:51
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > gdy
    >
    > o właśnie, "K" nie wywiązała sę z umowy czyli nie należy się jej zapłata ?
    > pzdr
    > seba

    Jak to nie wywiązała się z umowy? Przez cały okres trwania umowy przychodziła
    do pracy, a na dwa dni przed jej zakończeniem - wypowiedziała ją. Miała do tego
    prawo, o czym mówi właśnie ten paragraf.

    Jeśli twierdzisz, że swoim wcześniejszym wypowiedzeniem umowy strona naraziła
    Cię na szkodę, to możesz żądać odszkodowania. Wystarczy przekonać do tego sąd.

    Liwiusz
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl