PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa zleceie › Re: wazny szczegol
    From: "Kamil" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wazny szczegol
    Date: Tue, 30 Sep 2003 00:30:13 +0200

    Zanim zaczniesz wojowac z tym pracownikiem pamietaj, ze to ty jestes na
    straconej pozycji, poniewaz powinienes zawzec umowe o prace na czs
    okreslony: 3 tygodnie
    Praca kasjerki nosi podstawowe znamiona stosunku pracy czyli: jest
    wykonywana we wskazanym miejscu i czasie, regularnie i pod zwierzchnictwem.
    Na twoja korzysc przemawia fakt w tym wypadku, ze ta umowa cywilno-prawna
    juz wygasla (Nie wiem jednak czy i na takie cos nie znajdzie sie paragraf).

    Pamietaj, ze umowa zlecenie jest traktowana z przymruzeniem oka, jesli obie
    strony sa nia zainteresowane. Jesli wasza wspolpraca nie ulozy sie
    pomyslnie, to wola kasjerki sie skonczy i taka wlasnie kasjerka albo kto
    kolwiek inny, zawsze Cie moze pozwac o ustalenie stosunku pracy. I w tym
    przypadku jest to rzecz banalna do stwierdzenia. A wtedy, nie dosc, ze
    bedziesz ja musial zatrudnic na umowe o prace, to jeszcze dowala Ci grzywne
    (za zle zdefiniowanie podstawy zatrudnienia/ uchylanie sie od obowiazkow
    pracodawcy). Chyba w Twoim przypadku nie jest az tak znaczace, ze
    zleceniobiorca ponosi odpowiedzialnosc za zlecenie, bo to po prostu powinna
    byc umowa o prace....