PracaGrupypl.praca.dyskusje › telepraca - regulamin

  • 1. Data: 2008-11-08 21:45:55
    Temat: telepraca - regulamin
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    Witam!

    Mój pracodawca będzie się konsultował z załogą w sprawie opracowania
    regulaminu telepracy. Możliwe, że będę reprezentował załogę. Moim celem
    jest, aby uzgodniony regulamin był korzystny dla obu stron:
    1. w interesie załogi - żeby zapewniał jej wystarczające możliwości realnego
    czerpania korzyści z telepracy. Czyli - żeby pracodawca nie wprowadził
    takich zapisów, które skutecznie utrudnią telepracę i uczynią ją
    nieopłacalną.
    2. w interesie pracodawcy - żeby zapewniał możliwości wystarczającej
    kontroli nad pracą zdalną. Czyli - żeby nie przegiąć z propozycjami i nie
    wywalczyć zbyt wysokich uprawnień pracowniczych zw. z telepracą, które
    pozwolą się obijać w zgodzie z regulaminem tym, którzy lubią się nie
    narobić. Teoretycznie powinno się to dać rozwiązać standardowymi metodami
    egzekwowania zleconych zadań, a i pracodawca nie powinien się zgodzić na
    niekorzystne dla niego zapisy. W życiu jednak różnie bywa, a ja jako
    kierownik nie chciałbym sobie ukręcić bicza na własny zadek i stworzyć
    możliwości obibokom :)

    Trochę już poczytałem, teraz chcę spytać o Wasze doświadczenia w ustalaniu
    regulaminu. Jakie w ogóle są kwestie negocjacyjne, co można zaproponować ze
    swojej strony ponad projekt pracodawcy (jeszcze go nie mam), co da się
    ugrać? O które kwestie warto walczyć, a które można oddać? Jakie pułapki
    ominąć?

    Branża: IT, profil: consulting i outsourcing. Brak ZZ, tylko rada
    pracownicza.