PracaGrupypl.praca.dyskusje › nagonka na inżynierów

  • 1. Data: 2008-11-08 18:50:08
    Temat: nagonka na inżynierów
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    witam,

    od długiego czasu słyszy sie zewsząt zachęty żeby uczyć w szkołach
    technicznych, że brakuje na rynku pracy takich ludzi, dzisiaj w Tv trąbią że
    niby to inżynierów brakuje na rynku pracy, daje sie dla nich coraz to nowe
    stypendia, żeby studenci wybierali uczelnie technicze,

    teraz pytanie:
    komu ci wykształceni technicznie, ci inżynierowie są potrzebni?
    przecież u nas w kraju dla nich pracy nie ma, wystarczy przejrzeć chociaż by
    ogłoszenia pracy zeby sie o tym przekonać, ktoś mi wyjaśni o co tutaj
    chodzi?

    p.s. nie chcę podejrzewać że to po prostu nagonka szkół i uczelni, które ze
    względu na małe zainteresowanie tracą pracę:O(

  • 2. Data: 2008-11-08 19:09:45
    Temat: Re: nagonka na inżynierów
    Od: "kb" <a...@a...aa>

    > teraz pytanie:
    > komu ci wykształceni technicznie, ci inżynierowie są potrzebni?

    całej gospodarce budownictwo, it, przemysł

    http://praca.onet.pl/pl/jobseeker/search.php?Keyword
    s=inżynier&Studies=&IntervalType=&StartingCompensati
    on=&StartingCompensationDecimal=00&ContractType=&Las
    tNDaysResults=60&ResultCount=40

    > przecież u nas w kraju dla nich pracy nie ma, wystarczy przejrzeć chociaż
    > by ogłoszenia pracy

    zobacz link powyżej, może lepiej szykać w internecie niż w prasie.
    Firmy IT częściwo zrezygnowały z ogłoszeń w prasie

  • 3. Data: 2008-11-08 19:22:08
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com>

    gargamel wrote:
    > teraz pytanie:
    > komu ci wykształceni technicznie, ci inżynierowie są potrzebni?
    > przecież u nas w kraju dla nich pracy nie ma

    Odpowiem ironicznie ;)
    Oczywiście że nie są potrzebni, tak naprawde rozchwytywani są absolwenci
    takich kierunków jak: politologia, filologia starogrecka, pedagogika,
    turystyka i hotelarstwo, itp itd....

  • 4. Data: 2008-11-08 19:22:23
    Od: "kb" <a...@a...aa>

    widze ze link nie dziala
    wpisz "inżynier" w wyszukiwarce praca.onet.pl

  • 5. Data: 2008-11-08 19:33:51
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 8 Lis, 20:22, "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com> wrote:
    > Odpowiem ironicznie ;)
    > Oczywiście że nie są potrzebni, tak naprawde rozchwytywani są absolwenci
    > takich kierunków jak: politologia, filologia starogrecka, pedagogika,
    > turystyka i hotelarstwo, itp itd....

    Zapomniales o absolwentach zarzadzania :) Przeciez trzeba umiec
    zarzadzac swoim czasem jak sie nie ma pracy ;P

  • 6. Data: 2008-11-08 20:46:17
    Od: leszek <s...@g...pl>

    Pytasz się, po co inżynierowie ? Hm.....

    Latarnie mają pomagać pieszym i kierowcom. Na Anielewicza jest
    inaczej. Postawiono je na środku... ścieżki rowerowej.

    http://www.zw.com.pl/artykul/304367_Droga_dla_rowero
    w__dobrze__doswietlona.html

  • 7. Data: 2008-11-08 21:32:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-08, gargamel <s...@d...na> wrote:

    [...]

> [...]
    > ogłoszenia pracy zeby sie o tym przekonać, ktoś mi wyjaśni o co tutaj

    Źle przeglądasz te ogłoszenia chyba.

    > p.s. nie chcę podejrzewać że to po prostu nagonka szkół i uczelni, które ze
    > względu na małe zainteresowanie tracą pracę:O(

    A kim dla Ciebie jest "inżynier"? Absolwent kierunku technicznego? Tych
    kierunków przydatnych w Polsce jest sporo. Tylko ogłoszeń o pracę to nie
    tam zaczynają szukać.

    Na rynku to się inżynierów nie szuka, tylko podkupuje konkurencji :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-11-08 22:48:08
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > ogłoszenia pracy zeby sie o tym przekonać, ktoś mi wyjaśni o co tutaj

    Abstrahując od tego, że oczywiście trochę tych inżynierów jest potrzebnych to chodzi
    głównie o to, by ludzie mieli co czytać i słuchać. Więc media teraz o zapotrzebowaniu
    na inżynierów plotą. Za jakiś czas poplotą o czymś innym...

  • 9. Data: 2008-11-09 11:55:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 8 Nov 2008 19:50:08 +0100, gargamel napisał(a):

    > przecież u nas w kraju dla nich pracy nie ma, wystarczy przejrzeć chociaż by
    > ogłoszenia pracy zeby sie o tym przekonać, ktoś mi wyjaśni o co tutaj
    > chodzi?

    Firmy znajdują pracowników już na uczelni.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2008-11-09 13:07:26
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    Użytkownik "Noe Bat" napisał:
> [...]
    >o to, by ludzie mieli co czytać i słuchać. Więc media teraz o
    >zapotrzebowaniu na inżynierów
    >plotą. Za jakiś czas poplotą o czymś innym...

    i to jest chyba odpowiedź:O)

    ciekawe dlaczego nigdy nie plotą że poetów brakuje albo nie wiem,
    prawników?:O)