PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo, zlecenie - pytania

  • 1. Data: 2002-10-06 12:42:46
    Temat: umowa o dzielo, zlecenie - pytania
    Od: "Bimbelt" <==NoSpam==marcin@zdroje.one.pl>

    Jestem studentem i mam zamiar popracowac na umowe zlecenie lub o dzielo.
    Zastanawiam sie tylko nad formalnosciami i kosztami jakie mnie w zwiazku z
    tym dosiegna. Z tego co sie zorientowalem, to studenci do 26 roku zycia nie
    placa Zusu i zdrowotnego. A co z podatkami? Place ja czy pracodawca. Jakie
    koszta mam sobie wkalkulowac. Jak mam potem sie ze wszystkiego rozliczac ?

    --
    Pozdrawiam - Bimbelt

  • 2. Data: 2002-10-06 14:52:22
    Temat: Re: umowa o dzielo, zlecenie - pytania
    Od: "KingaKa" <k...@o...pl>

> [...]
    nie
    > placa Zusu i zdrowotnego. A co z podatkami?

    zleceniodawca "odciąga "podatek od twojej umowy i ma obowiązek odprowadzić
    do US

    Place ja czy pracodawca.
    j.w.
    Jakie
    > koszta mam sobie wkalkulowac.

    Umowa o dzieło
    np. 1000złbrutto
    koszty uzyskania20% = 200zł
    podatek 20% od 800zł=160zł
    do wypłaty 840zł
    Na koniec współpracy zleceniodawca ma obowiązek wydać PIT8B ,który wciągasz
    do rozliczenia rocznego.
    Przy umowie zlecenie jest trochę inaczej,odlicza się u.zdrowotne.

  • 3. Data: 2002-10-06 20:37:42
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    KingaKa <k...@o...pl> wrote:
    Zaraz, czy czasem przy umowie o dzieło nie ma kosztów uzyskania 50%?

    --

  • 4. Data: 2002-10-07 05:18:42
    Od: "KingaKa" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
    > KingaKa <k...@o...pl> wrote:
    > Zaraz, czy czasem przy umowie o dzieło nie ma kosztów uzyskania 50%?

    W przypadkach objętych prawem autorskim.
    Pozdr.K.