PracaGrupypl.praca.dyskusje › tzw. lojalka - garsc pytan

  • 1. Data: 2005-11-02 21:31:53
    Temat: tzw. lojalka - garsc pytan
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    witam,

    mam pare pytan odnosnie lojalki

    1. czy ktos moze podac wykladnie prawna - tzn. paragrafy na podstawie
    ktorych takie umowy sie zawiera

    2. czy podpisujac lojalke np. na 2 lata w ktorej zobowiazuje sie do pracy w
    firmie lub zwrot koszt szkolenia
    to czy w przypadku gdy wygasnie umowa o prace a nowej nie podpisze to musze
    zaplacic ww. koszty?
    przy zalozeniu ze pracodawcy zalezy na przedluzeniu umowy - w przeciwnym
    wiadomo nie obowiazuje

    3. zrywajac umowe wczesniej musze zaplacic odszkodowaniu pracodawcy - w
    jakiej wysokosci? calej kwoty
    szkolenia czy propocjonalnie do czasu ktory zostal do konca umowy?

    4. jezeli inna firma bardzo chce mnie zatrudnic i namawia mnie do zerwania
    ww. umowy to czy moge zaproponowac
    zeby zaplacili zobowiazanie wobec mojego obecnego pracodawcy - w przypadku
    kiedy do konca umowy o prace (nie lojalki)
    pozostal bardzo krotki termin, a warunki finansowe porponowane sa zblizone -
    czy moze taka propozycja jest nie na miejscu?
    zerwanie jest nieoplacalne z mojego pkt widzenia.

    pozdrawiam,
    max

  • 2. Data: 2005-11-02 23:05:11
    Temat: Re: tzw. lojalka - garsc pytan
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 11/2/2005 10:31 PM, max20001 wrote:
    > witam,
    >
    > mam pare pytan odnosnie lojalki
    >
    > 1. czy ktos moze podac wykladnie prawna - tzn. paragrafy na podstawie
    > ktorych takie umowy sie zawiera
    Cóż, w zasadzie na podstawie prawa cywilnego, ale z pewnymi
    ograniczeniami wynikającymi z "ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI
    NARODOWEJ ORAZ MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 12
    października 1993 r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wykształcenia ogólnego dorosłych. (Dz. U. Nr 103, poz. 472,
    29 października 1993 r.)
    Do znalezienia np tu: http://www.ciop.pl/290.html

> [...]
    > zaplacic ww. koszty?
    > przy zalozeniu ze pracodawcy zalezy na przedluzeniu umowy - w przeciwnym

    Jest w w/w rozporządzeniu i w umowie nie może być to mniej korzystne:
    "
    § 6.2. Pracownik, który otrzymał od zakładu pracy świadczenia, o których
    mowa w § 4, i w trakcie nauki lub po jej ukończeniu w terminie
    określonym w umowie, nie dłuższym niż 3 lata:

    1) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,
    2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy,
    3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy

    jest obowiązany do zwrotu kosztów poniesionych przez zakład pracy na
    jego naukę w wysokości proporcjonalnej do czasu pracy po ukończeniu
    nauki lub czasu pracy w czasie nauki, chyba że zakład pracy odstąpi od
    żądania zwrotu kosztów w części lub w całości. "

    > 3. zrywajac umowe wczesniej musze zaplacic odszkodowaniu pracodawcy - w
    > jakiej wysokosci? calej kwoty
    > szkolenia czy propocjonalnie do czasu ktory zostal do konca umowy?

    wyjaśnione wyżej. Ale są też określone sytuacje, kiedy można nie
    zapłacić, zwróć uwagę na § 6.4.

> [...]
    > czy moze taka propozycja jest nie na miejscu?
    > zerwanie jest nieoplacalne z mojego pkt widzenia.

    Zawsze możesz zapytać, jeśli czujesz, że nowej firmie bardzo na Tobie
    zależy. Słyszałem o takim przypadku, ale dotyczyło to drogich
    certyfikatów i lojalek na kilkanaście-kilkadziesiąt tysięcy złotych.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja rozumiem, że się opłaciło - jak mi mówił siódmy pan rotmistrz -

  • 3. Data: 2005-11-03 05:51:58
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz 'BB' Trojanowski" <m...@a...in.sig> napisał w
    wiadomości news:dkbgni$88q$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > umierać przez dwieście lat, żeby uzyskać wreszcie taką niebywałą
    > wolność." [Burzliwe życie Lejzorka Rojtszwańca]

    dziekuje za wyczerpujaca informacje

    pozdrawiam,
    max