PracaGrupypl.praca.dyskusje › trzynastka

  • 1. Data: 2004-11-01 16:54:07
    Temat: trzynastka
    Od: "mariusz" <m...@i...net.pl>

    Witam grupowiczów!
    Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na takie pytanko:
    Po ilu miesiącach pracy (posada państwowa) przysługuje 13 pensja?
    Czy trzeba mieć przepracowany cały rok?? a jak krócej to może część??
    Czy umowa musi być na czas nieokreślony??

    pozdrawiam
    mariusz

  • 2. Data: 2004-11-01 19:17:52
    Temat: Re: trzynastka
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Po ilu miesiącach pracy (posada państwowa) przysługuje 13 pensja?
    > Czy trzeba mieć przepracowany cały rok?? a jak krócej to może część??
    > Czy umowa musi być na czas nieokreślony??

    6 miesiecy, z tym ze 13 liczy sie jako sume 1/12 miesiecznej pensji z
    kazdego miesiaca
    jezeli pracowales pol roku to dostaniesz +/- polowe pensji

    Jean

  • 3. Data: 2004-11-01 19:43:36
    Od: Anya <a...@w...pl>

    mariusz wrote:

> [...]
    > Czy trzeba mieć przepracowany cały rok?? a jak krócej to może część??
    > Czy umowa musi być na czas nieokreślony??

    Z doświadczenia wiem, że trzynastka przysługuje po przepracowaniu
    pełnego roku (np. wrzesień - wrzesień), sezony nie wchodza w rachube.
    Umowa nie musi być podpisana na czas nieokreślony.

    Anya

  • 4. Data: 2004-11-01 20:02:01
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Z doświadczenia wiem, że trzynastka przysługuje po przepracowaniu pełnego
    > roku (np. wrzesień - wrzesień), sezony nie wchodza w rachube. Umowa nie
    > musi być podpisana na czas nieokreślony.

    nie obraz sie, ale mowisz raczej o braku swojego doswiadczenia ;)
    http://www.vulcan.edu.pl/doradca/07/dodatkowe_wynagr
    odzenie.html

    Jean

  • 5. Data: 2004-11-01 20:07:41
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    wg mnie powinna być traktowana jak wypłata od zysku firmy
    - w przypadku państwa - zadłużonego po uszy - nie powinno być wogóle takich!

  • 6. Data: 2004-11-01 21:42:20
    Od: "Łukaz" <b...@...dresu>

    Użytkownik "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cm651m$un3$1@news.dialog.net.pl...
    > wg mnie powinna być traktowana jak wypłata od zysku firmy
    > - w przypadku państwa - zadłużonego po uszy - nie powinno być wogóle
    takich!

    To w takim razie w ogóle by ich nie było, bo jednostki budżetowe nie mają
    zysku
    A państwo jako takie zysk ma - ok 5% wzrostu PKB rocznie
    Pozdrawiam
    Łukasz

    P.S. W Austrii zdarzają sie etaty na których jest po 14 pensji, np
    lekarze, więc to nie jest PRLowski wynalazek jak się powszechnie uważa

  • 7. Data: 2004-11-02 20:42:43
    Od: Anya <a...@w...pl>

    Jean wrote:

    > nie obraz sie, ale mowisz raczej o braku swojego doswiadczenia ;)
    > http://www.vulcan.edu.pl/doradca/07/dodatkowe_wynagr
    odzenie.html

    Premia roczna przyznawana jest przez Pracodawce, a nie przez Ministra
    pracy i polityki socjalnej.
    Poza Rozporządzeniem jest jeszcze Status Przedsiębiorstwa, wewnetrzny
    regulamin wynagrodzen i premiowania a takze Zwiazki Zawodowe ;))
    Otrzymuje premie roczna od szesciu lat i bynajmniej nie w Oswiacie.

    Anya

  • 8. Data: 2004-11-02 21:23:34
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > regulamin wynagrodzen i premiowania a takze Zwiazki Zawodowe ;))
    > Otrzymuje premie roczna od szesciu lat i bynajmniej nie w Oswiacie.

    Premia roczna <> trzynastki czyli dod. wynagrodzenia rocznego ;p
    13-tke okresla minister, a pracodawca nie moze dac nic co jest mniej
    korzystne ;)
    oczywiscie moze wyplacac premie roczna w lipcu za poprzedni rok,
    jezeli spelniasz okreslone przez pracodwace wymogi
    w linku jest nieco o oswiacie ale tym sie nie sugeruj
    pracuje w administracju juz 9 latek i cusik wiem o 13-tkach ;)

    Jean