PracaGrupypl.praca.dyskusje › podróż służbowa prywatnym samochodem

  • 1. Data: 2004-11-01 14:51:34
    Temat: podróż służbowa prywatnym samochodem
    Od: "Jola Szumilas" <s...@g...pl>

    Witam serdecznie...

    Od miesiąca października zlecono mi pracę (dotychczas moja praca wykonywana
    była całkowicie w macierzystej firmie) wymagającej codziennego podróżowania
    przeze mnie prywatnym samochodem. Dziennie wykonuje od 100 do 200 km. Szef
    na dzien dobry mi zapowiedzial ze jedyne koszty jakie firma mi zwroci to
    bedzie 0,28gr za 1 km + 300 zł miesięcznie za amortyzację samochodu....W
    uzasadneiniu takiego rozliczenia usłyszałam iż kontrole Urzedu Skarbowego w
    pierwszej kolejnosci czepiaja sie wlasnie takich pieniedzy "branych w
    kilometrach".

    Jak sądzicie czy mogę się dopominac o rozliczenie wg ustawy czykli
    rozliczenie kilometrażu przejachanych kilometrów zgodnie z ustawą? Czy takie
    rozliczenie które zaproponowała mi forma jest zgodne z prawem?

    Dziękuję za odpowiedzi...

    pozdrawiam

    Jola

  • 2. Data: 2004-11-01 15:29:41
    Temat: Re: podróż służbowa prywatnym samochodem
    Od: "Ra.Y" <r...@w...pl>

    Jola Szumilas wrote:

    > [...]

    Przede wszystkim szef powinien podpisać z tobą umowę o użytkowaniu
    samochodu prywatnego do celów służbowych lub rozliczać każdą delegację.
    Zajrzyj m.in. tutaj:

    http://hrk.pl/is/is.php/32/114/
    http://www.lpg.mtl.pl/lpg/ryczalt.htm
    http://www.4un.pl/finanse/ryczaltpojazdy.php