PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to z tym podatkiem?

  • 1. Data: 2004-11-01 14:36:28
    Temat: Jak to z tym podatkiem?
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Pewnie bylo w archiwum, ale prawo sie wciaz zmienia i zamieszanie straszne,
    wiec moze ktos mily mi podpowie :)

    Mam umowe zlecenie na miesiac. Opiewa ona sobie na 824zl brutto. Zakladam
    ze odliczyc mam 22% vaciku i reszta moja. Nie myle sie?

    I rzecz druga - ten vacik to mi zleceniodawca odlicza i wplaca gdzies, czy
    sam mam wziasc i sie przejsc do jakiegos urzedu zaplacic jak dostane
    wyplate?

    Moze glupie pytania, ale poczatkujacy w pracy jestem i sie rozkrecam ;)

    --
    Kapsel
    kapsulski(malpka)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2004-11-01 18:48:30
    Temat: Re: Jak to z tym podatkiem?
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-01, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam umowe zlecenie na miesiac. Opiewa ona sobie na 824zl brutto. Zakladam
    > ze odliczyc mam 22% vaciku i reszta moja. Nie myle sie?
    Umowa zlecenie to umowa zawarta pomiędzy firmą (zleceniodawcą) a osobą
    fizyczną (zleceniobiorcą). VATu nie ma. Jest ZUS i podatek dochodowy.
    Jedno i drugie odprowadza zleceniodawca.

    Chyba, że prowadzisz własną działalność gospodarczą i masz umowę firma-firma.
    Wtedy dostajesz kasę w łapę/na konto i sam się rozliczasz z US/ZUS.

    > Moze glupie pytania, ale poczatkujacy w pracy jestem i sie rozkrecam ;)
    Polecam zapoznanie się z archiwum grupy. Znajdziesz tam odpowiedź zarówno
    na pytanie, które zadałeś, jak i na inne, które z pewnością będziesz chciał
    zadać :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    [...] ja też od czasu do czasu kupuję w knajpie małże tylko po to,
    żeby jeszcze raz się przekonać, że nadal ich nie lubię ;)