PracaGrupypl.praca.dyskusje › testy w P&G

  • 11. Data: 2005-02-28 18:49:39
    Temat: Nie bądź naiwny - otwórz oczy
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    >Nie jestem pracownikiem P&G już od dłuższego czasu
    Skoro już nie pracujesz to znaczy, że jednak coś było nie tak.
    Nawet przy przeprowadzce dobra firma zaproponowała by coś.

    >Nie zdażyło mi się to i nie znam nikogo komu by nie zapłacili
    Nie znasz, bo takie firmy zwykle nie płacą ludziom już zwolnionym.
    Dyrekcja dba, by pracownicy nie dowiadywali się o tym, a jeśli już się
    dowiedzą, to po tak długim czasie by nikt już tego zwolnionego nie pamiętał.
    Przejdź się po korytarzu w sądzie pracy. Na wokandzie jest wiele znanych firm.
    P&G też kiedyś widziałam.

    >I widzisz, od razu myślisz o tym jak tu zrobić aby się nie narobić a mieć.
    >Podejście typowe dla przedstawicieli poprzedniej generacji.
    To nic złego, że chcę coś zrobić i nie narobić się, stąd się bierze postęp.
    Celem pracy jest produkt, a nie zmęczenie pracownika.

    >Firma to nie sekta - możesz odejść w każdym momencie.
    Plotki niosą, że jednak popierała kiedyś sektę (nie wiem czy prawdziwe, ale
    lepiej uważać).

    >Nie masz argumentów rzeczowych, więc warto się wyżalić, że mnie nie przyjęli i
    >odradzać innym.
    Że mnie nie przyjęli to jestem szczęśliwa. Znalazłam wtedy inną pracę, myślę,
    że jeśli chodzi o układy &#8211; podobną, ale z lepszym dojazdem.
    Nie odradzam - ze względu na trudną sytuację na rynku pracy &#8211; tylko z tego
    powodu nie odradzam. Po prostu uprzedzam, żeby się uczciwy człowiek po tej
    firmie niczego nie spodziewał. Nieuczciwy zwykle w takich warunkach znajdzie
    się szybko.

    >Poza tym pamiętaj ile płaci P&G w porównaniu choćby z Accenture czy podobnymi
    >oraz jakie ma inne benefity.
    Myślę, że tak jak w innych takich firmach - płaci bardzo nierówno i
    niesprawiedliwie, jedni mają duże pensje i knują jak psuć robotę i wyzyskać
    pozostałych, a inni pracują jak woły i dostają grosze &#8211; to norma na naszym
    rynku pracy.
    Benefity to najprostszy sposób okradania pracownika. Ciekawe ile i jakich
    benefitów inni wzięli na Ciebie (na twoje nazwisko)? Prawdopodobnie nigdy się o
    tym nie dowiesz.

  • 12. Data: 2005-02-28 19:10:21
    Temat: Re: Nie bądź naiwny - otwórz oczy
    Od: "P G" <c...@p...onet.pl>

    > Skoro już nie pracujesz to znaczy, że jednak coś było nie tak.
    > Nawet przy przeprowadzce dobra firma zaproponowała by coś.

    Nie jestem pracownikiem, bo wybrałem nieco inną droge rozwoju niż proponowała
    P&G. Tu nie chodziło o pieniądze, ale o inne sprawy. Znamienne jest to jednak,
    że utrzymuję kontakty z wieloma kolegami z Proctera i jakoś nie wygaje mi się,
    zeby coś było nie tak.
    Co do benefitów, to jak zapewne wiesz chodzi o świadzczenia poza płacowe typu
    fitness (na terenie biura), opieka medyczna dla całej rodziny pracownika,
    wyprzedaże produktów, dofinansowane do posiłków (stołówka on-site), wyjazdy
    integracyjne, telefon kom., samochód służbowy (również do użytku prywatnego)...
    czyli to, co dostaniesz w 2-3% firm (a może mniej).

    Poza tym łatwo jest kogoś pomawiać, a ja ci powiem pokaż mi pokrzywdzonego i
    wtedy możemy rozmawiać.

> [...]
    > Przejdź się po korytarzu w sądzie pracy. Na wokandzie jest wiele znanych firm.

    A po co byłeś w sądzie, pewnie ciebie też wezwali...

    > To nic złego, że chcę coś zrobić i nie narobić się, stąd się bierze postęp.
    > Celem pracy jest produkt, a nie zmęczenie pracownika.
    czym innym jest postęp, a czym innym oszukiwanie pod płaszczykiem "zaradności"

    > Plotki niosą, że jednak popierała kiedyś sektę (nie wiem czy prawdziwe, ale
    > lepiej uważać).
    Też się z tym spotkałem, ale nie znalazło to potwierdzenia.

> [...]
    > pozostałych, a inni pracują jak woły i dostają grosze &#8211; to norma na naszym

    W Procterze akturat istnieje tylko promocja od wewnątrz, więc raczej mało jest
    tych "równiejszych". Tym bardziej, że firma jest w Polsce dość nowa i nie ma
    "korzeni" takich jak TP czy administracja publiczna.
    Poza tym jedna jest uwaga. Tam nie ma negocjacji płac. Mówią Witamy w P&G. Płaca
    wynosi.... poza tym oferujemy........
    Umowa od razu jest na czas nieokreślony, więc to też o czymś świadczy.
    > Benefity to najprostszy sposób okradania pracownika. Ciekawe ile i jakich
    > benefitów inni wzięli na Ciebie (na twoje nazwisko)? Prawdopodobnie nigdy się o
    > tym nie dowiesz.

    Nic nie wzięli, bo niby dlaczego miałem im oddać (opiekę medyczną, samochód,
    opcje na akcje??).

    Wiesz, wydaje mi się, że jesteś rozżalona i nie myślisz logicznie, tylko szukasz
    potwierdzenia

    A co do naiwności, to raczej nie jestem naiwny. Zobacz na ludzi, którzy są na
    szczytach amerykańskich korporacji. Większość z nich zaczynała w jednej z kilku
    firm, które uczą po prostu jak być liderem oraz jak sobie radzić w biznesie. W
    P&G zaczynał np. Steve Ballmer (CEO Microsoftu).

    Nie chodzi mi o to, żeby twierdzić, że to najlepsza firma na świecie, ale w
    porównaniu do konkurencji w Polsce, to jest w czołówce. Na jedno miejsce
    statystycznie jest ponad 100 kandydatów. Miejsc około 300 (w biurze), więc z
    tego wychodzi, że startowało około 30.000 ludzi. Te 29700 będzie teraz wymyślało
    niestworzone rzeczy, aby się usprawiedliwić, że im się nie udało.
    No cóż, taka już nasza polska natura.

  • 13. Data: 2005-02-28 21:50:36
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "bca" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Skoro już nie pracujesz to znaczy, że jednak coś było nie tak.

    Mam wrazenie, ze wyznajesz teorie o Zlej Firmie i probujesz ja na sile
    wmowic czlowiekowi, ktory w przeciwienstwie do Ciebie majac doswiadczenie
    pracy w tej firmie nie ma zlego zdania o niej. A przestaje sie pracowac w
    jakiejs firmie z roznych powodow - np. mogla byc dobra, ale czlowiek mogl
    znalezc jeszcze lepsza.

    I.