PracaGrupypl.praca.dyskusje › szykuja sie obwarowania zawodu informatyka?

  • 31. Data: 2003-12-23 13:19:28
    Temat: Re: szykuja sie obwarowania zawodu informatyka?
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Jeżeli pracodawcy zatrudnianie licealisty się kalkuluje, to niech go
    > zatrudnia.

    To po co ludzie się uczą informy tym bardziej na płatnych uczelniach???
    Zatrudnianie licealisty kalkuluje się tylko dlatego, że jego potrzeby
    finansowe ograniczają się do piwa, igrzysk i prezerwatyw. Pozostałe
    potrzeby załatwiają mu rodzice. Przez taką politykę ludzie mający rodzinę
    nie mają pracy, bo miejsc pracy jest za mało. Gdyby to pracodawcy szukali
    ludzi, to proszę bardzo. Dla zarobkowej edukacji małolatów wystarczy np.
    roznoszenie ulotek lub pizzy.

    Marek

  • 32. Data: 2003-12-23 13:45:21
    Od: " " <m...@g...pl>

    RoBaK <d...@g...mm.pl> napisał(a):

    > Ja znam wiele osób z średnim wykształceniem co "zagnie" w każdym temacie
    > człowieka z dyplomem. Więc nie wydaje mi sie żeby szkoła robiła z człowieka
    > niezastąpionego pracownika. Liczy się tylko chęć do pracy i poświęcenie.
    > Tacy ludzie się wybijają, dyplom nie ma tu żadnego znaczenia.

    teoretycznie tak, ale rasizm wykształceniowy pielęgnują duże i średnie
    firmy. Gdy się czyta oferty pracy, nie sposób odnieść wrażenia, że bossowie
    uważają, że ktoś poniżej licencjata może dotykać komputera tylko u siebie
    w domu, a ich komputery może dotykać tylko mgr inż.

    > To że ktoś był bystrzejszy od ciebie i stał się nim na "skróty" to nie
    > oznacza że jest debilem.
    > Raczej wskazuje na to że musiał być bardziej inteligentny niż przypuszczasz.
    > I to nie działa tylko w informatyce tak jest ze wszystkim zawodami.

    a może zgodził się się pracować za "piwo i słone paluszki", bo resztę
    płacą rodzice? Przy takim bezrobociu na załapanie się gdzieś bystrość,
    inteligencja, umiejętności i doświadczenie to nie wszystko. Czy w sytuacji
    100 chętnych na jedno miejsce zawsze wygrywa najlepszy? Są dowody na to, że
    nie.

    Marek

  • 33. Data: 2003-12-23 13:59:07
    Od: "Damian" <...@...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uważają, że ktoś poniżej licencjata może dotykać komputera tylko u siebie
    > w domu, a ich komputery może dotykać tylko mgr inż.

    to nie wszystko...
    osoby po 5 latach studiow dziennych sa cenniejsi niz ci po 3 zaocznych,
    maja obycie intelektualne,

> [...]
    > 100 chętnych na jedno miejsce zawsze wygrywa najlepszy? Są dowody na to,

    oczywiscie, bo ten najlepszy jest pierwszy w kolejce aby wygryzc tych co go
    przyjmuja
    nie mozna miec za dobrego CV...

    ale od dawna juz sie mowilo o ogloszeniach na zasadzie.....szukam wybitnego
    informatyka (bogatego z domu),
    czyli nie musi sie stresowac za co raz na 3 lata kupi komputer...bo nie
    bedzie mial z czego odlozyc, ale firemka wymaga aby byl na biezaco rowniez w
    domu ze sprzetem , i jak cos to o 3 w nocy zdalnie cos zrobil
    hehe, takie czasy

  • 34. Data: 2003-12-23 14:50:47
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel " Marek" <m...@g...pl> ihn
    news:bs9fd0$hrn$1@inews.gazeta.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.praca.dyskusje

    > To po co ludzie się uczą informy tym bardziej na płatnych
    > uczelniach???

    Ktoś im kazał? Kierunek studiów wybrali chyba dobrowolnie...

    > Zatrudnianie licealisty kalkuluje się tylko dlatego, że jego
    > potrzeby finansowe ograniczają się do piwa, igrzysk i
    > prezerwatyw.

    Tylko popatrz, co taki osobnik potrafi. Jeżeli firma świadomie
    godzi się na to, że zatrudni kogoś taniej, ale on może jej zrobić
    różne rzeczy, to jej sprawa. Konkurencja się ucieszy...

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)

  • 35. Data: 2003-12-23 16:37:21
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:20031223022123.26b5c430.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...
    On Tue, 23 Dec 2003 10:38:44 +0100
    "Rafał" <k...@t...adresu.pl> wrote:

    >a prawda jest taka, ze w polsce oprogramowania komputerowego sie w
    >zasadzie nie robi (poza prokomem i jeszcze paroma firmami), duzych firm
    >wdrazajacych ogromne sieci czy specjalistyczne oprogramowanie tez za
    >wiele nie ma.

    Obawiam sie, ze jestes w bledzie.

  • 36. Data: 2003-12-23 17:22:33
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@c...pl>

    RoBaK wrote:

    > A za kogo mają się ludzie po studiach ?

    medycznych ? lekarzy...i tylko oni moga leczyc ludzi nie ?

    > Strach przed tym że osoba po zawodówce może okazać sie bardziej przydatna
    > niż "wy", przeradzacie w rasizm wykształceniowy? ;)

    nie. ale na "dzien dobry" duzo firm wywala CV ludzi _bez_ wyzszego
    wyksztalcenia.
    a w branzy IT to juz nie tylko mgr, tylko patrzy sie na nazwe
    uczelni...tak juz jest.

    > Ja znam wiele osób z średnim wykształceniem co "zagnie" w każdym temacie
    > człowieka z dyplomem.

    w jakiej dziedzinie ? :)

    > Tacy ludzie się wybijają, dyplom nie ma tu żadnego znaczenia.

    ma znaczenie na "dzien dobry" potem juz mniej. ew. przy rozdawaniu
    awansow - ktos komu sie chcialo robic studia dostanie wiecej niz ktos
    komu nie chialo 5 lat meczyc

    > Oczywiście nie chciałem urazić tu nikogo z wyższym wykształceniem bo sam
    > takowe mam ;) ale chodziło mi tylko o wytłumienie tych rasistowskich
    > wypowiedzi co mają na tym forum miejsce ;) Co po niektórzy muszą dorosnąć do
    > swojego dyplomu bo zdaje się że jedno z drugim w parze nie idzie ;))

    hmm ale czemu sie tak wszyscy oburzaja ? ok pomysl troche poroniony, ale
    czemu informatykiem nazywaja sie kolesie w liceum, ktory umie zlozyc PC ?
    czym sie rozni od kolesia po studiach na polibudzie ? on tez przeciez
    informatyk...

    m.

  • 37. Data: 2003-12-23 22:05:14
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 17 Dec 2003 22:13:04 +0100
    "Piotr Michalowski" <r...@w...home.pl> wrote:

    > Częściowo zgadzam się ze stanowiskiem Izby. Istnieją przecież
    > zastosowania informatyki mające bezpośredni wpływ na ludzkie życie i
    > zdrowie. Nikt nie chce
    > lecieć samolotem w czasie, gdy kontrolerowi lotów zawiesił się
    > komputer.

    ale to sie da calkowicie zalatwic w normalny sposob:
    firma, ktora dostarcza takie mission-critical oprogramowanie podpisuje
    umowe z druga firma, ktora to umowa stanowi, ze _gwarantuja_ iz pewne
    rzeczy sie nie wydarza.
    jesli sie wydarza, to wtedy firma zobowiazuje sie zaplacic ogromne
    odszkodowanie.

    oczywiscie, taki kontrakt jest wart kupe szmalu i ludzie go podpisujacy
    zdaja sobie sprawe, co to oznacza.

    w Polsce niestety taka prosta metoda nie dziala, bo wymiar
    sprawiedliwosci nie dziala.

    to proboje sie to obejsc w jakis chory i wywichrowany zupelnie sposob,
    tworzac monopole korporacyjne, certyfikaty etc.

    KAZDE ograniczenie dostepu do zawodu powoduje spadek konkurencji, a to z
    kolei pozwala na bezkarne podnoszenie cen za uslugi.

    popatrzcie sobie, co trzeba zrobic, zeby byc adwokatem i ile uslugi
    adwokatow w Polsce kosztuja.
    paranoja.

    chcecie takie cos z informatyka zrobic?
    zdajecie sobie sprawe, jak strasznie to ograniczy rozwoj tej dziedziny i
    ja uwsteczni???

> [...]
    > kierownicy projektów,
    > analitycy, główni projektanci). Generalnie, powinno to dotyczyć osób
    > zajmujących się
    > inżynierią oprogramowania.
    > Głównymi pytaniami są, kto powinien być instytucją certyfikującą, i
    > jakie powinny być
    > wymagania w stosunku do osób ubiegających się o przyznanie "prawa do
    > wykonywania zawodu".
    > Powinien istnieć również "sąd koleżeński", który odbierałby te
    > uprawnienia za rażące naruszenie
    > zasad dotyczących wykonywanej pracy itd.

    takie komisje i sady istnieja w wypadku zawodu lekarza.
    czy wymusilo to dobra jakosc uslug? NIE!!!!

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 38. Data: 2003-12-23 22:06:52
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    oby stalo sie tak, jak mowisz.

  • 39. Data: 2003-12-23 22:10:32
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 23 Dec 2003 12:22:56 +0100
    "_Mark_" <s...@o...pl> wrote:

    > Jakie sredniowiecze :) , opisalas prawie dokladnie czasy sprzed
    > niespelna dwudziestu lat, musisz byc b. mloda. Takie dzialania
    > wszelkiego rodzaju izb,

    to tez. juz nawet nie chcialam komuny wspominac.

    > zrzeszen, czy to informatyków, czy aptekarzy, czy innych zawodów
    > trzeba smiechem zabijac :))

    jak sam widzisz, nawet na tej grupie wiele osob uwaza to za bardoz dobry
    pomysl ;(((

    i to nie nastraja do smiechu, mnie bynajmniej.

  • 40. Data: 2003-12-23 22:15:30
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 23 Dec 2003 13:19:28 +0000 (UTC)
    " Marek" <m...@g...pl> wrote:

    > To po co ludzie się uczą informy tym bardziej na płatnych
    > uczelniach???

    na to pytanie KAZDY Z NICH SAM sobie musi odpowiedziec.
    czasy, kiedy takie problemy za wszystkich zbiorczo panstwo rozwiazywalo
    MINELY JUZ.

    > Zatrudnianie licealisty kalkuluje się tylko dlatego, że jego potrzeby
    > finansowe ograniczają się do piwa, igrzysk i prezerwatyw. Pozostałe
    > potrzeby załatwiają mu rodzice. Przez taką politykę ludzie mający

    gdyby praca, ktora trzeba wykonac przekraczala mozliwosci i umiejetnosci
    licealisty, to pracodawca zatrudnilby dobrego fachowca.

    w wiekszosci firm jednak (malych i srednich bo takich najwiecej) takich
    potrzeb nie ma.

    > rodzinę nie mają pracy, bo miejsc pracy jest za mało. Gdyby to
    > pracodawcy szukali ludzi, to proszę bardzo. Dla zarobkowej edukacji
    > małolatów wystarczy np. roznoszenie ulotek lub pizzy.

    widze, ze zasady wolnego rynku piluja wacpana w tylek jak za ciasne
    spodnie...
    marzy sie regulacja, oj marzy...

    ...zeby tak jak kiedys: skonczylem studia, to AUTOMATYZNIE nalezy mi sie
    godziwa praca!