PracaGrupypl.praca.dyskusje › szkoła policealna, albo akademia Cisco... - co wybrać?

  • 1. Data: 2004-07-20 18:05:04
    Temat: szkoła policealna, albo akademia Cisco... - co wybrać?
    Od: pw <y...@o...pl>

    Witam grupowiczów.

    Chciałbym was zapytać która opcja dalszej kontynuacji nauki (jestem po
    liceum) byłaby wg was najbardziej korzystana z punktu widzenia
    przyszłych szans na rynku pracy (nie tylko w Polsce).

    1 - szkoła policealna, technik informatyk (2 lata), w tym darmowy kurs
    na certyfikat Novella ( http://www.teb.pl )
    2 - szkoła policealna, administrator sieci, 1 rok, dyplom szkoły
    3 - akademia Cisco - 4 2-miesięczne semestry

    Problemem dla mnie jest to, że np. opcja pierwsza trwa trochę długo i
    większość wiedzy już mam, ale jest dyplom techinka, z kolei opcje 2 i 3
    pokrywają się częsciowo pod względem pogramu.

    Dodam jeszcze że posiadam już (względnie) dużą wiedzę, ale chciałbym to
    właśnie jekoś poprzeć, no i nie jestem świeżo po liceum (mam 24 lata).
    Co byście radzili?

    Pozdrawiam,

    pw

    --
    Odpowiadając, wytnij "abcd" z adresu.

  • 2. Data: 2004-07-20 18:17:28
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > większość wiedzy już mam, ale jest dyplom techinka, z kolei opcje 2 i 3
    > pokrywają się częsciowo pod względem pogramu.

    Jeśli chodzi o akademie Cisco to jej celem jest zwykle przygotowanie do
    egzaminu CCNA. Moim zdaniem nie ma sensu wydawac pieniedzy bo wszystkie
    potrzebne do zdania tego egzaminu materialy (kursy, symulatory urzadzen a
    nawet rozwiazane testy) mozna znalezc w necie. moim zdaniem w miare bystra
    osoba majaca podstawowa wiedze o sieciach jest w stanie samodzielnie
    przygotowac sie do tego egzaminu w 2 miesiace i zaoszczedzic pare tysiecy
    zlotych. Oczywiscie wszystkie materialy sa po angielsku, ale z tego co wiem
    nie mozna zdawac CCNA po polsku, a wiekszosc szkół Cisco i tak czesc
    wykladów prowadzi po angielsku.

    Na twoim miejscu wybrałbym opcje druga. I w tym czasie równolegle
    przygotowywac sie do CCNA.

  • 3. Data: 2004-07-20 18:27:38
    Od: "Mmac" <m...@b...com>

> [...]
    wiem
    > nie mozna zdawac CCNA po polsku, a wiekszosc szkół Cisco i tak czesc

    Akademie Cisco rosną ostatnio jak grzyby po deszczy, ceny spadły, mimo to
    szkoda nie pieniędzy a czasu.
    Cztery semestry na zakres materiału do CCNA jest grubą przesadą.
    Potwierdzam, to co napisał przedmówca, że wystarczą 2 miesiące i to w
    wolnych chwilach. Na codzień zajmij się czymś poważniejszym.

    Niestety szkoły policealne też uważam za stratę czasu.

    maciek

  • 4. Data: 2004-07-20 19:40:08
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl>

> [...]
    > 2 - szkoła policealna, administrator sieci, 1 rok, dyplom szkoły
    > 3 - akademia Cisco - 4 2-miesięczne semestry

    Jesli posiadasz juz wiedze, to daj sobie spokoj z takimi szkolami, lepiej
    zainwestowac w certyfikaty (ktore co prawda troche kosztuja), np. Cisco,
    Novel, M$...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---

  • 5. Data: 2004-07-22 13:25:13
    Od: "Mike" <m...@n...pl>

    wybierz opcję nr 1 lub 2 + http://ccie.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=213

    Korzysci: bedziesz mial szkole (papier), nie wydasz zbyt wiele kasy, nie
    zmarnujesz zbyt wiele czasu oraz przygotujesz sie do CCNA/CCNP
    (praktycznie!)

    Pozdrawiam

    Michal A.