PracaGrupypl.praca.dyskusjeszkoła policealna, albo akademia Cisco... - co wybrać? › Re: szkoła policealna, albo akademia Cisco... - co wybrać?
    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: szkoła policealna, albo akademia Cisco... - co wybrać?
    Date: Tue, 20 Jul 2004 20:17:28 +0200

    > Chciałbym was zapytać która opcja dalszej kontynuacji nauki (jestem po
    > liceum) byłaby wg was najbardziej korzystana z punktu widzenia
    > przyszłych szans na rynku pracy (nie tylko w Polsce).
    >
    > 1 - szkoła policealna, technik informatyk (2 lata), w tym darmowy kurs
    > na certyfikat Novella ( http://www.teb.pl )
    > 2 - szkoła policealna, administrator sieci, 1 rok, dyplom szkoły
    > 3 - akademia Cisco - 4 2-miesięczne semestry
    >

    > Problemem dla mnie jest to, że np. opcja pierwsza trwa trochę długo i
    > większość wiedzy już mam, ale jest dyplom techinka, z kolei opcje 2 i 3
> [...]

    Jeśli chodzi o akademie Cisco to jej celem jest zwykle przygotowanie do
    egzaminu CCNA. Moim zdaniem nie ma sensu wydawac pieniedzy bo wszystkie
    potrzebne do zdania tego egzaminu materialy (kursy, symulatory urzadzen a
    nawet rozwiazane testy) mozna znalezc w necie. moim zdaniem w miare bystra
    osoba majaca podstawowa wiedze o sieciach jest w stanie samodzielnie
    przygotowac sie do tego egzaminu w 2 miesiace i zaoszczedzic pare tysiecy
    zlotych. Oczywiscie wszystkie materialy sa po angielsku, ale z tego co wiem
    nie mozna zdawac CCNA po polsku, a wiekszosc szkół Cisco i tak czesc
    wykladów prowadzi po angielsku.

    Na twoim miejscu wybrałbym opcje druga. I w tym czasie równolegle
    przygotowywac sie do CCNA.