PracaGrupypl.praca.dyskusje › bhp - oświetlenie przy komputerze

  • 1. Data: 2007-10-19 18:15:57
    Temat: bhp - oświetlenie przy komputerze
    Od: Krzysiek <...@...z>

    Witam,
    Czy są jakieś wytyczne dotyczące _maksymalnego_ natężenia oświetlenia przy
    pracy z komputerem? Polska norma wspomniana w rozporządzeniu o warunkach
    bhp przy pracy z monitorami ekranowymi mówi tylko że powinno być nie mniej
    niż 500lx - ale czy jest jakieś ograniczenie od góry?
    Pokarało mnie w robocie współpracownikiem, który przez cały rok o każdej
    porze dnia i nocy włącza w biurze - (klitce 12m kw. - z dużym oknem) prawie
    300W świetlówek (16 rur po ok. 1000lm każda) i nie da sobie przetłumaczyć
    że taka moc ze swietlówek jest szkodliwa "gdyż jemu zapewnia dobre
    samopoczucie" a w dodatku to ja jestem uprzedzony do technologii
    świetlówkowej a "on się nad tym nie zastanawia i nie ma problemów". Pomijam
    to, że ma ustawiony monitor LCD chyba >9300K, kontrast max, jasność max -
    i uważa, że tak jest dobrze. Niech jarzy po oczach, ale swoich.

  • 2. Data: 2007-10-20 08:22:40
    Temat: Re: bhp - oświetlenie przy komputerze
    Od: k...@o...pl

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > to, że ma ustawiony monitor LCD chyba >9300K, kontrast max, jasność max -
    > i uważa, że tak jest dobrze. Niech jarzy po oczach, ale swoich.

    Może to Ci pomoże: http://www.ciop.pl/14701.html

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2007-10-20 16:32:34
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <...@...z> napisał w wiadomości
> [...]
    > bhp przy pracy z monitorami ekranowymi mówi tylko że powinno być nie mniej
    > niż 500lx - ale czy jest jakieś ograniczenie od góry?
    ostatnio cala firma miala testy z tego tematu i jedynie o minimum wspominal
    test jak i szkolenie, oczywisci min500lx
    ale z drugiej strony, jak na jednego to za duza przestrzen ma ;)