PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak złożyć wypowiedzenie pracy?

  • 1. Data: 2007-10-19 21:14:01
    Temat: Jak złożyć wypowiedzenie pracy?
    Od: "Lukasz" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam... sprawa jest taka: obecnie pracuję ale dostałem lepszą ofertę i chcę
    się zwolnić z obecnej firmy. Nie bardzo wiem jak to zrobić, tzn.: gdzie
    powinienem złożyć wypowiedzenie? W sekretariacie? U kardowej? A może u
    bezpośredniego przełożonego? Czy pracodawca powinien mi jakoś poświadczyć że
    wypowiedzenie przyjął i je zaakceptował i że rzeczywiście z końcem listopada
    przestaję być pracownikiem? Problem w tym że firma dziwnie traktuje
    pracowników którzy się zwalniają, a z drugiej strony ja jestem im dość mocno
    potrzebny i nie zdziwią mnie żadne chwyty które mój pracodawca zastosuje...
    np. "Złożyłeś wypowiedzenie? No co ty... nic o tym nie wiemy... skopałeś
    sprawę i teraz musisz pracować do końca stycznia". Z góry dziękuję za fachowe
    porady i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-10-19 21:31:10
    Temat: Re: Jak złożyć wypowiedzenie pracy?
    Od: " " <l...@W...gazeta.pl>

    Acha... i jeszcze jedna sprawa... w treści pisma które składa się w takiej
    sytuacji pisze się "...wypowiadam umowę z dnia...". Ja po raz pierwszy
    zawarłem umowę 10.01.2006. na okres próbny, następnie 10.03.2006. na czas
    określony na 3 miesiące i w końcu 10.06.2006. na czas nieokreślony. To jaką
    datę mam zawrzeć w wypowiedzeniu? (przed 10.01.2006. pracowałem 2 miesiące na
    umowę-zlecenie ale to już zapewne nie ma znaczenia).
    Przepraszam, jeżeli moje pytanie jest trywialne... wiem że na googlu można to
    sobie znaleźć ale tam równie dobrze można znaleźć różne głupoty, a ja ufam w
    wiedzę użytkowników tej grupy, gdyż niejednokrotnie się o jej fachowości
    przekonałem.
    Dajcie też znać, jeżeli wiecie, czy zdarzają się takie sytuacje, że pracownik
    składa wypowiedzenie w jednym egzemplarzu - składa je, uznaje że sprawa
    załatwiona - po czym pracodawca mówi że nic na ten temat nie wie...
    Pozdrawiam wszystkich użytkowników grupy.

  • 3. Data: 2007-10-19 21:36:40
    Od: Kszzsiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > Przepraszam, jeżeli moje pytanie jest trywialne... wiem że na googlu można to
    > sobie znaleĽć ale tam równie dobrze można znaleĽć różne głupoty, a ja ufam w
    > wiedzę użytkowników tej grupy, gdyż niejednokrotnie się o jej fachowo?ci
    > przekonałem.

    A tam piepszysz .. :)

    Piszesz:

    Z dniem xx.xx.xxxx wypowiadam umowe o prace (nr ????) zawartą w dniu
    xx.xx.xxxx.

    Podpis

    Kartkę wysyłasz poleconym jesli masz wielkie niezaufanie do kadrowej,
    ewentualnie drukujesz dwa razy i składasz w kadrach. Jedna z kartek
    powinni ci potwierdzic, ze przyjeli.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 4. Data: 2007-10-20 07:06:20
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Kszzsiek pisze:

    > Z dniem xx.xx.xxxx wypowiadam umowe o prace (nr ????) zawartą w dniu
    > xx.xx.xxxx.

    Jeszcze warto dopisać coś w stylu " z zachowaniem miesięcznego okresu
    wypowiedzenia"

  • 5. Data: 2007-10-20 08:45:41
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    na
    > umowę-zlecenie ale to już zapewne nie ma znaczenia).

    W dniu XX.XX.XXXX wypowiadam umowe o prace, zawarta w dniu 10.06.2006, z
    zachowaniem miesiecznego okresu wypowiedzenia, ktory uplynie 30.XI.2007.

    Takie pisemko w dwu kopiach do kadr (albo bezposrednio do osoby z ktora
    podpisywales umowe) i prosisz o podpis (z data) na jednym z nich.

    pozdr.

  • 6. Data: 2007-10-20 09:03:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 19 Oct 2007 21:14:01 +0000 (UTC), "Lukasz"
    <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >Witam... sprawa jest taka: obecnie pracuję ale dostałem lepszą ofertę i chcę
    >się zwolnić z obecnej firmy. Nie bardzo wiem jak to zrobić, tzn.: gdzie
    >powinienem złożyć wypowiedzenie?

    W sekretariacie, z potwierdzeniem przyjącia na kopii. Wariant drugi -
    wysłać poleconym ZPO.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 7. Data: 2007-10-20 09:05:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 19 Oct 2007 21:31:10 +0000 (UTC), " "
    <l...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    >datę mam zawrzeć w wypowiedzeniu? (przed 10.01.2006. pracowałem 2 miesiące na
    >umowę-zlecenie ale to już zapewne nie ma znaczenia).

    Wystarczy tak naprawdę, że wypowiadasz umowe o pracę. Ale jak chcesz
    być dokładny, to piszesz 'umowę o pracę na czas nieokreślony zawartą
    10.06.2006'

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    >Dajcie też znać, jeżeli wiecie, czy zdarzają się takie sytuacje, że pracownik
    >składa wypowiedzenie w jednym egzemplarzu - składa je, uznaje że sprawa
    >załatwiona - po czym pracodawca mówi że nic na ten temat nie wie...

    Zdarzają się.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 8. Data: 2007-10-20 15:30:51
    Od: Kszzsiek <kszysiek@__tlen.pl>

    > Jeszcze warto dopisać coś w stylu " z zachowaniem miesięcznego okresu
    > wypowiedzenia"

    A to juz potem ... liczy sie sam fakt złozenia. Reszta wynika z
    przepisów, ewentualnie potem mogą podpisac jakis aneks co do
    porozumienia stron jesli zgodzą się razem na skrócenie ustawowego
    okresu.

    --
    Krzysztof, Kraków, http://kp.oz.pl