PracaGrupypl.praca.dyskusje › szukam programu - pomóżcie!

  • 1. Data: 2007-10-19 09:57:57
    Temat: szukam programu - pomóżcie!
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    Cześć!
    Poszukuję prostego programu który sciąga z różnych portali typu jobpilot.pl
    pracuj.pl itp oferty pracy (według odpowiednich kryteriów oczywiście). Jest
    on bardzo użyteczny gdyż eliminuje konieczność codziennego przeglądania
    wielu portali w poszukiwaniu najnowszych ofert sczytując ogłoszenia i
    prezentując je w jednym miejscu. Dodam, że sczytywanie ogłoszeń o pracę to
    tylko jedna z wielu jego funkcji - na podobnej zasadzie możemy sobie
    ustawić sciąganie najnowszych wiadomości np. z działu "polityka" czy
    "finanse" z różnych portali. Nie pamiętam jak nazywa się ten program,
    dlatego jeśli ktoś kojarzy o czym piszę proszę o pomoc.
    dzięki
    Krzysiek

  • 2. Data: 2007-10-19 10:09:22
    Temat: Re: szukam programu - pomóżcie!
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > "finanse" z różnych portali. Nie pamiętam jak nazywa się ten program,
    > dlatego jeśli ktoś kojarzy o czym piszę proszę o pomoc.

    Też szukam jakiejś biblioteki, która umie ściągać i parsować (w ramach
    sesji, z obsługą cookies, najlepiej przez php5-curl) strony typu
    jobpilot, jobs, infopraca i w zasadzie wszystkie dotyczące pracy, a
    także dodatkowo filmweb.pl (to z innego powodu).

    Jeśli ktoś się zaoferuje napisać i utrzymywać porządnej jakości parsery
    do tych stron (niekoniecznie do wszystkich jednocześnie), to ja mu mogę
    po pierwsze dostarczyć stabilne i bogate klasy bazowe do CURLa i PHP5, a
    po drugie machnąć sensowną logikę biznesową - dla mnie największym
    problemem jest czas, który trzeba poświęcić na nadążanie za zmianami w
    układzie tych stron.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-10-19 10:31:42
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > "finanse" z różnych portali. Nie pamiętam jak nazywa się ten program,
    > dlatego jeśli ktoś kojarzy o czym piszę proszę o pomoc.

    Zapewne chodzi Ci o czytnik RSS.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    Q: What's the difference between a lawyer and a vampire?
    A: A vampire only sucks blood at night.

  • 4. Data: 2007-10-19 10:35:19
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Zapewne chodzi Ci o czytnik RSS.

    A właśnie - co najmniej jobpilot.pl, pracuj.pl, oraz chyba też
    infopraca.pl, publikują kanały RSS. Przy czym na żadnym z tych portali
    nie działa dobrze filtrowanie tych ofert, oraz nie ma w jednostkach RSS
    żadnych szczegółów ofert (w ogóle bardzo mało dostawców kanałów RSS
    publikuje w nich pełną zawartość, zamiast samych odnośniko-reklam).

  • 5. Data: 2007-10-19 11:04:16
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Any User wrote:

> [...]
    > po drugie machnąć sensowną logikę biznesową - dla mnie największym
    > problemem jest czas, który trzeba poświęcić na nadążanie za zmianami w

    Nie prościej ich poprosić, po kolei, żeby Ci gdzieś wypluli xmla? Przecież
    to dla nich 15 minut roboty, a pewnie i tak mają wszystko zrobione.

  • 6. Data: 2007-10-19 11:14:10
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Nie prościej ich poprosić, po kolei, żeby Ci gdzieś wypluli xmla? Przecież
    > to dla nich 15 minut roboty, a pewnie i tak mają wszystko zrobione.

    Ale mnie by interesowała bardziej zaawansowana funkcjonalność, niż tylko
    szukanie ofert/pracowników.

  • 7. Data: 2007-10-19 11:20:05
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 12:35:19 +0200, Any User napisał(a):

    > A właśnie - co najmniej jobpilot.pl, pracuj.pl, oraz chyba też
    > infopraca.pl, publikują kanały RSS. Przy czym na żadnym z tych portali
    > nie działa dobrze filtrowanie tych ofert

    Przecież filtrowanie odbywa się po stronie klienta a nie serwera.

  • 8. Data: 2007-10-19 11:23:43
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Przecież filtrowanie odbywa się po stronie klienta a nie serwera.

    Nie no, właśnie po stronie serwera są konfiguratory, pozwalające zawężyć
    feeda do wybranych województw, zawodów itp., a sam feed jest generowany
    na żywca z PHP. Tymczasem niezbyt dobrze działają...

  • 9. Data: 2007-10-19 12:53:59
    Od: "Bartek" <i...@c...wytnij.pl>

> [...]
    > on bardzo użyteczny gdyż eliminuje konieczność codziennego przeglądania
    > wielu portali w poszukiwaniu najnowszych ofert sczytując ogłoszenia i

    Krzyśku,

    Jest takie narzędzie on-line - http://www.jobrapido.pl
    Może Ci sie przyda?

    Pozdrawiam,
    Bartek

    --
    http://www.cv-raport.pl
    Informuje, czy wysyłane CV i listy motywacyjne są czytane przez pracodawców

  • 10. Data: 2007-10-19 19:14:46
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Krzysiek" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > "finanse" z różnych portali. Nie pamiętam jak nazywa się ten program,
    > dlatego jeśli ktoś kojarzy o czym piszę proszę o pomoc.

    Są jeszcze powiadomienia mailowe wg zadanych kryteriów.

    strach