PracaGrupypl.praca.dyskusje › studia doktoranckie a praca

  • 1. Data: 2003-09-01 23:41:17
    Temat: studia doktoranckie a praca
    Od: "Vlad" <v...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Jak to jest, gdy człowiek dostanie się na doktoranckie bez stypendium z
    uczelni i musi zarabiać pieniądze? Czy można pracować na zasadzie umowy o
    dzieło? Jak jest z ubezpieczeniami? A moze NTG?

    Pozdrawiam

    V.

  • 2. Data: 2003-09-02 06:53:35
    Temat: Re: studia doktoranckie a praca
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Vlad wrote:
    > Jak to jest, gdy człowiek dostanie się na doktoranckie bez stypendium
    > z uczelni i musi zarabiać pieniądze? Czy można pracować na zasadzie
    > umowy o dzieło? Jak jest z ubezpieczeniami? A moze NTG?

    Ale jakie strudia doktoranckie? (i moze gdzie?)
    Jesli na dzienne zazwyczaj placa stypendium. Jesli na zaoczne, dzienne,
    wieczoreowe, ubezpieczenie zdrowotne masz. (chociaz istotnie uczelnia nie
    musi dawac stypendium).
    Pracowac mozesz np. na 7/8 etatu lub coraz czesciej uczelnie przymykaja oko
    na caloetatowcow...
    Sami kasy nie moga placic, wiec...
    Tyle, ze napisanie w terminie pracy przy pracy na caly etat zakrawa z cudem.

  • 3. Data: 2003-09-04 08:54:27
    Od: "m" <m...@W...onet.pl>

    > Witam!
    >
    > Jak to jest, gdy człowiek dostanie się na doktoranckie [ciach]

    jest nieciekawie, uczelnia płaci za Ciebie ubezpiecznie zdrowotne i nic więcej.
    Większość uczelni przymyka oczy na pracę zawodową doktoranta, ale na niektórych
    jest obowiązek prowadzenia zajęć ze studentami, chciaż nie masz stypendium.
    Jeżeli dostaniesz zajęcia z grupami dziennymi to niestety leżysz, jak z
    zaocznymi to może dasz radę. No i pisanie pracy w takiej sytuacji zakrawa na
    cud.
    Niektórzy mają metode następującą, wejście na studia, natyczmiastowy wyjazd na
    rok za granicę, przywiezienie kasy i pół roku na pisanie pracy...

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-04 18:12:31
    Od: "wondoł" <y...@h...com>

    Użytkownik "m" <m...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeżeli dostaniesz zajęcia z grupami dziennymi to niestety leżysz, jak z
    > zaocznymi to może dasz radę. No i pisanie pracy w takiej sytuacji zakrawa

    Wręcz odwrotnie, przy zajęciach na studiach zaocznych masz zawalone weekendy
    a dzienni nie muszą mieć zajęć przed 16. Ja studiowałem dziennie i nieraz
    trzeba było zostać do 6 lub 7 bo pan doktor czy profesor a nawet asystent
    nie miał czasu wczesniej na zajęcia ze studentami.

    pozdrawiam

    Wondol

    ---