PracaGrupypl.praca.dyskusje › KP - dwa pytania

  • 1. Data: 2003-09-01 19:51:44
    Temat: KP - dwa pytania
    Od: gienia <a...@y...com>

    Witam,

    KP, ktorym dysponuje jest nieco starszawy i nie jestem pewna co do
    interpretacji nastepujacej sytuacji na dzien dzisiejszy:
    1. Jezeli zaczelam prace np. 15 wrzesnia 2000 to czy 3 m-ce
    wypowiedzenia przysluguje mi 15.09.2003, czy juz 01.09.2003?
    W KP znalzlam art. dotyczacy tego kiedy konczy sie okres wypowiedzenia
    - mianowicie konczylby sie on w przypadku wyowiedzenia 1 m-c
    31.10.2003 czyli juz w czasie gdy mijaja 3 lata pracy.
    2. pytanie drugie z innej beczki - w KP znalzlam art. mowiacy o tym,
    ze osoba opiekujaca sie dzieckiem do lat 4 nie moze pracowac wiecej
    niz 8 godz. dziennie, chyba, ze wyrazi na to zgode. Tym czasem moja
    kolezanka zmywa sie do domku po 7 godz. w majestacie prawa - na
    podstawie ktorego art.? i jak dlugo to potrwa? az jej dziecko skonczy
    4 lata? czy moze to jakis inny art o karmieniu czy cos w tym stylu?

    z gory dziekuje za odpowiedz i przepraszam jezeli nie szukalam
    wystarczajaco zawziecie:-)
    pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2003-09-01 20:36:48
    Temat: Re: KP - dwa pytania
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

    Witam,
    Mysle, ze odpowiedz dostaniesz najpredzej w Okregowych Inspektoratach Pracy,
    gdzie prawnicy nawet telefonicznie udzielaja porad z zakresu KP.
    http://www.oip.pl/
    Pozdr.
    Janusz

  • 3. Data: 2003-09-02 12:48:08
    Od: "" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > podstawie ktorego art.? i jak dlugo to potrwa? az jej dziecko skonczy
    > 4 lata? czy moze to jakis inny art o karmieniu czy cos w tym stylu?

    Jezeli chodzi o pytanie 1. to masz racje, gdybys dostala wypowiedzenie z
    poczatkiem wrzesnia, powinno byc juz ono trzymiesieczne.
    Natomiast jezeli chodzi o pytanie 2, to przypuszczam, ze twoja kolezanka
    korzysta w przerwy na karmienie.
    Art. 187. § 1. Pracownica karmiąca dziecko piersią ma prawo do dwóch
    półgodzinnych przerw w pracy wliczanych do czasu pracy. (...) Przerwy na
    karmienie mogą być na wniosek pracownicy udzielane łącznie.
    Ma do nich jak najbardziej prawo o ile faktycznie karmi dziecko piersia.

    Pozdrawiam
    kaska