PracaGrupypl.praca.dyskusje › staz absolwencki

  • 1. Data: 2003-08-26 17:33:27
    Temat: staz absolwencki
    Od: "kowolka" <k...@t...pl>

    Witam serdecznie,
    przepraszam jesli to pytanie juz bylo zadane, ale nie znalazlam nic w
    "googlach"...
    Czy taki staz mozna przerwac w dowolnym momencie?? Jakie sa konsekwencje
    przerwania stazu??

    pozdrawiam
    OLA

  • 2. Data: 2003-08-26 17:41:53
    Temat: Re: staz absolwencki
    Od: "Kasper" <f...@o...pl>

    > Czy taki staz mozna przerwac w dowolnym momencie?? Jakie sa
    konsekwencje
    > przerwania stazu??

    Jeżeli przerwiesz z własnej winy musisz zwrócić stypendium (wydaje mi
    się, że za całość stażu, ale mogę się mylić), chyba że przerwanie
    stażu będzie spowodowane podjęciem pracy - wtedy nie ponosisz żadnych
    konsekwencji.

    Pozdrawiam

    P.S. Znalezienie w Googlu zajęło mi 10 sekund:
    http://groups.google.pl/groups?q=%22sta%C5%BC+absolw
    encki%22+przerwa%C
    4%87&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bddssn%243mc%2
    41%40atlantis.news
    .tpi.pl&rnum=1

    Kasper
    mail to: f...@o...pl
    ======================

  • 3. Data: 2003-08-26 18:48:14
    Od: "kowolka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Kasper" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://groups.google.pl/groups?q=%22sta%C5%BC+absolw
    encki%22+przerwa%C
    > 4%87&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=bddssn%243mc%2

    ok dzieki!!!
    a czy wyjechanie jako au pair tez jest podjeciem pracy??
    hmm bo w mysl zasad wyjazdu jako au pair to to jest poznawanie kultury
    obyczajow danego kraju, nauka jezyka no i opieka nad dziecmi wzamian za
    kieszonkowe

  • 4. Data: 2003-08-28 08:21:52
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > hmm bo w mysl zasad wyjazdu jako au pair to to jest poznawanie kultury
    > obyczajow danego kraju, nauka jezyka no i opieka nad dziecmi wzamian za

    Wyjazd na A-P nie jest podjęciem pracy. W programie stażów absolwenckich
    podjęcie pracy jest związane bezpośrednio z podpisaniem umowy o pracę - czy
    umowy na czas określony (minimum 3 miesiące) lub czas nieokreślony.
    Poczytaj www.1praca.gov.pl
    W Twoim przypadku proponowałbym iść do urzędu pracy, wyrejestrować się i
    wyjechać na AuPair. Ubezpieczenie możesz sobie załatwić we własnym zakresie,
    np. karta EURO<26. Jest masę sposobów. Wracasz z AP i rejestrujesz się
    ponownie w urzędzie.
    Jako bezrobotny absolwent jest sens się rejestrować tylko w momencie kiedy
    naprawdę poszukujesz pracy i 'wyrażasz gotowość do podjęcia w każdym
    momencie, jeśli pojawi się oferta'.
    Nie rozumiem co kombinujesz i po co chcesz być zarejestrowana i wyjechać.
    Przecież wyjeżdżając na AP podpisujesz umowę na jakiś czas - np. 1 rok. W
    tym momencie nawet gdyby się pojawiła oferta pracy to i tak tu nie wrócisz

    Daje się tylko ukryć takie jakieś prace czasowe - trwające do miesiąca, na
    umowę zlecenie, która nie wiąże pracownika z miejscem pracy. Wtedy
    (nie)legalnie :) możesz i pracować i być na bezrobotnym. W Twoim przypadku
    możesz mieć problemy po powrocie z AP z dotacjami ze strony PUP.
    Prawdopodobnie po 1 roku tracisz przywileje absolwenta (liczy się 1 rok od
    skończenia uczelni) a z ubezpieczeniem jak jest to nie wiem.

    Th

  • 5. Data: 2003-08-28 18:46:26
    Od: "kowolka" <k...@t...pl>

    Użytkownik "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Prawdopodobnie po 1 roku tracisz przywileje absolwenta (liczy się 1 rok od
    > skończenia uczelni) a z ubezpieczeniem jak jest to nie wiem.

    dzieki za odpowiedz!!!!

    no wlasnie kombinuje jesli chodzi o ubezpieczenie.... pracowalam ale teraz
    oczekujac na oferte rodziny nie bylabym ubezpieczona .... dlatego wlasnie
    zarejestrowalam sie w up...
    Mam zamiar sie wyrejestrowac jak juz bede konkretnie wiedziala kiedy
    wyjezdzam...
    No nic... pojawila mi sie oferta stazu - dlatego tez rozwazam wszelkie
    przypadki:)

    pozdrawiam

    OLA

  • 6. Data: 2003-08-29 20:45:16
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjezdzam...
    > No nic... pojawila mi sie oferta stazu - dlatego tez rozwazam wszelkie

    Ola jeśli jest możliwość podjęcia stażu - to raczej z niej skorzystaj.
    Mniejsze pieniądze, nieznacznie, ale praca pewna, legalna i możliwość
    rozwoju.
    Au Pair się opłaca jak jesteś na studiach 3-4 rok i nie masz nic lepszego
    do roboty. Studia można zarzucić i do nich wrócić, ale nie pracę.
    2 scenariusze.
    1. Wyjeżdżasz na Au Pair i po roku wracasz i nie masz żadnej pracy.
    2. Rozpoczynasz staż. Po roku jesteś panią kierownik 1 stopnia i masz kilku
    ludzi pod sobą, umowę na następne 2 lata i pierwszą podwyżkę.

    To poprostu przemyśl to.
    Mi się osobiście zagranica przejadła i uważam że obecnie nie ma sensu się
    tam pchać.

    Th+
    Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma

  • 7. Data: 2003-08-29 21:56:34
    Od: "Kasper" <f...@o...pl>

    > 2. Rozpoczynasz staż. Po roku jesteś panią kierownik 1 stopnia i masz
    > kilku ludzi pod sobą, umowę na następne 2 lata i pierwszą podwyżkę.

    Chyba jednak nie w polskich warunkach... Prawda jest taka, że po ukończeniu
    stażu pracodawca będzie miał alternatywę: zatrudnić stażystę na etat lub
    skorzystać z kolejnego bezrobotnego absolwenta... Naturalnie wybierze
    pierwszy wariant :-))))) i od razu da podwyżkę a umowa będzie
    najprawdopodobniej bezterminowa...;-)))
    Prawda jest taka, że po stażu (który no i tak nie wlicza się do stażu pracy,
    stażysta cały czas pozostaje bezrobotny) większość moich znajomych, którzy z
    niego skorzystali zostali wyrzuceni na zbity pysk i pluli sobie w brodę, że
    tych kilku miesięcy nie poświęcali na aktywne poszukiwanie stałego
    zatrudnienia. Co innego - gdy możliwość stażu pojawia się w wymarzonej
    firmie lub choćby w "interesującej" branży..... - tu bym się zastanawiał.

    Rada dla Oli - wyjeżdżaj za granicę, jeśli tylko masz możliwość. Pobyt w
    roli au-pair zaowocuje nie tylko zarobieniem kasy ale również
    podszlifowaniem języka, na co w naszym ukochanym kraju nie masz za bardzo
    szans (nawet na najlepszym kursie). I nie rób sobie złudzeń możliwościami
    jakie roztacza przed Tobę Outdoor (spółka cywilna jak się mogę domyślić ;-))

    Kasper
    mail to: f...@o...pl
    ======================

  • 8. Data: 2003-09-14 17:06:17
    Od: Sabinka <s...@w...pl>

    On Fri, 29 Aug 2003 23:56:34 +0200, "Kasper" <f...@o...pl> wrote:

> [...]
    >niego skorzystali zostali wyrzuceni na zbity pysk i pluli sobie w brodę, że
    >tych kilku miesięcy nie poświęcali na aktywne poszukiwanie stałego

    No wlasnie znalazlam staz w firmie, w ktorej jak mi sie zdaje
    przyjmowanie stazystow jest sposobem na zatrudnianie mniejszej liczby
    stalych pracownikow bo stazysci sa tam zdaje sie ciagle. Jakis zdaje
    sie nawet zostal ale nie wiem czy nie po znajomosci (znajac zycie -
    tak) i oczywiscie do kierownika mu daleko :)))

    Co do przerywania stazu - dostalam staz na 3 miesiace - czy jest
    mozliwosc bez straty wyplaty zmienic staz na inny w trakcie jego
    trwania?

    --
    Pozdrawiam, Sabina

  • 9. Data: 2003-09-14 20:53:28
    Od: "Kasper" <f...@o...pl>

    > Co do przerywania stazu - dostalam staz na 3 miesiace - czy jest
    > mozliwosc bez straty wyplaty zmienic staz na inny w trakcie jego
    > trwania?

    Niestety nie ma takiej możliwości - kolejny absurd, z którym spotykamy się
    na co dzień. Mimo iż ktoś nie jest zadowolony ze stażu musi dokończyć go w
    tej firmie, w której go zaczął. Strata wypłaty to jedno, z drugiej zaś
    strony nie sądzę, ażeby jakiś PUP skierował taką osobę do innej firmy -
    wydaje mi się, że jeżeli rezygnacja nie była spowodowana podjęciem pracy
    osoba taka traci status bezrobotnego.

    Kasper
    mail to: f...@o...pl
    ======================

  • 10. Data: 2003-09-15 08:11:27
    Od: Sabinka <s...@w...pl>

    On Sun, 14 Sep 2003 22:53:28 +0200, "Kasper" <f...@o...pl> wrote:

    >Niestety nie ma takiej możliwości - kolejny absurd, z którym spotykamy się
    >na co dzień. Mimo iż ktoś nie jest zadowolony ze stażu musi dokończyć go w
    >tej firmie, w której go zaczął.

    To bardzo nieladnie. Znalazlam staz, z ktorego jestem powiedzmy
    srednio zadowolona. Ale mialam nadzieje ze poszukam sobie stazu
    bardziej odpowiedniego - ktory bardziej bedzie zwiazany z moim
    wyksztalceniem i bardziej zaowocuje na przyszlosc. Ale widze ze musze
    pozostac przy segregowaniu listow. Ladnie bedzie wygladalo w CV.

> [...]
    >strony nie sądzę, ażeby jakiś PUP skierował taką osobę do innej firmy -
    >wydaje mi się, że jeżeli rezygnacja nie była spowodowana podjęciem pracy

    Moj UP wogole nie lubi kierowac na staze. Ukrywa oferty itd. Wszystko
    jedna wielka kaszana.

    --
    Pozdrawiam, Sabina