PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o urlop - proszę o pomoc

  • 1. Data: 2006-08-01 12:56:25
    Temat: Pytanie o urlop - proszę o pomoc
    Od: "Dorota" <d...@v...pl>

    witam,
    bardzo proszę o pomoc w obliczeniu dni urlopu.
    Jestem zatrudniona od 1 sierpnia 2000 roku na podstawie umowy o pracę. We
    wrześniu 2004 roku ukończyłam licencjat. W sierpniu tego roku kończę pracę w
    firmie. Ile urlopu mi się należy.
    Pozdrawiam i bardzo proszę o odpowiedź, bo kadrowa sama interpretuje przepisy,
    nie zawsze z korzyścią dla pracowników.
    Dziękuję
    Dorota

  • 2. Data: 2006-08-01 14:46:36
    Temat: Re: Pytanie o urlop - proszę o pomoc
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 1 Aug 2006 14:56:25 +0200, "Dorota" <d...@v...pl>
    zakodował:

    >Jestem zatrudniona od 1 sierpnia 2000 roku na podstawie umowy o pracę. We
    >wrze?niu 2004 roku ukończyłam licencjat. W sierpniu tego roku kończę pracę w
    >firmie. Ile urlopu mi się należy.

    Ponieważ jednoczśnie pracowałaś i uczyłaś się - do stażu liczy się
    albo jedno, albo drugie (to, co lepsze dla pracownika).

    Tu różnica będzie prawdopodobnie niewielka - ale na korzyść pracy.
    Wtedy masz 4 (albo 5 lat) za szkołę średnią.
    Kolejne prawa do urlopu nabywałaś (przyjmuję, że za szkołę średnią
    dostajesz 4 lata - jeżeli miałabyś 5 to rok wcześniej zwiększa się
    wymiar urlopu).
    1. 31 lipca 2001 - 18 dni
    2. 1 stycznia 2002 - 18 dni + 2 dni od 31 lipca
    3. 1 stycznia 2003 - 20 dni
    4. 1 stycznia 2004 - 20 dni
    5. 1 stycznia 2005 - 20 dni
    6. 1 stycznia 2006 - 20 dni + 31 lipca *dni

    * przy zmianie pracy liczy się proporcjonalnie - czyli tracisz na tym.
    U nowego pracodawcy należy Ci się 6/12 x 20 + 2/12 x 26 = 10+4,3 czyli
    15 dni urlopu. U nowego pracodawcy (jeżeli nie będziesz miała przerwy)
    należy Ci się 4/12 * 26 czyli 9 dni urlopu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded