PracaGrupypl.praca.dyskusje › specjalnosci na elektronice i telekomunikacji

  • 1. Data: 2004-11-09 17:03:32
    Temat: specjalnosci na elektronice i telekomunikacji
    Od: "deran" <d...@o...pl>

    Witam!

    Jestem studentem 3 roku Politechniki Gdanskiej na kierunku Elektronika i
    Telekomunikacja i niedlugo czeka mnie wybor specjalnosci. Zastanawiam sie nad
    dwoma:
    a) komunikacja bezprzewodowa i inzynieria mikrofal (dawniej nazywala sie:
    mikrofalowe urzadzenia radiokomunikacji - anteny, układy b.w.cz., itp.)
    b) systemy mikroelektroniczne (uklady ASIC, VHDL, itp.)

    Obie specjalnosci mnie interesuja, ale zastanawiam sie, po ktorej z nich mam
    wieksza szanse na prace (w Polsce, nie za granica), dlatego prosze o wszelkie
    opinie i sugestie w tej sprawie. A moze warto zastanowic sie jeszcze nad jakas
    inna specjalnoscia?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-11-09 19:29:04
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    To chyba jasne:
    Ile jest w Polsce firm projektujących mikroprocesory?
    Ile jest w Polsce firm telekomunikacyjnych?

    Odpowiedz sobie sam- czy szybciej znajdziesz szukając firmy która będzie
    wymagała znajomości VHDL (może intel- niby jest jakiś oddział w gdańsku) -
    czy zatrudniając sie w jedenej z dziesiątek firm telekomunikacyjnych.
    Ja wybrałem Centertela i sobie chwalę.
    Bart

  • 3. Data: 2004-11-09 20:56:05
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

> [...]
    > wymagała znajomości VHDL (może intel- niby jest jakiś oddział w gdańsku) -
    > czy zatrudniając sie w jedenej z dziesiątek firm telekomunikacyjnych.

    Od kiedy pracujesz w Centku? Pewnie od tego czasu duzo sie zmienilo na rynku
    pracy dla inz. telekomunikacji. Mam kolege ktory obecnie dostal b.dobra
    prace w Porto dzieki znajomosci VHDL (jest tez po tele). Sam sie zastanawiam
    czy sie nie przekwalifikowac. U operatorow bedzie coraz gorzej :-(((

  • 4. Data: 2004-11-10 11:52:22
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > b) systemy mikroelektroniczne (uklady ASIC, VHDL, itp.)

    widzialem ostatnio jakies 2-3 ogloszenia firm z Trojmiasta, ktore chcialy
    VHDL (jedna chyba z gdyni)