PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie

  • 1. Data: 2004-11-09 14:40:30
    Temat: zwolnienie
    Od: "Jaycop" <j...@o...pl>

    Witam
    Pracuje w pewnej firmie, znalazlem lepsza oferte pracy w innej firmy.
    Chcialbym w jak najlepszy sposob odejsc z obecnej pracy. Moja obecna umowa
    o prace jest zawarta na 6 mc, z zalaczeniem o 2 tyg. wypowiedzeniu umowy o
    prace.
    Jak najlepiej odejsc z obecnej firmy co zrobic, jakies podpowiedzi czego
    robic a czego nie ?
    Wiem ze moj szef bedzie staral sie mi popiepszyc plany.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2004-11-09 14:49:11
    Temat: Re: zwolnienie
    Od: "szfagropol" <szfagropol@wp_nospam.pl>

    >Jak najlepiej odejsc z obecnej firmy co zrobic, jakies podpowiedzi czego
    >robic a czego nie ?
    >Wiem ze moj szef bedzie staral sie mi popiepszyc plany.

    spoko, piszesz podanie o rozwiazanie umowy o prace, mozesz nawet powolac
    sie na punkt umowy lub ewentualnie na artykul kodeksu pracy
    i dajesz szefowi:)
    pracujesz dwa tygodnie i juz po sprawie.
    podanie nie musi byc podpisane ("ze wielce szanowny szef wyraza zgode":)
    przez pracodawce,
    jezeli nie bedzie chcial podpisac wystarczy pieczatka z sekretariatu, ze
    taki dokument wplynal
    ale w ostatecznosci nawet to nie jest potrzebne (pracownik nie jest
    niewolnikiem i
    rozwiazuje umowe zgodnie z prawem)
    nie masz sie czego obawiac!

    ---
    Wyslano z systemu GANS: http://www.iomsys.com

  • 3. Data: 2004-11-09 16:34:23
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 9 Nov 2004 15:49:11 +0100, "szfagropol"
    <szfagropol@wp_nospam.pl> zakodował:

    >piszesz podanie

    Nie podanie, tylko wypowiedzenie.

    http://www.google.com/search?q=%22wypowiadam+umow%C4
    %99+o+prac%C4%99%22&sourceid=opera&num=25&ie=utf-8&o
    e=utf-8
    http://groups.google.com/groups?q=%22wypowiadam%20um
    ow%C4%99%20o%20prac%C4%99%22&num=25&hl=pl&lr=&sa=N&t
    ab=wg

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-11-09 19:22:37
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > spoko, piszesz podanie o rozwiazanie umowy o prace, mozesz nawet powolac

    nie podanie, bo to szef moze odrzucic

    pisze sie zawsze wypowiedzenie, najlepiej krotko

    wiadomo naglowki: miejscowosc, data, do kogo, od kogo

    wypowiedzenie

    w dniu xxx wypowiadam umowe o prace z zachowaniem xxx tygodniowego /
    miesiecznego wypowiedzenia zgodnie z przepisami kodeksu pracy

    podpis (wlasnoreczny)

    plus musisz dostac podpis, ze pismo wplynelo wraz z data na twojej kopi,
    moze byc sekretariat, kadry

    inna sprawa, ze w twoim przypadku jesli dobrze napisales nie masz okresu
    wypowiedzenia - dla umow na czas okreslony do 6 mc wlacznie nie przewiduje
    sie okresu wypowiedzenia (nawet jesli jest wpisany jest niewazny), powyzej
    strony moga przewidziec 2 tygodniowy okres wypowiedzenia

    "Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy,
    strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy
    za dwutygodniowym wypowiedzeniem. "

    w takiej sytuacji pozostaje Ci rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia
    (ryzykowne, bo niemal jak wilczy bilet) albo za porozumieniem stron (musisz
    dogadac sie z szefem), albo teoretycznie mozesz zarzucic, ze firma nie
    wywiazuje sie ze swoich zobowiazan (smierdzi, chyba, ze rzeczywiscie wisza
    ci kase za pensje np. za 2 mc, to wowczas jest to dobry sposob, bo jest to
    traktowane tak jakby firma tobie wypowiedziala umowe)

  • 5. Data: 2004-11-09 19:54:56
    Od: "szfagropol" <szfagropol@wp_nospam.pl>

    > nie podanie, bo to szef moze odrzucic

    fakt, pomylilo mi sie:) w sumie teraz nie pisze sie naglowka "podanie" wiec
    jeden ... ;)
    szef nie moze odrzucic

    > plus musisz dostac podpis, ze pismo wplynelo wraz z data na twojej kopi,
    > moze byc sekretariat, kadry

    w przypadku kiedy nie chce podpisac, to nie musisz miec podpisu
    bo co... jak nie podpisze to masz pracowac do kiedy on chce? to by bylo bez
    sensu:)
    po prostu rzuc mu na biurko, moja zona tak zrobila:)

> [...]
    > ci kase za pensje np. za 2 mc, to wowczas jest to dobry sposob, bo jest to
    > traktowane tak jakby firma tobie wypowiedziala umowe)

    e tam... wypowiadasz normalnie umowe i po sprawie
    2 tygodnie chodzisz do pracy i kuniec:)

    ---
    Wyslano z systemu GANS: http://www.iomsys.com

  • 6. Data: 2004-11-10 09:19:07
    Od: "Jaycop" <j...@o...pl>

    na umowie mam zaznaczone ze strony ustalaja dwutyg. ores wyp. umowy o prace
    czyli chyba ok co ?

  • 7. Data: 2004-11-10 10:19:13
    Od: "_teddy_" <t...@o...pl>

> [...]
    bez
    > sensu:)
    > po prostu rzuc mu na biurko, moja zona tak zrobila:)

    tak nie polecam, bo moze powiedziec ze o niczym nie wie!
    W takim przypadku nalezy albo przez sekretariac podac (jesli jest) wtedy
    mamy na swoim wypowiedzeniu potwierdzenie ze np sekretarka przyjela na
    dziennik
    albo wyslac poleconym do szefa na adres firmy