PracaGrupypl.praca.dyskusjeskładanie wypowiedzenia a referencje › składanie wypowiedzenia a referencje
    From: "keksik" <k...@U...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: składanie wypowiedzenia a referencje
    Date: Wed, 22 Aug 2007 20:37:44 +0200

    Witam Grupowiczów

    W związku z tym, ze dostałem ciekawą ofertę pracy, w najbliższym czasie będę
    składał wypowiedzenie w firmie, której pracuję od ponad roku. Dotychczasowa
    praca przebiegała bez większych problemów, aczkolwiek prezes kilka razy
    wykazał się bardzo szorstkim obejściem względem pracowników, zwłaszcza tych
    którzy rezygnowali. Ja większych spięć z nim nie miałem, ale będę
    odchodził, więc nie wiem czego mogę się spodziewać na rozmowie
    pożegnalnej... Nie byłby to problem, ale ...Nowy pracodawca poprosił mnie o
    referencje z poprzedniej pracy... no i nie mam pojęcia jak moj nerwowy,
    aktualny jeszcze prezes zareaguje na to.. Moje pytanie: czy wystawienie
    referencji, to jest prawny obowiązek czy dobra wola?! (obowiązkowe jest
    chyba tylko świadectwo pracy?!)
    Jak mogę się uwolnić od złośliwości szefa, który wystawi mi negatywne
    referencje, ze np okazałem się nielojalnym pracownikiem, albo jeszcze
    gorzej?!

    Pozdrawiam
    keksik