PracaGrupypl.praca.dyskusje › rynek pracy dla programistów PL/SQL

  • 1. Data: 2007-08-29 08:10:38
    Temat: rynek pracy dla programistów PL/SQL
    Od: Adam Mazurek <a...@g...com>

    Witam

    Chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda rynek pracy w Warszawie dla
    programistów PL/SQL. Albo programistów rzeczy back-end'owych w J2EE i
    PL/SQL? Ile można zarobić posiadając roczne doświadczenie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-29 08:48:33
    Temat: Re: rynek pracy dla programistów PL/SQL
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    > Chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda rynek pracy w Warszawie dla
    > programistów PL/SQL. Albo programistów rzeczy back-end'owych w J2EE i
    > PL/SQL? Ile można zarobić posiadając roczne doświadczenie?

    nie wiem jak to wyglada w wawie, ale wydaje mi sie, ze PL/SQL bedzie
    powoli wymierac ze wzgledu na to, ze jest to bardzo trudny, archaiczny
    jezyk. pisanie w nim to koszmar [przynajmniej dla mnie i dla kregu
    ludzi w jakim sie obracam] oraz przez wchodzenie w np .NET "procedur
    osadzonych", lecz nie wiem czy java etc. cos zmierza w tym kierunku by
    wyeliminowac pl/sql'a

    oczywiscie moge sie mylic :)

    pozdr.

  • 3. Data: 2007-08-29 17:40:21
    Od: jerry <...@i...pl>

    > nie wiem jak to wyglada w wawie, ale wydaje mi sie, ze PL/SQL bedzie
    > powoli wymierac ze wzgledu na to, ze jest to bardzo trudny, archaiczny
    > jezyk.

    Większej bzdury nie przeczytałem dziś nawet w postach czułego_wojtka na
    onecie...

  • 4. Data: 2007-08-29 19:30:47
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    > Większej bzdury nie przeczytałem dziś nawet w postach czułego_wojtka na
    > onecie...

    Ty tak uwazasz :) no ale ja nie mam zamiaru sie klocic czy tak czy
    nie, bo to nie ta grupa, po prostu swoja opinie wyrazam

  • 5. Data: 2007-08-29 19:32:21
    Od: "leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    l...@g...com <l...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > ludzi w jakim sie obracam] oraz przez wchodzenie w np .NET "procedur
    > osadzonych", lecz nie wiem czy java etc. cos zmierza w tym kierunku by

    A skąd sobie zmyśliłeś to cudactwo. PL/SQL to po prostu programowanie po
    stronie serwera bazodanowego i żadną miarą nie konkuruje z Javą czy
    jakimkolwiek innym językiem czy technologią informatyczną.

  • 6. Data: 2007-08-29 19:37:27
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

    > A skąd sobie zmyśliłeś to cudactwo. PL/SQL to po prostu programowanie po
    > stronie serwera bazodanowego i żadną miarą nie konkuruje z Javą czy
    > jakimkolwiek innym językiem czy technologią informatyczną.

    no widze, ze nie wiesz co to sa procedury osadzone :)

  • 7. Data: 2007-08-29 19:39:00
    Od: AF <3...@k...pl>

    l...@g...com pisze:

    > no widze, ze nie wiesz co to sa procedury osadzone :)

    ja widze ze to Ty wlasnie nie wiesz ;) a wewnatrz tych Twoich procedur
    to niby czego uzywasz? JAVY ? :) lol

  • 8. Data: 2007-08-29 20:50:55
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    AF wrote:
> [...]

    Właśnie, że konkuruje, bo nastąpił trend przenoszenia logiki do wyższych
    warstw aplikacji albo pisania w warstwie bazy danych ale w bardziej
    nowoczesnych językach.
    Ja sam mimo, że na codzień piszę w PL/SQL to zaczynam szukać czegoś co
    pozwoli mi się wyrwać z tego "vendor lock-in".

    > ja widze ze to Ty wlasnie nie wiesz ;) a wewnatrz tych Twoich procedur
    > to niby czego uzywasz? JAVY ? :) lol

    Może to i dla Ciebie śmieszne ale Oracle nie tylko udostępnił w swojej
    bazie pisanie procedur w Javie ale nawet sam zaczął przenosić się z
    PL/SQL do Javy. Bardzo dobrze widać to np. w darmowej wersji - XE, która
    została pozbawiona Javy, a jako efekt uboczny nagle okazało się, że nie
    będzie przez to działać wiele ciekawych i przydatnych funkcji (jak np.
    funkcje do przetwarzania XMLa).

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 9. Data: 2007-08-29 21:36:28
    Od: AF <3...@k...pl>

    Wojciech Malinowski pisze:

> [...]
    > została pozbawiona Javy, a jako efekt uboczny nagle okazało się, że nie
    > będzie przez to działać wiele ciekawych i przydatnych funkcji (jak np.

    wiem wiem, z tym oraclem masz racje a z ta java zly przyklad podalem ale
    to nie zmienia faktu ze PL/SQL jak na razie ma sie dobrze i dlugo nie
    zniknie.

    pozdr

  • 10. Data: 2007-08-30 08:08:18
    Od: Adam Mazurek <a...@g...com>

    On 29 Sie, 10:10, Adam Mazurek <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > programistów PL/SQL. Albo programistów rzeczy back-end'owych w J2EE i
    > PL/SQL? Ile można zarobić posiadając roczne doświadczenie?

    Co piękna dyskusja się wywiązała, jednak jakby ktoś odpowiedział na
    moje pytania byłoby miło :)