PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiazanie umowy, okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2005-09-12 18:41:34
    Temat: rozwiazanie umowy, okres wypowiedzenia
    Od: "Mori" <NO SPAM@costam.pl>

    Witam, ciagle z tym tematem wracam.

    Podpowiedzcie mi prosze, jak wymusic na pracodawcy podpisanie zlozonego
    przeze mnie wymowienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Jezeli nie bede
    mial podpisu, to teoretycznie on nie musi mnie puscic po ustalonym terminie,
    albo nabazgrac mi w papierach ze sie niby zwolnilem z dnia na dzien nikogo o
    nic nie pytajac. Widzialem juz pomysly by wyslac listem poleconym, chcialbym
    jednak jesli to mozliwe juz jutro miec podpisany papierek (pracodawca nie
    chce niczego podpisywac... a dzisiaj mocno przegial). Moge sie bronic jakims
    prawem? Czy ma on obowiazek podpisac taki dokument, czy moze to rozpatrywac
    w nieskonczonosc?

    Pozdrawiam

    J.

  • 2. Data: 2005-09-12 19:10:05
    Temat: Re: rozwiazanie umowy, okres wypowiedzenia
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mori" <NO SPAM@costam.pl> napisał w wiadomości
    > Witam, ciagle z tym tematem wracam.
    >
    > Podpowiedzcie mi prosze, jak wymusic na pracodawcy podpisanie zlozonego
    > przeze mnie wymowienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

    A po co Ci jakiś podpis pracodawcy.
    Wypowiedzenie jest aktem jednostronnym, tak więc po jego upływie (2
    tygodnie, miesiąc, trzy miesiące) żadasz wydania świadectwa pracy i jesteś
    wolny

  • 3. Data: 2005-09-12 19:11:28
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2005 20:41:34 +0200, Mori napisał(a):

> [...]
    > prawem? Czy ma on obowiazek podpisac taki dokument, czy moze to rozpatrywac

    Jesli masz sekretariat czy inna komorke, ktora przyjmuje korespondencje -
    to wystarczy jakiekolwiek potwierdzenie z pieczatka na kopii, ze "wplynelo
    dnia"

    Jesli faktycznie jestes na noze z pracodawca, to mozesz, jesli nie ma
    powyzszej mozliwosci, przyjsc z zaufana osoba i w jej obecnosci wreczyc
    wypowiedzenie, a ta osoba (gotowa swiadczyc w sadzie w razie czego) moze
    jako swiadek potwierdzic na kopii, ze wypowiedzenie wreczyles w jej
    obecnosci. Wg tej zasady pracodawcy przewaznie wreczaja wypowiedzenie w
    asyscie drugiej osoby, zeby mogla poswiadczyc.

  • 4. Data: 2005-09-12 19:27:23
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    Mori <NO SPAM@costam.pl> napisał(a):

> [...]
    > prawem? Czy ma on obowiazek podpisac taki dokument, czy moze to rozpatrywac

    troche mnie zakreciles albo ja juz dzis nie mysle.

    na twoim miejscu poszedlbym do niego wreczyl wypowiedzenie i poprosil
    o potwierdzenie odbioru na kopii. odmowic ci raczej nie moze. nie slyszalem
    o takim przypadku. choc rozni ludzie sie zdarzaja. gdyby jednak to:
    - idz ze swiadkiem albo zeby bylo zabawniej wezwij PIP na swiadka;)
    - wyslij poleconym piotytetem lub jakkolwiek to inaczej nazywa poczta

    jesli juz podpisze to obowiazuje cie okres wypowiedzenia.

  • 5. Data: 2005-09-12 19:46:36
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

> [...]
    > jednak jesli to mozliwe juz jutro miec podpisany papierek (pracodawca nie
    > chce niczego podpisywac... a dzisiaj mocno przegial).
    Nie wiem jaki masz okres wypowiedzenia, ale jeżeli są to 2 tygodnie to czas
    wypowiedzenia i tak biegnie od soboty. Więc teoretycznie masz czas do
    soboty. Powodzenia.

    Akna

  • 6. Data: 2005-09-12 20:32:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 12 Sep 2005 20:41:34 +0200, "Mori" <NO
    SPAM@costam.pl> zakodował:

    >Podpowiedzcie mi prosze, jak wymusic na pracodawcy podpisanie zlozonego
    >przeze mnie wymowienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia.

    Wysłać na adres firmy za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, albo złożyć
    w sekretariacie z potwierdzeniem na kopii "wpłynęło dnia....".

    > Jezeli nie bede
    >mial podpisu, to teoretycznie on nie musi mnie puscic po ustalonym terminie,

    Bzdura - wystarczy, że jesteś w stanie udowdodnić, że zapoznał się z
    Twoim oświadczeniem woli (wystarczą świadkowie).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2005-09-12 22:04:42
    Od: "Mori" <NO SPAM@costam.pl>

    Dzieki Wam bardzo za podpowiedzi, to teraz juz chyba z gorki.

    Pozdrawiam serdecznie!

    J.