PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia › rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia
    From: "werdom" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania
    oswiadczenia
    Date: Wed, 15 Jun 2005 12:27:54 +0200

    Czesc,

    Pracodawca wypowiedzial mi umowe (osobiscie podpisalem) na zwolnieniu
    lekarskim (straszyl, ze nie zaplaci pensji jak nie podpisze).

    Teraz po zakonczeniu stosunku pracy domaga sie abym podpisal oswiadczenie, w
    ktorym podpisze sie pod stwierdzeniem, ze nie roszcze zadnych prestensji co
    do zakonczonej pracy jak i wyplaconych pieniedzy (jest jedna kontrowersyjna
    sprawa-wcale nie oczywista- dotyczaca premii za ostatni okres kiedy
    pracowalem w firmie).

    Pytanie:
    1. czy umowa jest wypowiedziana prawidlo czy jeszce moge (w marcu
    wypowiedziana) zglosic sie do sadu? czego moge zadac? przywrocenia do pracy?
    wyplacenia rekompensaty?

    2. czy jesli podpisze to oswiadczenie (kusi mnie dalsza wspolpraca na innych
    zasadach ale pod warunkiem podpisania oswiadczenia, wie, ze jestem w
    ciezkiej sytuacji i kazda wspolpraca nawet na kiepskich warunkach mnie
    ratuje) bede mogl pozniej wystapic do sadu pracy o zasadzenie spornej kwoty?
    czy wogole takie osiadczenie jest wazne?

    3. wlasnie otrzymalem swiadectwo pracy - ile mam czasu aby podac firme do
    sadu w zwiazku z wykonywana praca?

    Wieslaw