PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy a upadłość zakładu pracy

  • 1. Data: 2003-06-27 09:38:04
    Temat: rozwiązanie umowy a upadłość zakładu pracy
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Witam i proszę o pomoc.
    Przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę jest ogłoszenie upadłości. Pracodawca
    / syndyk nie wypłacił wynagrodzenia za czerwiec (i mówi że nie wypłaci -
    brak środków finansowych) podobnie sprawa wygląda z odszkodowaniem
    wynikającym ze skrócenia okrasu wypowiedzenia do jednego miesiąca. Czy
    pracownicy mają jakąkolwiek szansę na otrzymanie należnego im wynagrodzenia,
    czy Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych w takich sytuacjach
    cokolwiek wypłaca pracownikom likwidowanej firmy? Bedę wdzięczna za wszelkie
    informacje. Jeżeli ktoś odeśle mnie do archiwum grupy proszę o podpowiedź
    jak się tam poruszać - nie bardzo mi to wychodzi :-(
    Magda

  • 2. Data: 2003-06-27 11:20:27
    Temat: Re: rozwiązanie umowy a upadłość zakładu pracy
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > informacje. Jeżeli ktoś odeśle mnie do archiwum grupy proszę o podpowiedź
    > jak się tam poruszać - nie bardzo mi to wychodzi :-(

    oczywiście - syndyk powinien złożyć wnioski do Funduszu Gwarantowanych
    Świadczeń - po złożeniu wniosku, po kilku miesiącach dostaje się należne
    pieniądzie wraz z odsetkami.

    pozdr
    Krzysiek