PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG, etat a nowe przepisy KP

  • 1. Data: 2003-07-01 17:11:37
    Temat: DG, etat a nowe przepisy KP
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Witam!

    Zastanwia mnie taki problem - otóż pracuję w firmie, do której właśnie
    przybył syndyk. Mam zapewnioną pracę - przynajmniej na jakieś 2-3 miesiące -
    przewodniczę akurat komisji inwentaryzacyjnej majątku spółki. Oczywiście -
    myślę o zapewnieniu sobie bytu na przyszłość - i mam już pomysł na
    działalność gospodarczą. Zastanawiam się tylko, czy jest sens już zacząć
    rejestrować DG - przepisy KP, które obowiązują od lipca mówią iż osoba
    prowadząca DG nie może otrzymać odprawy z miejsca pracy na etacie...
    Czy w takiej sytuacji wystarczyłoby np. w momencie wypowiedzenia zawiesić
    prowadzenie DG - czy byłoby to równoznaczne z nie prowadzeniem
    działalności?
    Chyba że po prostu nie informować pracodawcy o fakcie rejestracji DG (ale
    jestem raczej uczciwym człowiekiem więc wolałbym inne rozwiązanie).
    Oczywiście można DG zarejestrować dopiero po ustaniu stosunku pracy,
    jednakże wcześniejsze jej rozpoczęcie pozwoliłoby na "lepszy start".
    Co radzicie??

    pozdrawiam
    Krzysiek