PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozszerzanie dzialalnosci

  • 1. Data: 2004-07-20 09:03:41
    Temat: rozszerzanie dzialalnosci
    Od: exp& <rodinal@get_the_spam_out.poczta.neostrada.pl>

    Witam.
    Ojciec chce rozszerzyc swoja dzialalnosc gospodarcza, jednak nie ma
    mozliwosci samemu pojechac zalatwic wszystkiego.
    Czy w takim wypadku moge zalatwic to za niego, dostajac odpowiednie
    upowaznienie na pismie?
    W jaki sposob to najszybciej zalatwic, gdzie trzeba sie udac?
    Czy zarazem mozna umiescic mnie (syn) jako pelnomocnika, czy w razie
    podobnych przypadkow, nie bedzie wymagane pisanie upowaznienie?

    eXp&

  • 2. Data: 2004-07-20 10:44:47
    Temat: Re: rozszerzanie dzialalnosci
    Od: "Kasia Mikolajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Uzytkownik "exp&" <rodinal@get_the_spam_out.poczta.neostrada.pl> napisal w
    wiadomosci news:1s6k1fxph6cds.135rwjxnustcm.dlg@40tude.net...
> [...]
    > mozliwosci samemu pojechac zalatwic wszystkiego.
    > Czy w takim wypadku moge zalatwic to za niego, dostajac odpowiednie

    Powinno wystarczyc upowaznienie, w ktorym bedziesz wymieniony z imienia i
    nazwiska, Twoj adres zamieszkania oraz dane Twojego dokumentu tozsamosci. To
    dotyczy zmiany we wpisie do ewidencji gospodarczej i w zeszlym roku
    wystarczylo. Dobrze jest wczesniej zadzwonic do danego urzedu i zapytac,
    jakie dokumenty potrzebuja. Jest tez odpowiedni druk do wypelnienia. W
    niektorych urzedach mozna go sobie sciagnac z ich www, np. :
    http://www.krakow.pl/samorzad/przewodnik/procedury/z
    alaczniki/iisa22-1.pdf

    > W jaki sposob to najszybciej zalatwic, gdzie trzeba sie udac?

    Nie wiem, czy jezeli jest to tylko rozszerzenie dzialalnosci, a nie zmiana
    glownego profilu firmy to tez trzeba urzad statystyczny powiadomic, ale jest
    to calkiem prawdopodobne. Druk RG-1 do wypelnienia.
    http://www.pk.edu.pl/kariery/poradniki/firma/pdf/RG1
    .pdf
    Tez doradzam wczesniejszy telefon! Przypuszczam, ze potrzebny bedzie
    oryginalny druk nadania Regonu i kopie wpisu do ewidencji dzialaln. gospod.
    po zmianie.

    Przypuszczam, ze odpowiedni druk NIP do urzedu skarbowego tez trzeba bedzie
    wypelnic...

    Ja w takich sytuacjach zawsze wczesniej obdzwaniam urzedy i pytam, bo moglo
    sie na przyklad cos tydzien temu zmienic...

    Kasia