PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop

  • 1. Data: 2004-07-19 19:06:55
    Temat: urlop
    Od: "Sebastian T." <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Podjąłem w sierpniu 2003r moją pierwszą pracę. W tamtym okresie czasu
    studiowałem. W czerwcu obecnego roku skończyłem studia ze stopniem
    licencjata.
    Od sierpnia pracuję w tej samej firmie będąc zatrudnionym na czas określony
    do 2005roku nie otrzymawszy ani jednego dnia urlopu.
    Ile dni urlopu należy mi się w miesiącu sierpniu?
    Czy to prawda jest że w myśl obowiązujących przepisów w sierpniu 2003r,
    urlop dopiero zaczyna naliczać się po przepracowanym roku czasu tzn.
    za rok 2003 nie otrzymam ani jednego dnia urlopu, dopiero po roku czasu lub
    od maja obecnego roku, czyli po wejściu nowych przepisów?

    Dziękuję za odpowiedź.

    Sebastian

  • 2. Data: 2004-07-19 20:23:40
    Temat: Re: urlop
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lub
    > od maja obecnego roku, czyli po wejściu nowych przepisów?

    Należy Ci się 20 dni urlopu. Za studia masz 8 lat pracy (nie sumuje się czas
    pracy z czasem studiów gdy odbywają się równocześnie - wybiera się wariant
    korzystniejszy dla pracownika). Przy 8 latach przysługuje Ci 20 dni urlopu w
    skali roku proporcjonalnie do przepracowanego okresu czasu. Masz już
    przepracowany cały rok, wobec czego masz już pełne 20 dni. No chyba, że nie
    pracowałeś wcześniej na umowę o pracę. Wówczas - w zależności od rodzaju
    umowy - urlop będzie Ci przysługiwał w wymiarze 20/12 dnia zaokrąglonych na
    Twoją korzyść za każdy przepracowany miesiąc na umowę o pracę.

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 3. Data: 2004-07-19 21:32:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 19 Jul 2004 22:23:40 +0200, "andy"
    <a...@z...adres.pl> zakodował:

    > Masz już
    >przepracowany cały rok,

    Jak od sierpnia 2003 mógł przepracować cały rok?
    Należy się 10 dni i to wszystko na ten rok (oczywiście przy założeniu
    że od sierpnia 2003 cały czas Sebastian pracował na umowę o pracę).
    Następny urlop 1 stycznia 2005 w wysokości 20 dni. Kolejny - 1
    sytcznia 2006 w wysokości 20 dni a w czerwcu 2006 dodatkowe 6 dni.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-07-20 13:30:44
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sebastian T." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ile dni urlopu należy mi się w miesiącu sierpniu?

    IMO obowiązują Cie przepisy z 2003 roku, czyli od sierpnia 2003 do grudnia
    2004 nalezy ci sie jeden urlop w wysokosci 20 dni.
    Czyli w sierpniu nalezy ci sie jakies ~12 dni urlopu? a napewno nie mniej.

    m.