PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa wstępna na doktorat na SGH

  • 1. Data: 2007-09-05 18:42:35
    Temat: rozmowa wstępna na doktorat na SGH
    Od: Maciej <m...@g...com>

    Witam,

    Czy ktoś orientuje się jak wygląda rozmowa wstępna na doktorat ?
    O co pytają? Jak się przygotować? Co na tym etapie warto podkreślić?

    W szczególności przy rozmowie na SGH. Może ktoś z was ma jakieś z tym
    doświadczenia.

    Pozdrawiam,

    Maciej

  • 2. Data: 2007-09-05 19:13:33
    Temat: Re: rozmowa wstępna na doktorat na SGH
    Od: Zakr <a...@e...w.stopce>

    Maciej pisze:

    > Czy ktoś orientuje się jak wygląda rozmowa wstępna na doktorat ?
    > O co pytają? Jak się przygotować? Co na tym etapie warto podkreślić?

    Przede wszystkim zapytają Cię dlaczego zdecydowałeś się na doktorat,
    dlaczego akurat na tym kierunku, uczelni i jakie masz w związku z tym plany.

    Zakr
    mail: http://cerbermail.com/?7YobF6wygo
    New antispam project - http://wiki.okopipi.org/wiki/Main_Page

  • 3. Data: 2007-09-05 20:19:13
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Zakr" <a...@e...w.stopce> napisał w wiadomości

    > Przede wszystkim zapytają Cię dlaczego zdecydowałeś się na doktorat,
    > dlaczego akurat na tym kierunku, uczelni i jakie masz w związku z tym
    > plany.

    No i jaki masz pomysł na Warszawę :)))

    Szuwaks

  • 4. Data: 2007-09-06 07:33:06
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    Seryozha wrote:
    > właśnie... czy warto? Czy warto wpakować czas i kasę w naprodukowanie
    > makulatury naukawej? Czy to się przyda w karierze (nieakademickiej) aż na

    Po pierwsze - warto. Nie każdy po SGH chce być księgowym. Jeśli masz
    ochotę publikować, to doktorat jest naprawdę istotny - choćby ze względu
    na literki dr, które powodują, że ludzie chętniej przeczytają Twoje
    wypociny :)
    Poza tym jest to duży plus w rekrutacji w wielu firmach - nie mówię tu o
    małych firemkach polskich, w których trwa niezmiennie kult inżynierstwa,
    ale o dużych międzynarodowych korporacjach. Nawet w informatyce mile
    patrzą na doktorów, a jest to taka dziedzina, której właściwie uczysz
    się sam. Ekonomii się uczy trochę inaczej i dr ma tu dużo większe znaczenie.
    No i nie mamy gwarancji, że pytający planuje pracować po studiach - może
    chce zostać na SGHu.

    No i oczywiście - jeśli ktoś ma taki kaprys i chce mieć doktorat, to
    niech go sobie robi :)

    > tyle? A jeśli nawet to czy nie ma efektywniejszych sposobów? Może

    Nie ma efektywniejszych sposobów na zdobycie literek dr przed nazwiskiem :)

    > jakiegoś podyplomowego MBA więcej efektu byłoby przy mniej zużytych:
    czasie
    > i kasie?

    Akurat argument oszczędności pieniędzy przy MBA jest chyba chybiony.
    Za to jeśli chodzi o praktyczną wiedzę do pracy (oraz oczywiście plusik
    w rekrutacji), to MBA są na pewno warte świeczki. Tylko jeśli pytający
    Maciej chce po studiach wykładać albo publikować, to MBA będzie co
    najwyżej dodatkiem :)

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 5. Data: 2007-09-06 08:36:31
    Od: Seryozha <S...@o...onet.eu>

    Zakr wrote:
> [...]

    właśnie... czy warto? Czy warto wpakować czas i kasę w naprodukowanie
    makulatury naukawej? Czy to się przyda w karierze (nieakademickiej) aż na
    tyle? A jeśli nawet to czy nie ma efektywniejszych sposobów? Może np. z

    --
    Seryozha

  • 6. Data: 2007-09-06 08:43:47
    Od: "A.L." <l...@g...com>

    On Sep 5, 1:42 pm, Maciej <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > O co pytają? Jak się przygotować? Co na tym etapie warto podkreślić?
    >
    > W szczególności przy rozmowie na SGH. Może ktoś z was ma jakieś z tym

    Jak zadajesz takie pytania, to od razu zrezygnuj z doktoratu. Inaczej
    bedziesz sie niepotrzebnie meczyl

    A.L.

    P.S. Zupelnie kuriozalne jest zadanie takiego pytania na
    pl.praca.dyskusje...

  • 7. Data: 2007-09-06 11:01:31
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    Dnia 06.09.2007 Seryozha <S...@o...onet.eu> napisał/a:

    > właśnie... czy warto? Czy warto wpakować czas i kasę w naprodukowanie
    > makulatury naukawej? Czy to się przyda w karierze (nieakademickiej) aż na
    > tyle?

    Nie warto. Z tego co wiem to sporo doktorantow ukrywa w CV fakt bycia
    takowym. Osoby ktore w firmie ma takiego zatrudnic doktoranta boja sie,
    ze predzej czy pozniej bedzie chcial zajac ich miejsce.

  • 8. Data: 2007-09-06 11:05:14
    Od: Ensitherum <e...@N...pl>

    a po co Ci ten doktorat skoro zadajesz takie pytania, chcesz zostać
    drugim Balcerowiczem?
    nie trzeba doktoratu żeby kosić ciężki szmal, a o to chyba chodzi po
    SGH, ludzie nie idą tam z miłości do nauki tylko z miłości do kasy i
    władzy i trudno im się dziwić.

  • 9. Data: 2007-09-06 11:11:44
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    Tomasz Roskal wrote:
    > Nie warto. Z tego co wiem to sporo doktorantow ukrywa w CV fakt bycia
    > takowym. Osoby ktore w firmie ma takiego zatrudnic doktoranta boja sie,
    > ze predzej czy pozniej bedzie chcial zajac ich miejsce.

    Ale teoria spiskowa :]
    No i bardzo dobrze - niech doktoranci zajmą stanowiska kierownicze, to
    nie będą się bały zatrudniać innych :]

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 10. Data: 2007-09-06 11:43:46
    Od: Maciej <m...@g...com>

    On 6 Wrz, 10:43, "A.L." <l...@g...com> wrote:
    > On Sep 5, 1:42 pm, Maciej <m...@g...com> wrote:
    > Jak zadajesz takie pytania, to od razu zrezygnuj z doktoratu. Inaczej
    > bedziesz sie niepotrzebnie meczyl

    Po pierwsze nie wiem, skad wziales fakt, to ja bede robil ten
    doktorat.
    Po drugie, nie rozumiem, na jakiej postawie z mojego pytania o
    przebieg rozmowy
    wstepnej wywnioskowales ze uczestnik takiej rozmowy bedzie sie
    meczyl ?
    jesli ktos jest ciekawy jak taka rozmowa wyglada, wcale nie musi
    oznaczac, ze nie
    jest przekonany co do robienia doktoratu, jego celu.

    > A.L.
    >
    > P.S. Zupelnie kuriozalne jest zadanie takiego pytania na
    > pl.praca.dyskusje...

    Nie jest kuriozalne, bo wiele osob zadawolu juz tutaj pytania zwiazane
    z doktoratem. Poza tym opis grupy "Dyskusje na temat pracy.", a
    doktorat i ew. praca na uczelni tez jest forma pracy, a tu na tej
    liscie moge spytac ludzi, ktorzy doktorat robili, skonczyli go lub
    zrezygnowali na rzecz "tradacyjnej" pracy. Czy Masz propozycje, gdzie
    moge takie pytania zadawac ?

    Pozdrawiam,

    Maciej

    Maciej