PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozmowa kwalifikacyjna w Interia.pl

  • 1. Data: 2004-12-14 18:36:14
    Temat: rozmowa kwalifikacyjna w Interia.pl
    Od: "user" <u...@W...gazeta.pl>

    Witam
    zostalem zaproszony na rozmowe kwalifikacyjna odnosnie stanowiska
    administrator systemow..
    napisali znajomosc linux oraz FreeBSD
    rotokołu TCP/IP, firewalli, routerów, load balancerów, switchy, itp.

    moglby sie ktos podzielic informacji jak byl?
    pozdrawiam
    user

  • 2. Data: 2004-12-14 19:19:44
    Temat: Re: rozmowa kwalifikacyjna w Interia.pl
    Od: "Łukasz Prokulski" <l...@n...poczta.onet.pl>

    user <u...@W...gazeta.pl> popełnił(a) co następuje:
    > zostalem zaproszony na rozmowe kwalifikacyjna odnosnie stanowiska
    > administrator systemow..

    Gdybym czytał tę grupę i wiedział, że masz przyjść na rozmowę akurat do mnie
    to byłbyś już spalony - jak napisze się raz to też widać... Administrator
    nie znający netykiety?... Hmm...
    Ogólnie - PW.

    lemur

    --
    lukasz [at] prokulski [dot] net foobar |>
    www.prokulski.net Pogodno

  • 3. Data: 2004-12-15 07:45:59
    Od: user <u...@m...one.pl>

    Witam
    system caly czas mi pokazywal ze nie wyslal wiadomosci...
    przeprszam za to

    pozdrawiam
    user

  • 4. Data: 2004-12-15 08:36:49
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > Witam
    > system caly czas mi pokazywal ze nie wyslal wiadomosci...
    > przeprszam za to

    Ja przechodzilam rozmowe kwalifikacyjna w 2000 i na nieco inne stanowisko,
    wiec w tej kwestii Ci nie poradze.

    Ale ogolnie milo wspominam 1,5 roku pracy w Interii, zwlaszcza impreze z
    okazji wejscia firmy na gielde, czy zloty czateriowe. Pracy bylo duzo, wiecej
    niz mozliwosci przerobowych, terminy na wczoraj, ale tak chyba jest w kazej
    firmie. Jak jest teraz - nie wiem.

    Kania

  • 5. Data: 2004-12-15 13:54:08
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    user wrote:

    > Witam
    > system caly czas mi pokazywal ze nie wyslal wiadomosci...
    > przeprszam za to

    Wcześniej pisałeś:
    > zostalem zaproszony na rozmowe kwalifikacyjna odnosnie stanowiska
    > administrator systemow..
    > napisali znajomosc linux oraz FreeBSD
    > protokołu TCP/IP, firewalli, routerów, load balancerów, switchy, itp.

    Ty chcesz zajmować się administracją *BSD, i tego co powyżej, jeśli nie masz
    pojęcia o TCP czy POP3 - pomyśl nad sobą człowieku i wycofaj się z tej
    oferty.
    Mało nie zadławiłem się zupą ze śmiechu....

    --
    | a...@m...int.pl | gg: 5047704 | jid: a...@j...org |
    | www.digifoto.prv.pl ||

  • 6. Data: 2004-12-15 14:59:24
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On Wed, 15 Dec 2004 14:54:08 +0100
    Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Ty chcesz zajmować się administracją *BSD, i tego co powyżej, jeśli
    > nie masz pojęcia o TCP czy POP3 - pomyśl nad sobą człowieku i wycofaj
    > się z tej

    Co ma pop3 do bsd i tej oferty ? Inna sprawa, ze rzeczywiscie gosc
    powinien zrezygnowac... tu chodzi o duzy portal, znajomosc takich
    technologii jak load balancing (lacz i rozkladanie obciazenia na wiele
    serwerow np www / bazy danych), zapewne dojdzie znajomosc routerow typu
    Cisco i innych sprzetowych rozwiazan stosowanych przez portal. Ogolnie
    praca napewno ciekawa, ale nie dla osob, ktore 'cos tam wiedza'.

    --
    pozdr. Slawek
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 7. Data: 2004-12-15 16:44:15
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Sławomir Kawała wrote:

> [...]
    > Cisco i innych sprzetowych rozwiazan stosowanych przez portal. Ogolnie
    > praca napewno ciekawa, ale nie dla osob, ktore 'cos tam wiedza'.

    Nie śmiem negować twojej wypowiedzi, bo napewno wiesz więcej ode mnie, ale
    chciałbym jedynie wyrazić swoje zdanie w tej kwestii.
    Może ktoś łaskawie wyjaśni mi, jak człowiek nie znający dobrze takich
    protokołów jak smtp, pop3, imap, bo przecież interia oferuje również konta
    pocztowe.
    Sądzę również że administracja serwerem na którym stoi cały serwis, czy
    nawet tylko serwerem dla komputerów "biurowych" wymaga znajomości tych
    protokołów.
    FreeBSD, NetBSD i cała rodzina *BSD to nie są systemy "klikalne" jak
    windows, i naprawdę dobrze trzeba je znać.
    Osobiście posiadam niewielką sieć na kilku userów, parę kont pocztowych,
    quotę dla każdego, i pomimo że teraz pracuję na Linuksie (od dwóch lat), a
    serwer stoi na NetBSD nie odważyłbym się podjąć takiej pracy, bo uważam, że
    jestem do tego "za mały".

    Nie neguję niczyich chęci, ale trzeba mieć odrobinę samokrytyki, ażeby móc
    ocenić swoje umiejętności.
    Dlaczego napisałem o POP3 - ...."proszę zmontować 17 kont pocztowych dla
    pracowników"....
    ...telefon do helpdesku od pracownika: "...nie mogę odebrać swojej poczty -
    coś się dzieje na pop3...."

  • 8. Data: 2004-12-15 17:27:37
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <cpppm0$d2j$1@atlantis.news.tpi.pl>, Karol Lipnicki wrote:
> [...]
    > Sądzę również że administracja serwerem na którym stoi cały serwis, czy
    > nawet tylko serwerem dla komputerów "biurowych" wymaga znajomości tych

    IMHO to nie jest kwestia "znajomości protokołów". Chodzi raczej o to,
    żeby zatrudnić kogoś, kto np. na hasło "serwer imap" będzie od razu
    się orientował "po co", mniej więcej wiedział "jak" - i potrzebował
    pół godzinki na znalezienie paczek i przypomnienie sobie czegoś co
    gdzieś tam, kiedyś tam czytał/robił/whatever. A nie takiego, który
    puści posta w stylu "cześć, szukam wszystkich informacji o imap, help,
    muszę to zrobić na jutro po południu" :)

    Dla przykładu: ja swego czasu zostałem puszczony na "głęboką wodę"
    do administracji m.in. NIS+, w mieszanym linuxowo/solarisowym
    środowisku - nie mając praktycznie żadnego doświadczenia z niczym
    oprócz flat files i odrobiny LDAPa. Jednak wiedza ogólna o zasadach
    działania name services, takie tzw. "obcykanie" pozwoliło mi się
    dość szybko znaleźć.

    > Dlaczego napisałem o POP3 - ...."proszę zmontować 17 kont pocztowych
    > dla pracowników"....telefon do helpdesku od pracownika: "...nie mogę
    > odebrać swojej poczty - coś się dzieje na pop3...."

    Dokładnie, ale czasem też nieco "wyżej" - dodałbym do tego np. telefon
    od kolegi z innego oddziału: "cześć, mam tu taki problem z secure-rpc
    i skończyły mi się pomysły - mógłbyś zerknąć?". Nawet jeżeli pytany
    się na rzeczonym rpc nie zna - ale chętnie się "pozna".

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 9. Data: 2004-12-15 18:04:47
    Od: Karol Lipnicki <a...@p...onet.pl>

    Daniel Rychcik wrote:

    Pozwoliłem sobie wyciąć całą odpowiedź p. Daniela, ponieważ znajduje się ona
    jeden klik myszą (knode) lub ruch kursorem (slrn-pl) ku górze.
    Jak napisałem na wstępie nie jestem geniuszem i moja wiedza nie jest wielka.
    Niestety sprawy takie jak LDAP i NIS+, czy NAS, nie mówiąc już o Solarisie
    czy CISCO to dla mnie odległe marzenia.
    Może nawet nie będę ich realizował w najbliższej przyszłości, ponieważ myślę
    racjonalnie, a ten tok myślenia mówi mi, że znajomość tychże nie jest mi w
    obecnej chwili potrzebna.
    Oczywiście - możesz Danielu powiedzieć, że zatrzymuję się w rozwoju, i
    poniekąd zgadzam się z tobą, jeśli użyjesz takiego stwierdzenia.
    Planuję naukę Informatyki na Wrocławskiej Politechnice, i zapewne
    powiększanie wiedzy ułatwia start i naukę nowego na studiach, ale ja na
    obecną chwilę nie mam możliwości sprawdzenia się w tych dziedzinach, a
    książki (sucha teoria) to nie to samo.
    Miło mi, że na moje posty odpowiadasz w zrozumiały sposób, nie zaś odsyłasz
    do googli, czy literatury.

    To by było na tyle.
    Nie sugeruję EOT, bo sądzę że ta rozmowa może jeszcze nabrać ciekawego
    kursu....

  • 10. Data: 2004-12-15 22:32:42
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-15, user <u...@m...one.pl> wrote:
    > system caly czas mi pokazywal ze nie wyslal wiadomosci...
    > przeprszam za to
    Wiesz, tu nawet nie chodzi o przeprosiny. Tylko o to, że nie potrafisz
    ujarzmić swojego systemu. Jaka gwarancja, że poradzisz sobie
    z administrowaniem czymś większym?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --