PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w malej firmie sie mozna rozwijac?

  • 1. Data: 2004-12-14 15:15:21
    Temat: Czy w malej firmie sie mozna rozwijac?
    Od: "Robert" <narol007[SRAM NA SPAM]@gazeta.pl>

    Jestem aktualnie na stazu w Niemczech w malej firmie (ok 60 pracownikow, 5
    oddzialow na terenie Niemiec).
    Firma chce otworzyc przedstawicielstow w Polsce i widza mnie, jako osobe
    ktora to zrobi.

    W poczatkowym okresie bedzie to dwu osobowy oddzial, docelowo zatrudniajacy
    5 pracownikow, w miare rozwoju.
    W branzy w ktorej dziala firma, w naszym kraju konkurencja jest znikoma a
    liczba potencjalnych klientow szacuje sie na ok 700 - 900 tys.

    Czy Waszym zdaniem jest to wymazony start do kariery dla "swiezego"
    abolwentowa ekonomii i informatyki (na dwoch roznych uczelniach) z dwoma
    jezykami obcymi ?

    Jako, ze jestem osoba towarzyska, zawsze mazylem o pracy w wielkiej
    miedzynarodowej firmie zatrudniajacej "tlumy" pracownikow. A praca w tak
    malej firmie jakos mnie przeraza i wydaje sie byc nudna.

    pozdrawaim, czekajac na cenne rady

    Naro

  • 2. Data: 2004-12-14 15:33:03
    Temat: Re: Czy w malej firmie sie mozna rozwijac?
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

    Bedziesz miał mozliwośc sprawdzenia swoich umiejętnosci, znacznie trudniej
    jest tworzyć cos własciwie od podstaw. Marzyłeś o pracy w duzej wiadacej
    firmie - ale tam jesteś własciwie pionkiem, który ma mniejsze pole do popisu
    niż w twojej obecnej sytuacji. To może byc bardzo dobre doswiadczenie
    zawodowe, a ja chętnie wsparłabym rozwój nowej placówki:)

    E.

  • 3. Data: 2004-12-14 15:51:00
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > Jako, ze jestem osoba towarzyska, zawsze mazylem o pracy w wielkiej
    > miedzynarodowej firmie zatrudniajacej "tlumy" pracownikow. A praca w tak
    > malej firmie jakos mnie przeraza i wydaje sie byc nudna.

    to mozesz mnie wziasc na tego drugiego ;)

    powazniej - mnie sie wydaje, ze male firmy maja sporo uroku, ale i wady

    male firmy latwo popadaja w balagan organizacyjny, bo w nieduzym balaganie
    stosunkowo latwo sie polapac, a pozniej pozostaja zle nawyki

    odnosze wrazenie, ze duze firmy nie zbyt cenia te malutkie, sam pracowalem w
    takiej malej kilka ladnych lat, a teraz trudno mi znalazc cos rozsadnego,
    mimo, ze mialem sporo obowiazkow i naprawe wiele roznych rzeczy poznalem - i
    to jest moim zdaniem najwieksze ryzyko! pozniej trudno sie z tego wyrwac i
    juz na zawsze mozesz byc skazany na male firmy

    za to w malej firmie wlasnie poznajesz mnostwo roznych apektow i masz pewna
    wiedze na temat tego co robi kilka lub nawet kilkanascie osob w duzej
    firmie, problem w tym, ze czesto ta wiedza jest dosc ogolna i nie do konca
    uporzadkowana

    jesli jednak chodzi o firme corke jakiejs zagranicznej firmy, to wydaje mi
    sie, ze jest to szybka mozliwosc awansu, bo przeciez zapewne niemcy nie
    zakladaja, ze caly czas polska filia bedzie taka nieduza, ponadto jak
    zgaduje twoj pracodawca pewnie juz od dawna planowal lub rozwazal taki
    scenariusz o jakim dowiedziales sie niedawno

    wydaje mi sie, ze kazda decyzje powinines analizowac rowniez pod katem,
    jakie sa inne opcje - jesli sie nie zgodzisz, to czy nie bedzie to oznaczalo
    konca twojej pracy w tej firmie? czy masz inna alternatywe i czy bedzie ci
    sie latwo gdzies zaczepic w duzej firmie, takiej jak chcesz?

    bo jesli nie wyglada to zbyt rozowo, to moze nie warto za bardzo grymasic,
    tylko wykorzystac najmocniej jak sie da ta sytuacje, do nauczenia sie nowych
    rzeczy, w miedzyczasie rozgladajac sie za jakas nowa, ciekawsza oferta

  • 4. Data: 2004-12-14 17:34:31
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    ja bym sie nawet nie zastanawiala :)
    skoro ci cos takiego proponuja znaczy ze Cie cenia..i ze jak
    najbardziej masz szanse sie rozwijac

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 5. Data: 2004-12-14 22:01:18
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <narol007[SRAM NA SPAM]@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    To nie to samo co prawa na Wall Street W Ny ale przeciez od czegos trzeba
    zaczac.

    Powodzenia.

  • 6. Data: 2004-12-14 22:02:58
    Od: "MichalT[ACN]" <m...@a...pl>

    1. Kariera w twojej firmie zalezy tylko i wylacznie od Ciebie (zalezy jak
    majac wplyw na stratergie firmy to zaplanujesz)
    2.Nie ograniczaj sie (otwierajac odzial i bedac na samodzielnym stanowisku
    to od ciebie zalezy)
    3.Im wiecej od Ciebie zalezy tym bardziej licza sie z Twoim zdaniem.
    4. Im mniejsza firma tym wieksza mozesz osiagnac pozyccje ( lepiwj byc
    regionalnym przedstawicielem firmy "wywóz przywóz" niz pracownikiem w
    wielkiej firmie "witam jestem kasjerem w sieci hipermarketów"
    5...
    6.....
    itd
    Reasumujac mozesz i masz mozliwosci to dzialaj w polsce firma majaca 60
    ludzi to duza firma (np wedlug 3com) jakby co z branzy informatycznej zwróc
    sie do mnie na priv
    postaram sie pomóc

  • 7. Data: 2004-12-15 06:38:22
    Od: "Paweł Sz." <p...@i...pl>

> [...]
    > miedzynarodowej firmie zatrudniajacej "tlumy" pracownikow. A praca w tak
    > malej firmie jakos mnie przeraza i wydaje sie byc nudna.

    Witam,

    po pierwsze: 60 osób to nie jest mała firma, czasy potworów takich jak HTS
    odeszły w zapomnienie ;-) Jeżeli będziesz miał DOBREGO szefa, który nie
    będzie zapatrzony tylko na swóje najnowsze auto i stan własnego konta to
    masz wielkie szanse się rozwijać i to znacznie szybciej niż w dużym molochu,
    natomiast jak szefunio będzie miał ograniczony horyzont to trzeba się będzie
    ewakuować gdzie indziej...

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2004-12-15 08:05:25
    Od: "Robert" <narol007[SRAM NA SPAM]@gazeta.pl>

    > jesli sie nie zgodzisz, to czy nie bedzie to oznaczalo
    > konca twojej pracy w tej firmie?

    jako stazysta jestem tu w Niemczech do konca stycznia, czy sie zgodze czy
    nie, i dluzej sie niestety nie da

    > czy masz inna alternatywe i czy bedzie ci
    > sie latwo gdzies zaczepic w duzej firmie, takiej jak chcesz?

    100 % alternatywy nie mam, ale jak ostatnio bylem w Polsce i szukalem pracy
    to prawie na
    kazda przeslana moja aplikacje do firm mialem pozytywna odpowiedz i bylem
    zapraszany na rozmowe.
    Ale pojawila sie ta mozliwosc przyjazdu tutaj, wiec sie bez namyslu
    zdecydwoalem.

    Nawet, w autobusie gdy hjechalem za granice odbieralem telefony i musialem
    odmawiac uczestnictwa w dalszych
    etapach rekrutacynych.

    Tak, ze generalnie nie boje sie bezrobocia w naszej ojczyznie. A w przypadku
    nie podjecia zaproponowanej
    mi wspolpracy szacuje, ze max. 3 miesiace zajemie mi znalezienie nowego
    pracodawcy.

  • 9. Data: 2004-12-15 08:21:43
    Od: "mhl999 " <m...@g...pl>

    Robert <narol007[SRAM NA SPAM]@gazeta.pl> napisał(a):

    > Firma chce otworzyc przedstawicielstow w Polsce i widza mnie, jako osobe
    > ktora to zrobi.
    powinienes sie cieszyc bo od poczatku do konca bedziesz mogl zadbac o swoje
    stanowisko pracy i miec wplyw na jego uksztaltowanie

    > W poczatkowym okresie bedzie to dwu osobowy oddzial, docelowo zatrudniajacy
    > 5 pracownikow, w miare rozwoju.
    i wystarczy, kazdy bedzie wiedzial co ma do roboty a nie patrzyl na
    drugiego

> [...]
    > miedzynarodowej firmie zatrudniajacej "tlumy" pracownikow. A praca w tak
    > malej firmie jakos mnie przeraza i wydaje sie byc nudna.
    mozesz odwiedzac kazdego klienta indywidualnie-towarzystwo zapewnione:)

    popraw tez swoje ma[rz]enia -wiem literowki sa piekne, ale uczepic sie
    musze w imie zasad:)

    w malej firmie nauczysz sie wiecej niz w molochu - to bedzie swietny
    poligon doswiadczalny dla ciebie. lepiej trafic nie mogles tym bardziej,
    ze masz za zadanie tworzyc te firme od podstaw w polsce.
    mysle, ze szybko przywykniesz do nowych warunkow i odkryjesz zalety pracy
    w malej firmie.

    poza tym male jest piekne:)

    > Czy Waszym zdaniem jest to wymazony start do kariery dla "swiezego"
    > abolwentowa ekonomii i informatyki (na dwoch roznych uczelniach) z dwoma
    > jezykami obcymi ?
    znow tez mar[rz]enia;)
    ale zdecydowanie odpowiem : tak, to rewelacyjny start

    > pozdrawaim, czekajac na cenne rady
    mam nadzieje, ze pomoglem:)

    pozdrawiam
    mhl999

  • 10. Data: 2004-12-15 09:42:21
    Od: Tomasz <i...@S...onet.pl>

    > Tak, ze generalnie nie boje sie bezrobocia w naszej ojczyznie. A w
    > przypadku nie podjecia zaproponowanej
    > mi wspolpracy szacuje, ze max. 3 miesiace zajemie mi znalezienie nowego
    > pracodawcy.

    nie chce cie podlamywac ale po kiluletniej tulaczcze w roznych bardzo
    dobrych firmach zagranicznych tez probowalem/probuje z praca w PL
    oczywiscie wiekszosc zaprasza mnie na rozmowy ale te rozmowy sie szybko
    koncza jak zaczynamy rozmawiac o zarobkach mimo ze moja brazna (energetyka)
    nigdy nie nalezala do niskoplatnych nawet w PL

    T.