PracaGrupypl.praca.dyskusje › [rekrutacja] Dlaczego pani z personalnego musi mnie udupić?

  • 11. Data: 2003-11-11 13:02:42
    Temat: Re: [rekrutacja] Dlaczego pani z personalnego musi mnie udupić?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    higamus napisał:

    > A co nieodpowiedzialnego w tym pytaniu? Przecież każde dziecko wie że włazy
    > są okrągłe bo koło to jedyny
    > kształt który gwarantuje że właż nie wpadnie do studzienki (spróbujcie z
    > kwadratem albo trójkątem - jak odpowiednio ustawić to wpadnie!) ;-))) heheh

    Trójkąt równoboczny też? ;)

    Nie jestem HR, jestem bezrobotnym, ale nie sądzę, żeby sama odpowiedź
    miała większe znaczenie - na jezdniach są również pokrywy prostokątne, a
    pokrywy okrągłe, mimo że nie wlatują, to też mogą niezłe kuku zrobić,
    jak się trochę przesuną względem otworu, albo otwór się "rozkalibruje".
    Prawdopodobnie prawidłowa metodologicznie odpowiedź [ale fizykiem, ani
    mechanikiem też nie jestem], to to, że:

    a. mają najlepszy/najbardziej zrównoważony rozkład wektorów sił pod
    obciążeniem;
    b. nacisk na studzienkę nigdy nie jest punktowy i [może] też jest
    bardziej zrównoważony niż w innych kształtach;

    A odpowiedź niemetodologiczna umożliwia ocenę zdolności [zachowania]
    odpowiedzi na "głupie" pytania i argumentacji. Na twoim miejscu nie
    wspominał bym o trójkątach. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 12. Data: 2003-11-14 13:43:36
    Od: "AnWro" <b...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl>
    > Absolutnie nie zgodze sie jednak z twierdzeniem, ze wazne sa u pracownikow
    > kompetencje i umiejetnosci twarde. Nic bardziej mylnego, to firma to tez
    > zbiorowosc ludzi, ktorzy musza ze soba wspolgrac, powinni sie lubic i
    > szanowac. Nic tak nie psuje atmosfery pracy jak czarna owca w zespole
    > (nieudolna pod katem wiedzy albo umiejetnosci interpersonalnych). A jesli
    > popsuta jest atmosfera, to spada efektywnosc i rosnie fluktuacja - czyli
    > rzeczy, ktorych nalezy sie wystrzegac.

    Trudno mi się zgodzić z taka filozofią funkcjonowania przedsiębiorstwa.
    Jeżeli firma działa w warunkach rynkowych, konkuruje w pewnych technologiach
    czy produktach a dobór pracowników polega na sprawdzaniu czy towarzysko będą
    do siebie ładnie pasowali (od tego wymyślono zagródki ;), to niestety
    przyszłość tego tworu raczej czarno widzę. Dobrze przeprowadzony nabór
    wyobrażam sobie takich kategoriach:
    http://www.jobuniverse.pl/artykuly/6653.html przypuszczam, że daje najlepsze
    efekty - reszta to działanie na szkodę firmy i tylko w Polsce może być tak
    przeprowadzane. Pozdrawiam,
    A.

  • 13. Data: 2003-11-14 14:44:02
    Od: "O." <c...@p...nosowa.pl>

    Użytkownik "higamus" <> napisał w wiadomości
    [...]

    > Poza tym - masz rację - w większości przypadków pytania są takie, że nie
    > wiadomo jaka jest dobra odpowiedź. U jednej pani będzie dobra odpowiedź
    "A",
    > a u drugiej "B" a "A" zdyskfalifikuje.. :-(
    > I bądź tu mądry .. :-(

    Wydaje mi się, że mają obowiązek - poddając Cię testom - poinformować Cię:
    a)_co_ rzeczone testy badają
    b) jak wypadłeś po 'przetestowaniu.
    Uzupełniając to o informację, jaką podają (jeśli nie, to warto się dopytać)-
    jakimi cechami powinien się charakteryzować poszukiwany pracownik, szybko
    znajdziesz
    odpowiedź dlaczego ta pani z hr-u się czepia ;o)

    z pozdrowieniami
    --
    Off.