PracaGrupypl.praca.dyskusje › rejestracja bezrobotnego a zawieszona działalność gosp.

  • 1. Data: 2003-08-21 12:30:17
    Temat: rejestracja bezrobotnego a zawieszona działalność gosp.
    Od: "kawol" <k...@r...pl>

    Witam.
    Chciałbym zwrócić się do Was o pomoc.
    Jestem obecnie bezrobotny (bez prawa do zasiłku) i chciałem się
    zarejestrować w UP, bo zależy mi na ubezpieczeniu, które płaci UP,
    a z własnej pustej kieszeni NFZtu nie opłacę.
    Na tej wielkiej kartce, którą dają do wypełnienia w UP, w
    _oddzielonej sekcji dot. zasiłku_ jest m.in. klauzula, że nie
    prowadzi się (lub nie posiada w zawieszeniu) działalności
    gospodarczej.
    Oczywiście tego nie podpisałem i poinformowałem panią z okienka,
    że tego nie zrobię, bo nie mam zamiaru poświadczać nieprawdy, a
    zasiłku i tak nie dostanę, bo "nie zasłużyłem".

    W efekcie pani ta, po dodatkowych konsultacjach z koleżanką,
    stwierdziła, że w takim razie nie może mnie wogóle zarejestrować i
    muszę najpierw zlikwidować działalność.

    Osobiście jednak wydaję mi się, że to się jakoś kupy nie trzyma.
    Czy rzeczywiście tak jest, że nie mogę się ZAREJESTROWAĆ, czy
    tylko paniom w urzędzie pracy coś się pozajączkowało.
    Przecież nie będę likwidował działalności, bo niech się okaże, że
    jest potrzebna to co, będę od nowa wszystko załatwiał, opłacał
    itd.? ;/

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam, Roman.
    kawol na poczta onet pl

  • 2. Data: 2003-08-21 13:15:57
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    kawol wrote:

    > Witam.
    [...]

    Skoro masz zarejestrowana dzialalnosc, to NIE jestes bezrobotnym. W zwiazku
    z tym nie mozesz sie rejestrowac. A nikogo nie obchodzi czy zawieszasz
    dzialalnosc z powodow ekonomicznych, z powodu urlopu, czy innego powodu.
    Zawieszenie nie rowna sie likwidacja - czyli jak wspomnialem na wstepie -
    nie jestes bezrobotny, i nie przyCi prawa bezrobotnego. Dodatkowo jestes
    zobligowany do oplacania comiesiecznej skladki ubezpieczenia zdrowotnego.

    --
    Pozdrawia m.

  • 3. Data: 2003-08-22 11:52:31
    Od: "kawol" <k...@r...pl>

    Użytkownik "misman" <m...@r...NIESPAM.pl> napisał w
    wiadomości news:bi2gnf$176d$1@news.mm.pl...

> [...]
    wstepie -
    > nie jestes bezrobotny, i nie przyCi prawa bezrobotnego.

    Trochę bez sensu to jest. No ale trudno. Trzeba będzie szybko
    sobie pracę znaleźć.

    Dodatkowo jestes
    > zobligowany do oplacania comiesiecznej skladki ubezpieczenia
    zdrowotnego.

    Za co? :-(

    Dziękuję za odpowiedź,
    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-08-22 12:17:11
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    kawol wrote:

    > Dodatkowo jestes
    > zdrowotnego.
    >
    > Za co? :-(

    No wlasnie za to, ze nie jestes bezrobotnym. Zawieszenie dzialalnosci
    zwlania Cie z obowiazku oplacania skladki ubezpieczenia spolecznego i
    FP/CosTam przez okres zawieszenia, ale zdrowotne w wysokosci okolo
    stowy/m-c musisz placic. Chyba ze zlikwidujesz dzialalnosc..

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2003-08-22 15:35:47
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | FP/CosTam przez okres zawieszenia, ale zdrowotne w wysokosci okolo
    | stowy/m-c musisz placic. Chyba ze zlikwidujesz dzialalnosc..

    A te rewelacje to skąd?
    Możesz doprecyzować? (podstawa prawna itp.)

    Andrzej K.

  • 6. Data: 2003-08-23 11:10:08
    Od: "kawol" <k...@r...pl>

    Użytkownik "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:bi5d8o$q6v$1@inews.gazeta.pl...

    > A te rewelacje to skąd?
    > Możesz doprecyzować? (podstawa prawna itp.)

    Już się wystraszyłem.
    W takim razie czekam na wyjaśnienia, bo wg. mojej wiedzy nie
    trzeba nic płacić (tak informowano jak zawieszałem f-me), ale
    przepisy u nas ołówkiem pisane, więc nigdy nic nie wiadomo.