PracaGrupypl.praca.dyskusje › Z Szwecji do Polski

  • 1. Data: 2003-08-21 10:00:26
    Temat: Z Szwecji do Polski
    Od: "BoiDiamond" <b...@W...pl>

    Czesc,

    Mam 27 lat, mieszkam od 19 lat w Szwecji, mam wyzsze wyksztalcenie, ok prace,
    ale planuje wyjechac do Polski jak wejdzie do UE. Dopiero bede sie zabierac za
    szukanie pracy. Czy moze ktos powiedziec jak szacuje sie szanse na dostanie
    pracy w branzy informatycznej i czy w dodatku pomaga to ze jestem z Szwecji czy
    tez nie? Slyszymy od dluszego czasu ze ekonomia jest fatalna w Polsce, ale mimo
    wszystko firmy zatrudniaja, czy to zludzenie? Nie jestem obywatelem Polskim, czy
    to bedzie przeszkadzac mi w szukaniu pracy i osadzeniu w Polsce?

    / B.D

  • 2. Data: 2003-08-21 10:10:21
    Temat: Re: Z Szwecji do Polski
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "BoiDiamond" <b...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc,

    Slyszymy od dluszego czasu ze ekonomia jest fatalna w Polsce, ale mimo
    > wszystko firmy zatrudniaja, czy to zludzenie?

    Musisz zaczekac do 4-o maja 2004.
    Wtedy bedzie wiadomo ile miejsc pracy zwolnilo sei w Polsce ;)
    Tylko uwazaj, zeby cie nie zadeptano, jak na przejsciu granicznym bedziesz
    szedl pod prad.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 3. Data: 2003-08-21 10:18:46
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

> [...]
    Polskim, czy
    > to bedzie przeszkadzac mi w szukaniu pracy i osadzeniu w Polsce?

    Może, w firmach ze szwedzkim kapitałem? Bardzo mało Polaków zna jezyk
    szwedzki i byłby to Twój atut. Twoim atutem byłyby wcześniejsze
    doświadczenia zawodowe w Szwecji. Nie jest łatwo i zapewne zarobisz dużo
    mniej niż w Szwecji ale są niższe koszty utrzymania.

  • 4. Data: 2003-08-21 10:19:10
    Od: "SneeR" <s...@s...uci.agh.edu.pl>

    A co Cie zmusza do takiej dramatycznej decyzji?
    ja to bym stad chetnie do Szwecji wyjechal...
    hmmm ale to szwedzkie piwo :(
    Lukasz

  • 5. Data: 2003-08-21 11:20:30
    Od: "" <b...@W...pl>

    Szwedzkie piwo to niesmaczny plyn z smakiem zelaza. Ale to niechodzi o piwo :),
    to chodzi o bycie w swojim kraju. Duzo ludzi mowi mi ze sie myle i ze sie mozna
    dobrze rozczarowac w Polsce, ale, takze i w Szwecji, bo poza lepsza gospodarka
    tutaj nic niema, a co z przyjaciomi i zyciem towarzyskim? Tego w Szwecji szybko
    nie znajdziesz. Czego szukaja polacy w Szwecji? Tego niewiem bo bylem jeszcze
    dzieckiem jak wyjechalem do Szwecji. Chodzi poprostu o $$, nikt by niewyjezdzal
    z polski jak byloby dobrze. .. A ci co wyjechali w latach 80, znow niemoga tak
    latwo wrocic bo pracy nie ma i jest trudno podjac taka decyzje. Jak bym mial
    500.000ZL, to juz bym siedzial w Polsce. Niestety jestem zdany na normalne
    chodzenie do pracy.. i musialbym sobie ja znalezc w Polsce. Ale wyglada na to ze
    to nie takie latwe?

    /B.D

  • 6. Data: 2003-08-21 13:24:49
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    b...@W...pl wrote:

> [...]
    > pracy.. i musialbym sobie ja znalezc w Polsce. Ale wyglada na to ze to nie

    Twoj przedmowca ma racje. Siedz w Szwecji, jak Ci tam dobrze. Tu jest
    bryndza, i nie mowie tylko o warunkach zatrudnienia. Ogolnie sa pojebane
    przepisy, oszustwo i korupcja... Chyba, ze chcesz przezyc jakas fajna
    przygode - to oczywiscie zapraszamy ;)
    Osobiscie sam sie zastanawiam coraz mocniej nad wyjazdem z tego dziwnego
    kraju. Wladza robi wszystko, zeby mnie zniechecic do pobytu tutaj... ;>

    --
    Pozdrawia m.

  • 7. Data: 2003-08-21 13:31:06
    Temat: Odp: Z Szwecji do Polski
    Od: "Piotr vel Nygus" <n...@o...pl>

> [...]
    > Osobiscie sam sie zastanawiam coraz mocniej nad wyjazdem z tego dziwnego
    > kraju. Wladza robi wszystko, zeby mnie zniechecic do pobytu tutaj... ;>

    krowa, która duzo ryczy.......

    jak ci sie nie podoba to na co czekasz?
    narzekania, narzekania, narzekania...

    badz mezczyzna :)

    Piotr

  • 8. Data: 2003-08-21 13:43:05
    Temat: Re: Odp: Z Szwecji do Polski
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Piotr vel Nygus wrote:

    > jak ci sie nie podoba to na co czekasz?
    > narzekania, narzekania, narzekania...
    >
    > badz mezczyzna :)

    Bo pare rzeczy jednak mi sie podoba.. ;) Wszystko w swoim czasie.

    --
    Pozdrawia m.

  • 9. Data: 2003-08-21 13:49:45
    Od: "Edi" <w...@p...fm>

> [...]
    Polskim, czy
    > to bedzie przeszkadzac mi w szukaniu pracy i osadzeniu w Polsce?

    Czytaj dużo gazet i serwisów z Polski
    Musisz się sam zorientować jak jest.
    Wiele osób w Polsce jest niezadowolonych, sfrustrowanych.
    Ale to nie znaczy że Tobie by tu nie pasowało
    Zorientuj się przede wszystkim w wysokości zarobków i dostępności pracy
    (oferty itp)
    Proponowałbym pomyśleć o pracy tutaj na własny rachunek. różnice w zarobkach
    są wtedy znaczne.

    Pzdr.

  • 10. Data: 2003-08-21 13:52:28
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

> [...]
    dostanie
    > pracy w branzy informatycznej i czy w dodatku pomaga to ze jestem z
    [CIACH]

    Branża informatyczna, to dość szerokie pojęcie. Sprecyzuj jakie umiejętności
    z tej branży posiadasz.

    Pozdr
    yamma