PracaGrupypl.praca.dyskusjerejestracja bezrobotnego a zawieszona działalność gosp. › rejestracja bezrobotnego a zawieszona działalność gosp.
    From: "kawol" <k...@r...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: rejestracja bezrobotnego a zawieszona działalność gosp.
    Date: Thu, 21 Aug 2003 14:30:17 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@b22.mikolow.net

    Witam.
    Chciałbym zwrócić się do Was o pomoc.
    Jestem obecnie bezrobotny (bez prawa do zasiłku) i chciałem się
    zarejestrować w UP, bo zależy mi na ubezpieczeniu, które płaci UP,
    a z własnej pustej kieszeni NFZtu nie opłacę.
    Na tej wielkiej kartce, którą dają do wypełnienia w UP, w
    _oddzielonej sekcji dot. zasiłku_ jest m.in. klauzula, że nie
    prowadzi się (lub nie posiada w zawieszeniu) działalności
    gospodarczej.
    Oczywiście tego nie podpisałem i poinformowałem panią z okienka,
    że tego nie zrobię, bo nie mam zamiaru poświadczać nieprawdy, a
    zasiłku i tak nie dostanę, bo "nie zasłużyłem".

    W efekcie pani ta, po dodatkowych konsultacjach z koleżanką,
    stwierdziła, że w takim razie nie może mnie wogóle zarejestrować i
    muszę najpierw zlikwidować działalność.

    Osobiście jednak wydaję mi się, że to się jakoś kupy nie trzyma.
    Czy rzeczywiście tak jest, że nie mogę się ZAREJESTROWAĆ, czy
    tylko paniom w urzędzie pracy coś się pozajączkowało.
    Przecież nie będę likwidował działalności, bo niech się okaże, że
    jest potrzebna to co, będę od nowa wszystko załatwiał, opłacał
    itd.? ;/

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam, Roman.
    kawol na poczta onet pl